Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kengät tuntuu sopivilta kaupassa mutta sitten kun lähtee käveleen ulos

Vierailija
05.05.2021 |

Ne puristaa? Miten osaa ostaa oikeen kokoiset kengät?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauppaan jalat turvonneina, siis shoppailureissun päätteeksi tai työpäivän jälkeen. Ikivanha kikka

Vierailija
2/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Kaupassa tuntuu hyvältä, mutta kun pitää jalassa pidempään, niin alkaa hiertää jostain. Jos mahdollista niin käytän palautusoikeutta. Mutta itse kenkien ostaminen on aika hakuammuntaa. Joskus hyvät joskus ei. En vaan osta mitään kakkista kalliimpia kenkiä, ettei ala harmittamaan ettei sovi jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Kaupassa tuntuu hyvältä, mutta kun pitää jalassa pidempään, niin alkaa hiertää jostain. Jos mahdollista niin käytän palautusoikeutta. Mutta itse kenkien ostaminen on aika hakuammuntaa. Joskus hyvät joskus ei. En vaan osta mitään kakkista kalliimpia kenkiä, ettei ala harmittamaan ettei sovi jalkaan.

Ei kenki voi palauttaa kun kävellyt ulkona kai? :( Just ostin 50.. e kengät.. ja hukkaan menee rahat.. En voi ees kirpparilla myydä täyshintaan

Vierailija
4/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Voisiko joku psykologi selittää, mistä ilmiössä on kyse?

Vierailija
5/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin myös tietää. Just hihkuin kaupassa ystävälleni innoissani, että nämä kengät tuntuu niin ihanilta ja täydellisiltä jalkaan :D Sitten menin ulos käveleen............... -------

Onko nykyajan kengät sitten vaan paskoja? 

Vierailija
6/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama myös muiden vaatteiden kanssa. Jouluna ostin pitkän ns. iltapuvun ja nyt ei meinaa mahtua, kinnaa joka paikasta.

Vierailija
7/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottiin kengät ostetaan vasta kun jalat on turvoksissa eli seiso ja liikut ensin päivän ja sitten vasta ostoksille. Ja kävelet niillä siellä kaupassakin.

Vierailija
8/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanottiin kengät ostetaan vasta kun jalat on turvoksissa eli seiso ja liikut ensin päivän ja sitten vasta ostoksille. Ja kävelet niillä siellä kaupassakin.

Näin olen tehnytkin

Vierailija
9/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenki voi palauttaa kun kävellyt ulkona kai? :( Just ostin 50.. e kengät.. ja hukkaan menee rahat.. En voi ees kirpparilla myydä täyshintaan

Joitain olen saanut palautettua käytöstä huolimatta. Muut olen sitten antanut/myynyt ystäville tai perheelle. Rahaa toki menettää siinä tapauksessa. Välillä olen myös kävellyt uudet puhtaat kengät jalassa sisällä ja kokeillut niin voi vielä käyttämättömänä palauttaa. Mutta se kikka ei toimi aina ja alkavat sitten myöhemmin hiertää. Kaupasta saa kaikenlaisia tuotteita kenkien muokkaamiseen. Yhteen pariin ostin sellaiset geeliliuskat nilkan kohdalle ja pysyivät käyttökelpoisina jonkun aikaa niiden kanssa.

Vierailija
10/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin uusien hokkareiden kanssa saunassa, muokkautui jalkaan sopivaksi. Varmaan toimii normikengissäkin. Joku joskus laittanut hokkarit myös uuniin ja sitten jalkaan.

Vierailija
11/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin

No mahtuuko varpaita heiluttelemaan uusissa kengissä? Varpaan kärjen ja kengän kärjen välissä pitäisi olla ainakin sentti tyhjää tilaa vai jopa enemmänkin. Tämän päivän muoti on kyllä valitettavasti liian matala eli kengissä ei ole korkeutta tarpeeksi esim. varpaiden kohdalla. Kannattaa myös kysyä leveälestisiä kenkiä.

Vierailija
12/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin

No mahtuuko varpaita heiluttelemaan uusissa kengissä? Varpaan kärjen ja kengän kärjen välissä pitäisi olla ainakin sentti tyhjää tilaa vai jopa enemmänkin. Tämän päivän muoti on kyllä valitettavasti liian matala eli kengissä ei ole korkeutta tarpeeksi esim. varpaiden kohdalla. Kannattaa myös kysyä leveälestisiä kenkiä.

Mahtuu mutta mistä se johtuu että jalka menee vinoon kun astuu?

Vierailija
13/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin

Johtuu jalastasi. Tarvitset tukevammat kengät.

Vierailija
14/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin

Itse saatan pyytää puolisoa katsomaan kevyempiä kenkiä ostaessa kun kävelen, että meneekö jalka huonosti. Itse ei välttämättä huomaa sitä.

Vierailija
15/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ostat kuitenkin vähän liian isoja kenkiä, sitten kun kenkä pääsee liikkumaan kävellessä niin se hiertää ja jalkakin menee vinoon? Itse olen ajatellut aina niin, että ostaessa kenkä on todella napakka, koska se käytössä sitten vähän löystyy aina ja hakee muotonsa.

Vierailija
16/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieker kengät eivät hierrä.  Ähkkä lenkkarit alussa hiersivät, sitten olivat mukavat.

Eccot ovat aika hyvät, talvisin vaan muistettava liukuesteet.

Vierailija
17/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin myös tietää. Just hihkuin kaupassa ystävälleni innoissani, että nämä kengät tuntuu niin ihanilta ja täydellisiltä jalkaan :D Sitten menin ulos käveleen............... -------

Onko nykyajan kengät sitten vaan paskoja? 

Kiinnitähän huomiota siihen, miten kåvelet kenkäkaupassa. Ihmiset eivät kävele niin sielläkuin he normaalisti kävelisivät. Itse olen välttänyt tällä pari hutiostosta, exäni huomautti minulle tuosta joskus kun olimme ostamassa minulle kenkiä.

Vierailija
18/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin

Auttaako joku pohjallinen tähän? Ei viittis laittaa taas viiskymppiä toisiin kenkiin

Vierailija
19/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin

Olen käyttänyt tukevampia kenkiä, mutta nämä sitten taas puristi muista kohdista.

Vierailija
20/27 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ostat kuitenkin vähän liian isoja kenkiä, sitten kun kenkä pääsee liikkumaan kävellessä niin se hiertää ja jalkakin menee vinoon? Itse olen ajatellut aina niin, että ostaessa kenkä on todella napakka, koska se käytössä sitten vähän löystyy aina ja hakee muotonsa.

En koska se meni melkein ihan päähän, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme