Miksi ostat kupillisen kahvia kun samalla hinnalla voit keittää monta litraa kotona?
Kommentit (13)
Voihan kaupungille ottaa mukaan kahvia termospullossa, sehän on selvä. Mutta ehkä suuri osa ihmisistä on valmis maksamaan mukavuudesta ja palvelusta.
Olisi kyllä kallis kupillinen kotona keitettynä...matkaa joskus monia satoja kilsoja.
Terv. Rekkakuski
Nuorena otin aina termosmukissa junaan kahvia. Termosmuki oli niin iso, että join siitä vielä junamatkan jälkeenkin kävellessäni töihin.
Mutta joskus en ottanut kahvia mukaan, en ehtinyt tms. Silloin kyllä ostin rautatieasemalta latten enkä ollenkaan miettinyt hintaa. Se oli sen arvoinen. Join siitä vielä pitkään töissäkin, kun se oli jo kylmää.
Miksi ostat kirjan, kun sen voi lainata ilmaiseksi kirjastosta?
Miksi ostat jäätelökioskilta jäätelöpallon, kun samalla rahalla saa kaupasta litran jäätelöä?
Miksi menet ravintolaan syömään, kun yhden aterian hinnalla voit syödä kotona itse tehtyä kaalikeittoa kaksi viikkoa?
Miksi ostat kahvilasta pullan, kun samalla rahalla leivot kotona 15 pullaa?
Ehkä on niin, että kaikkea ei aina mitata rahassa. Ihmiset haluavat myös nautintoa, elämyksiä, helppoutta ja vaivattomuutta ja ovat siitä myös valmiita maksamaan.
Pomo vois olla ihmeissään jos kesken työpäivän poukkoisin kotiin kahvia keittämään.
En viitsi ottaa termoskumia mukaan koko päiväksi.
Koska olen juuri silloin liikenteessä, enkä kotona.
En tee sitä, että lähden kotoa ostamaan sitä kupillista kahvia.
Miksi keittää kotona kun töissä saa ilmaista kahvia?
Kun siemailet kahvia cafessa, voit samalla nähdä jonkun hottiksen pylleverkkareissaan..
Miksi maksaa naiselle seksistä, kun naapurin Pera antaisi peräreikää ilmaiseksi?
Ei sitä kannata montaa litraa kerralla juoda kun se yksi kupillinen riittää.
Eväskahvin ostaminen aamulla saman tien juotavaksi junassa tms. tuntuu minustakin hiukan kummalta kun termospullossa tai -mukissa kulkee aamukahvit myös hyvin.
Sen sijaan kahvilassa käynti ja siellä kahvin juominen kaikessa rauhassa on eri juttu. Raha ei ole itseisarvo vaan sen arvon määrittää se, mitä sillä saa. Olen valmis maksamaan muutaman euron, jotta voin juoda jonkun toisen valmistamaa herkullista kahvia viihtyisässä ympäristössä ja jättää likaiset astiat jonkun toisen tiskattavaksi.
Toki voisin myös mennä kesken päivän kotiin, keittää kahvit yksinäni, juoda ne kotonani (jossa mahdollisesti silmänilona tiskejä yms. lojumassa, ellen olisi juuri tiskannut ja siivonnut) ja palata sen jälkeen takaisin liikenteeseen. Mutta jos jotain pennosia siinä säästäisinkin, niin kokonaisuutta ajatellen en kuitenkaan voittaisi. Aikani ja mielihyväni ovat minulle tärkeämpiä kuin pennin venyttäminen.
Niin väsynyttä...