Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko surkeat kuvat asuntoilmoituksissa joku outo myyntitaktiikka?

Vierailija
09.05.2021 |

Pimeällä verhot kiinni otettuja, ei ole siivottu edeltä, joko selkeä laajakuvavääristymä mukana tai otettu puolivälistä huonetta niin että ei saa mielikuvaa koosta. Mukana maininta toimivasta pohjaratkaisusta, mutta itse pohjakuva puuttuu. Siinä tapauksessa että kuviin on panostettu, niitä on liikaakin, ja mukana kuvia koriste-esineistä tai matonhapsuista. Näin ainakin Satakunnassa valitettavan usein..

Mikä idea on rakentaa ilmoitus noin?? Ymmärtäisin jotenkin, jos kyseessä on yksityishenkilö, mutta jopa välittäjien laatu on yhtä mahtavaa. Eikö haluta myydä, vai onko tarkoitus pakottaa asiakas paikalle vaikka tyhjän takia totemaan, että ei se pohja nyt itselle toiminutkaan? Korona-aikaan ja kiireisenä arvostaisi selkeitä ennakkotietoja, luulisi etten ole ainoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisissä ilmoituksissa antaa ehkä vaikutelman, että lähtee halvalla ja että myyjällä on niin kiire päästä eroon, ettei ole ehtinyt edes kunnon kuvia ottaa.

Vierailija
2/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän läävästä sinä olet hankkimassa kotia? Minä selaan ihan huvikseni asuntoilmoituksia koko ajan, eikä tuollaisia tule vastaan. Jos tulee, niin ne ovat yksi tuhannesta, enkä jaksa pahoittaa mieltäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjät ne vasta surkeita kuvia ottavat.

Itse ollaan myymässä ja ostamassa. Omasta otettiin itse uudet kuvat, kun edellisellä yrityskerralla välittäjä otti aivan kauheita kuvia. Omista tuli paljon parempia, ja olihan meillä aiemmin ottamiamme hyviä kuvia myös tallessa. Kuvia on myös kehuttu ostajaehdokkaiden toimesta. Välittäjää ei otettu nyt ollenkaan sähläämään, edellisestäkään ei ollut kerrassaan mitään hyötyä.

Samaten se talo, jota ollaan ostamassa, erottui hyvillä kuvilla. Eivät käytä välittäjää hekään, ja kuvat ovat ottaneet itse.

Vierailija
4/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas häiritsee ne kirkkaanvalkoisiksi ja hohtaviksi käsitellyt kuvat jotka saavat asunnon kuin asunnon näyttämään avaruusasemalta.

En tykkää myöskään kuvista joissa on pelkkä maljakko tai sisustuslehtipino tms. Aivan turhia.

Vierailija
5/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti-ilmoituksista puuttuu ne tärkeät kuvat, kuten lattianrajat, sokkelin kunto ja vastaavat. Etsin asuntoa ja karsin saman tien mynti-ilmoitukset, joissa on vain kuvia nykyisestä sisustuksesta. En ole ostamassa huonekaluja, vaan asuntoa.

Ilmoituksessa unohdetaan toisinaan mös mainita, monesko kerros ja onko hissiä vai ei.

Vierailija
6/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kyllä vähän huvittanut, kun olen selaillut vuokra-asuntoja ja siellä on tullut vastaan kuvia mm. aivan sotkuisesta keittiöstä, missä näkyy roskapussitkin lattialla ja sitten on ollut myös pelkkä kuva lemmikistä yhtäkkiä siellä muiden seassa. Tuleeko se lemmikki niinkuin kaupan päällisinä vai mitä? 😅

Vierailija
7/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stailatut asunnot on suorastaan huvittavia. Torkkupeitto siellä, torkkupeitto täällä, kahvikuppi sängyllä, pyyhepino pöntöllä ja joka huoneessa kipossa oleva pampaheinä =)

Vierailija
8/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää, ketä välittäjää ap tarkoittaa. Lähikuvia patsaista ja kukka-asetelmista, jotka katoavat kuitenkin kämpästä ennen uusien asukkaiden sisäänmuuttoa. Laajakuvia käyttää paljon, niillä toki saa avaran vaikutelman, mutta aiheuttaa pettymyksen kun menee paikanpäälle katsomaan.

Vierailija
9/9 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän läävästä sinä olet hankkimassa kotia? Minä selaan ihan huvikseni asuntoilmoituksia koko ajan, eikä tuollaisia tule vastaan. Jos tulee, niin ne ovat yksi tuhannesta, enkä jaksa pahoittaa mieltäni. 

Ehkä jossainpäin maata sitten osataan paremmin? Pohjakuva (itselleni sijainnin ja talon kunnon jälkeen olennaisin kriteeri) puuttuu todella usein ilmoituksista, sekä nykyisellä asuinpaikallani että tulevassa asuinkunnassa. Koita siinä sitten katsoa kuva toisensa jälkeen ja miettiä, mihin ilmansuuntiin mikäkin huone asettunee. Hapsukuvat menevät joukossa, mutta silloin kun on 20 kuvaa, joista osa trendikkäästä paimentolaismatosta ja siltikin pohja puuttuu, ne ärsyttävät. Pimeät kuvat ärsyttävät ehkä turhaan, mutta tuntuu vaan käsittämättömältä että joku kehtaa tehdä työkseen niin huonoa jälkeä!