Mitä ruokaa tekisin tänään?
Kommentit (16)
Mä teen lihaperunasoselaatikkoa.
Punaista lihaa ei syödä, mutta kanajauhis menee silloin tällöin.
Porkkanaraastetta pitää myös tehdä.
Siinäpä sitä apetta jo onkin.😊
Mä teen uuniriisipuuroa. Tunnin päästä uuniin niin lounasaikaan on herkullinen puuro valmiina.
Teen broilerinjauhelihasta pihvejä ja voitelen ne kypsentämisen jälkeen teryaki kastikkeella. Ei tarvita muuta kuin 400g br jauhelihaa, yksi muna, yksi salottisipuli, puolikas chili, mustapippuria, suolaa ja pari ruokalusikallista pankojauhoa.
Silakkapihvit on edullinen ja maukas ruoka. Teen näin: laitan fileiden väliin pippurijuustoa ja tuoretta timjamia, kierittelen pihvit ruisjauhoissa ja paistan öljy-voi seoksessa rapeiksi. Lisäksi muusi tai keitetyt perunat, kermaviilikastike ja vaikka keitettyjä porkkanoita ja palsternakkaa.
Voi kun olisikin motivaatio itse tehdä ruokaa.Ei mitään motivaatioita. Ostan kauppojen keitoja valmisruoka hyllystä.Kasvis-lihapulia ja patonkia.Siinä se.Ei tervelistä tiedän,Käytänössä samaa joka päivä,viikko kuukausi vuosi ollut,
Meillä nykyisin usein nazsopeltiä, helppoa, halpaa ja kaikki syö.
Torilla Sipsit pellinpohjalle
400g parempinauta paistetaan, siihen lisään sweet chili dippi pussin ja salsa purkin ja pellille tortilloiden päälle.
Jonka jälkeen levitän juustokastike purkin siihen päälle, ja hento kerros juustoraastetta.
200*astetta uunissa noin6min
Vierailija kirjoitti:
Teen broilerinjauhelihasta pihvejä ja voitelen ne kypsentämisen jälkeen teryaki kastikkeella. Ei tarvita muuta kuin 400g br jauhelihaa, yksi muna, yksi salottisipuli, puolikas chili, mustapippuria, suolaa ja pari ruokalusikallista pankojauhoa.
Pankojauho on kyllä huipputuote! Tein eilen kesäkurpitsavuokaa. Raastoin kolme kesäkurpitsaa, lisäsin vatkatun munan, raastettua parmesaania ja puoli desiä pankojauhoa, vähän suolaa, tuoretta persiljaa ja mustapippuria myllystä. Uunissa puoli tuntia ja päätöksestä tuli kuohkea ja maukas.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olisikin motivaatio itse tehdä ruokaa.Ei mitään motivaatioita. Ostan kauppojen keitoja valmisruoka hyllystä.Kasvis-lihapulia ja patonkia.Siinä se.Ei tervelistä tiedän,Käytänössä samaa joka päivä,viikko kuukausi vuosi ollut,
Tee helppoja ja anna mielikuvituksen lentää.
Jos on huono päivä, eikä huvita, laitan uunissa tulemaan jotain, niin eipä tarvitse köökissä tuhertaa ja värkätä kovinkaan pitkään.
Esim. Perunasipulisekoitusta valmiina pakastealtaasta, graavilohipaketti ja kermaa (tai munamaitoa)
Vuokaan vaan, pippuria ja tilliä ja kermat päälle. Lykitään uuniin 200C.
Valmiit pitsapohjat ja päälle mitä haluut, sekä juustoraaste. Samoilla lämmöillä, pari pv noista syö hyvin.
Keittoja on nopea tehdä. Perunaa ja purjoa kattilaan (tietty peseminen ja kuoriminen ensin) plus vesi ja kana- tai kasvisliemikuutio ja haluamasi mausteet. Keitä ja soseuta, lisää kermaa. Halvaksikin tulee ja tiedät mitä syöt. Liemikuutioita saa luomunakin.
Meillä on kukkakaali-peruna-linssicurrya ja naanleipää.
Eikä olla edes kasvissyöjiä mutta tuo on vaan niin hyvää!