Asunnonosto kun työmatkaksi tulisi 40km ja 35min ajomatka?
Kommentit (13)
? No ei ole paha. Itsellä menee puolitoista tuntia yhteen suuntaan työmatka.. niin ja ruuhkat päälle 👍
Ei matka eikä mikään, ja ajassa vielä vähemmän.
Kannattaa laskea paljonko on matkakulut vaikkapa 20 v aikana. Laskin kerran, ja sen seurauksena ostimme asunnon Vantaalta eikä Keravalta. Työpaikat olivat Helsingissä. Laskelma osoitti että Keravan halvempi asunto olikin paljon kalliimpi 8-9 vuoden jälkeen kun otettiin työmatkakulut huomioon. Ja matka-aika ja vaiva siihen lisöksi.
Olen ajanut tuollaista työmatkaa 20 vuotta. Haluan asua omakotitalossa maaseudun rauhassa ja varsinkin nyt eläkepäivinä iso puutarha on ilo. Töissä kävin kaupungissa.
10 vuotta olen kulkenut vastaavaa työmatkaa. Välillä kyllä kypsyttää, mutta toisaalta helposti saa Helsinkiin mennessä lyhyemmälläkin matkalla menemään saman ajan. Korona ja etätyöt on kyllä silti ollut oikein tervetullut breikki kulkemiseen.
Minulla on tuollainen työmatka. Haluan asua rauhallisella alueella ja meillä iso talo ja iso puutarha, ja lapsilla tasokas koulu. En viihtyisi lähellä työpaikkaani vapaa-aikana. Työmatka on moottoritietä lähes koko matka eli sikäli ihan sujuva liikenne.
Ei se aika mutta ajot pimeässä ja liukkaalla jne
Itsellä sama matka. Ei liian paha, mutta kyllähän siinä kilometrejä autolle kertyy.
Näillä polttoaineiden hinnoilla kannattaa todellakin laskea tarkkaan kannattako..siihen kaikki muut auton kulut päälle vielä, ei ole halpaa...
No eipä tuo ole paha matka ajella. Eli jos asunnon sijainti on mieluinen niin tuo asia ei olisi minulla esteenä