Miten paljon taitoluistelu maksaa vuodessa ja onko 6-vuotias liian vanha aloittamaan? (Tutun puolesta kysyn)
Lähipiirin tytär haaveilee, mutta heillä ei taida olla varaa. Voisin tukea jonkin verran ja mumminsa myös. Perusluistelutaito - eteenpäin ja taaksepäin - on jo hyvä näin maallikon näkökulmasta. Kyllä he varmaan itse voisivat vähän satsata, mutta harrastus on heille ehkä liian kallis ilman ulkopuolista tukea.
Kommentit (7)
6v on hyvä ikä aloittaa. Kannattaa aloittaa taitoluisteluseuran luistelukoulusta. Luistelukoulun hinta on 10-20e kk tai kausi 50-60e. Riippuu seurasta. Taitojen kehittyessä ja harjoitustuntimäärän noustessa hinta nousee myös. Pari-kolme kertaa viikossa hinta on arviolta 70-100e kk ja 6-8 kertaa viikossa 250-320e välillä. Jäävuorot maksavat enemmän kesällä kuin talvella, usein kunnat/kaupungit antavat alennusta talvikaudella.
Mikä tuossa taitoluistelussa muuten maksaa niin paljon? Vähintään saman hintainen kuin jääkiekko, josa kuitenkin on paljon isompi huolto- ja valmennusporuka sekä varustekulut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa taitoluistelussa muuten maksaa niin paljon? Vähintään saman hintainen kuin jääkiekko, josa kuitenkin on paljon isompi huolto- ja valmennusporuka sekä varustekulut.
Jäävuoron (kiinteä) hinta jaetaan käyttäjille. Jos tyttöjä luistelee 10 kerralla niin hinta on kolminkertainen kuin vastaavasti jääkiekkojoukkueelle jossa on 30 poikaa.
Aloitin itse 5-vuotiaana joten ikä on ookoo. Hyvä harrastus, hinnat saitkin tuossa ylhäällä.
Pyydä tuttu puhelimeen, eikö hän itse osaa kysyä asioitaan?
Miten ihmeessä 6-vuotias voisi olla liian vanha aloittamaan mitään harrastusta?