Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri missään länsimaassa ei ole niin paljon lapsettomia kuin Suomessa

Vierailija
09.05.2021 |

Täällä lapset on taakka

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tässä maass aon isot edut lapsiperheille: äitiyspakkaus, päivähoito, lapsilisät, ilmainen koulutus, neuvolapalvelut, kouluterveydenhoito muutaman mainitakseni. 

Vierailija
2/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin tässä maass aon isot edut lapsiperheille: äitiyspakkaus, päivähoito, lapsilisät, ilmainen koulutus, neuvolapalvelut, kouluterveydenhoito muutaman mainitakseni. 

Sehän tässä onkin ongelma. Lisääntyvissä maissa ei ole mitään tuollaista, vaan kunnon kurjuutta ja nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa taitaa olla vielä alhaisempi syntyvyys kuin täällä. Paavin oppeja ei noudateta käytännössä.

Vierailija
4/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vastapainoksi on liian suuret odotukset vanhempia kohtaan, haukkumista, painostusta ym. Itse tekisin mielelläni lapsen mutta olemme miehen kanssa pienituloisia joten lapsi joutuisi päiväkotiin alle vuoden ikäisenä kun taloudellista mahdollisuutta hoitovapaaseen ei ole vaikka kuinka yrittäisimme säästää sitä varten, mutta tyhjästä on oaha nyhjästä. Meidät haukuttaisi maanrakoon "miksi teitte lapsen jos se pitäö heti laittaa päiväkotiin!?" No siksi ei olla tehty ja todennäköisesti tekemättä jää kun palkat ei nouse suhteessa nouseviin kustannuksiin. Sossunluukulta en elatusta lapselleni halua.

Vierailija
5/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmat työmarkkinat, huono ostovoima palkalla, kova verotus, kukapa tänne vielä lapsia uskaltaisi hankkia

Vierailija
6/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vastapainoksi on liian suuret odotukset vanhempia kohtaan, haukkumista, painostusta ym. Itse tekisin mielelläni lapsen mutta olemme miehen kanssa pienituloisia joten lapsi joutuisi päiväkotiin alle vuoden ikäisenä kun taloudellista mahdollisuutta hoitovapaaseen ei ole vaikka kuinka yrittäisimme säästää sitä varten, mutta tyhjästä on oaha nyhjästä. Meidät haukuttaisi maanrakoon "miksi teitte lapsen jos se pitäö heti laittaa päiväkotiin!?" No siksi ei olla tehty ja todennäköisesti tekemättä jää kun palkat ei nouse suhteessa nouseviin kustannuksiin. Sossunluukulta en elatusta lapselleni halua.

Kuka haukkuisi?

Vierailija
7/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edut muutenkaan tee ketään onnelliseksi. Onni tulee ihmissuhteista ja myönteisestä ilmapiiristä. Ihan sama vaikka Suomen valtio lahjoittaisi miljoonan, jos on pakko asua Suomessa möllien ja muiden tosikkojen jatkuvan arvostelun kohteena, ei rahasta mitään iloa ole. Siis kotimaassa.

Elämä maistuisi hyvältä, jos ihmiset olisivat toisilleen ystävällisiä ja avuliaita.

Vierailija
8/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun töitä ei ole, eikä rahaakaan, niin käytännössä julkisten palvelujen tarjoamalla pienellä hoitoavulla ei ole juurikaan merkitystä.

Vierailija
9/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan siitä, että kaikki yksinolevat naiset eivät ole jaksaneet hakea ulkomaalaista miestä. Tänäkin aamuna olen saanut lukea tältä palstalta miten suomalaiset miehet halveksivat suomalaisia naisia.

Olisin halunnut perheen ja lapsia, jäi saamatta.

Vierailija
10/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle vuoden ikäisille on järjestetty kunnallista päivähoitoa. Ette ole ainoita ja teillekin on sitä varten palvelut järjestetty.

Vierailija
11/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli isä ja äiti mulla

Oli koti niin turvallinen

Miksi pitikin minusta tulla pelkkä kulkija, tiedä en

Oli talo ja sievä kulta, joka rakasti minua vain

Mutta elämän myrskyihin multa, meni talo ja rakkaimpain

Oli elämän valttikortit, mulla kerran kourassain

Oli avoinna kaikki portit ja ne suljin takanain

Lähdin kotoa maailmalle, jätin elämän onnellisen

Polun lavean vaeltajalle, valot tuikkivat kutsuen

Meni rahat ja ystävätkin, tunsin tuntoni soimauksen

Vaikka suruni viiltävän kätkin, silti rauhaa mä saanut en

Minä tuhlaajapoika parka, etsin turhaan nyt lohduttajaa

Tämä elämän katkera sarka, loppuun täytyy mun taivaltaa

Ei ees katumus enää auta, mitään sillä nyt korjata ei

Sillä vanhemmat kätkee jo hauta, ja mun kultani toinen vei

Vierailija
12/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tuki ei korvaa yhteisöllisyyttä.

Vierailija
13/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ulkoistettu kaikki inhimillinen välittäminen ja huolenpito virkamiehille, joten oikeaa välittämistä ei ole enää aina edes perheiden sisällä. Ja viran puolesta kukaan ei voi välittää samalla tavalla kuin läheisistä välitetään.

Vierailija
14/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa taitaa olla vielä alhaisempi syntyvyys kuin täällä. Paavin oppeja ei noudateta käytännössä.

Useimmissa Euroopan maissa on pienempi syntyvyys kuin Suomessa.

Vierailija
15/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu suomalaisten miesten ylipainosta ja epäseksikkyydestä.

Vierailija
16/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30-vuotiasta naisista 30% kärsii lapsettomuudesta.

https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/54ee37e7-79a2-4ecf-b8…

Vierailija
17/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu suomalaisten miesten ylipainosta ja epäseksikkyydestä.

Tulisit uloe sieltä omasta ilm. ahtaasa ja rajoittuneesta kuplastasi, niin saattaisit yllättyä. 

Vierailija
18/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola on ainakin minulle ollut inhottava kokemus. Samoin synnytys. Jos vielä joskus lapsen saan, niin synnytys ulkomailla. Tukea ja turvaa kaipasin, sain haukkumista, ilkkumista ja arvostelua neuvolassa. Lopulta lapsi meinasi kuolla synnytykseen, kun ei suostuttu sektioon ajoissa vaan viime tippaan sitten sain sen.

Vierailija
19/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velavajakeilla kyllä selityksiä riittää.

Tosin ainoa oikea selitys on narsismi, vain minä minä olen tärkeä. Yksikään mies ei ole hyvä ja PILLU VENYY jos naisen synnytän.

(Se pillu joka homehtuu käytön puutteessa.)

Jokainen ihminen on itselleen tärkein ihminen. Se on tosiasia, ei mitään narsismia.

Naiset eivät pelkää mitään pillunvenymistä, vaan pillun tuhoutumista ja terveytensä menettämistä. Suuri osa naisista vammautuu synnytyksessä pysyvästi.

Vierailija
20/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisikohan siitä, että kaikki yksinolevat naiset eivät ole jaksaneet hakea ulkomaalaista miestä. Tänäkin aamuna olen saanut lukea tältä palstalta miten suomalaiset miehet halveksivat suomalaisia naisia.

Olisin halunnut perheen ja lapsia, jäi saamatta.

Luuletko oikeasti, että se olisi vain suomalaiset miehet, jotka halveksivat oman maansa (suomalaisia) naisia, siinä kuin joku 2,  oman maansa naisia tai ylipääään naisia kansalaisuudesat riippumatta?

Suomi on kuitenkin moneen muuhun maahan verrattuna hyvin tasa-arvoinen maa. Harva suomalaine mies kokee tai tuntee naisia uhaksi. Tai toisin päin: naisten ei tarvitse pelätä, että elleivät he löydä miestä ja saa lapsia, niin heidän oma tulevaisuutensa näyttää paljon arveluttavammalta kuin, jos he löyäisivät  rinnalleen kumppanin ja saisivat -riippumatta mahd. heidän omasta halusta- lapsia.

Moni nainen pärjää eri tavoin (miehiin verratuna) paljon paremmin Suomessa yksin eläen ja sinkkuna kuin parisuhteessa (miehen kanssa).     

Voisikin jopa väittää, että alhaiseen synyvyyteen on , osin paradoksaalisestikin syynä se, että  niin naiisilla kuin mieheillä on muutakin tekemistä ; mahdollisuuksia edetä ja elää arvostettua ja kunnioitettua elämää riippumatta siitä saavatko lapsia vai eivät.  - Onneksi.

Se vähän yksinkertaisempi mies

OLET VÄÄRÄSSÄ.

Kyllä tämän palstan miehet aiheuttavat ja lisäävät miesvihaa, ja siten myös lapsettomuutta. Itse en tunne minkäänlaista myötätuntoa miehiä tai lapsia kohtaan. Iloitsen aina, kun kuulen suomalaisen miehen tai lapsen kärsivän tai kuolevan. Miehet ja lapset ovat itse aiheuttaneet sen omalla käytöksellään.

Onko jäänyt lääkkeet ottamatta toistamiseen, vai mistäs moinen asenne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan