Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saippua on paras kasvojenpesuaine?

Vierailija
08.05.2021 |

Olen vajaa neljäkymppinen ja ihoni, sekä hiukseni ovat hieman rasvoittuvat, iho on kuitenkin nyt jo vuosia ollut todella hyvä ja ongelmaton.

Muutimme olin ilmeisesti muuttanut kasvojenpesurutiinia, ihosta tuli hyvin hankala, paljon mustapäitä ja tukkeutuvia ihohuokosia, ostin erilaisia kasvojenpesuaineita, myös apteekista, mutta mikään ei auttanut. iho oli todella ärtynyt.

Nyt ostin taas 2e saippuapalan ja iho on kahdessa päivässä rauhoittunut ja viikkoja olleet ongelmakohdat on kadonneet. Mitä ihmettä, onko muillakin perussaippua se paras?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän suolasaippuaa. Katosi näppylätkin sillä. Ei ole kallis ja kestää käytössä kauan.

Vierailija
2/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, kommenttini meni hyväksyntään eikä tuskin tule sieltä takaisin. 

Jos sinulla on normaali terve iho, joka ei kuivu palasaippuasta, olet onnekas. Sama saippua aiheuttaa iho-ongelmaiselle tuhoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaa mäkin vain käytän, ainut iho-ongelma on finni tai pari kerran kuussa.

Vierailija
4/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paihittaako-nivean-halpisrasva-kall…

Kaikkien kemikaalien laittaminen iholle siinä määrin, mitä mainokset yllyttävät, luulisi olevan haitallisinta iholle. Se pelkkää bisnestä kultaa munivalla hanhella. Ihmisen iho vanhenee siinä, missä muukin keho. Taustalla on pseudotieteellistä löpinää siitä, kuinka jokin ainesosa muka tekee ihmeitä, ja parantaa ihon laatua. Ihmiset ostavat ja maksavat kalliit purkit, mainokset ja niissä esiintyvät nuoret mallit. 

Vierailija
5/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marseillesaippua!

Vierailija
6/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, kommenttini meni hyväksyntään eikä tuskin tule sieltä takaisin. 

Jos sinulla on normaali terve iho, joka ei kuivu palasaippuasta, olet onnekas. Sama saippua aiheuttaa iho-ongelmaiselle tuhoa. 

Minusta ihoni on pintakuiva, muut ostamani tuotteet kyllä jättivät ihon kiristäväksi, mutta saippua ei näin tee.

Vierailija
7/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikanaan ihotautilääkärin pakeilla YHTS:ssä. Varasin ajan, koska mielestäni mulla oli paha akne. Lääkäri tarkasteli ihoani kysyttään ensin esimerkiksi, mitä pesuainetta käytin (LV-saippua oli). Hän totesi, että allergiaa ja saippua veke.

Sain jonkun voideseoksen, jossa oli ainakin kortisonia ja asetyylisalisyylihappoa. Sen jälkeen korkeintaan Sebamedia olen käyttänyt kasvojen pesemisessä.

Nämä erot kokemuksissa johtuu siitä, että jokaisen iho on erilainen. Yhdelle sopii yksi, toiselle toinen.

Vierailija
8/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihotyypistä. Pääsääntöisesti sanoisin, että mitä yksinkertaisempi ihonhoitorutiini, sen parempi. Eli pesu jollain pesuaineella 1-2 kertaa päivässä ja kosteutus. Mä käytän Lactolinen pesunestettä, joka on tosi hellävarainen. Joskus jos tunnen oloni kovin likaiseksi tai jos on aurknkovoidetta, niin käytän Sebamedia. Lactoline ei poista aurinkovoidetta. Pesun jälkeen laitan Lactolinen perus vartalovoidetta. Vaikka se on vartalovoide, niin se on tosi kevyttä eikä tuki ihohuokosia. Yksinkertaista ja edullista. Tällä pääsin aknestakin vihdoinkin eroon. Jotain tosi tujua käsisaippuaa en kyllä uskaltaisi käyttää. Sehän vie kaiken rasvan ihosta.

Vierailija
9/9 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti ole mikään valtionsalaisuus, että saippua soveltuu pesemiseen. Moni saippua saattaa vaan olla vähän liiankin tehokasta tavaraa. Kuivuu kasvojen herkkä iho liikaa. Mutta jos on tarpeeksi mieto saippua joka sopii omalle iholle niin se voi olla oikein mainio vaihtoehto. Ei kaikkeen tarvita aina jotain kallista erikoiskemikaalia. Joskus ihan tavallinen on hyvä. Sitä ei vaan kukaan mainosta ja markkinoi kun eihän tavallisen palasaippuan myyminen ole mitään erityisen hyvää bisnestä. Parempi se on saada myytyä jotain brändättyä erikoistököttiä á 38 € purkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi