Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Exää ällötti kun mä halusin leffanaposteluksi atrian kuorettomia limanakkeja ja ranskankermaan sekoitettua ranch-dippiä.
Harmi kun täällä ei saa vastaavia dippejä ja nakkeja.
T. Ulkosuomalainen
Niin ja nakit tietenkin kylmänä. En tykkää niistä lämpöisinä.
Joku täällä ehdotteli hapansilakkaa, surströmmingiä.
Tämä kertoo siitä kaiken.
En tiedä onko kovin yleinen mutta pitsassa täytteenä päärynä, kalkkuna ja parmesaani, tähän olen tykästynyt kovasti ja kumppani tykkää myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruissipsit ohuilla Aura-juusto sivuilla.
Miksi juuri Aura-juusto? On parempiakin sinihomejuustoja.
Kerrotko vaikka pari esimerkkiä, std. suomikaupasta löytyvää?
Itse en ole onnistunut auraa parempaa löytänyt.
-eriKysyn ihan aidosti homejuustosta pitäviltä: miltä se mielestänne maistuu? Olen kokeillut sitä monta kertaa, mutta ainut maku jonka maistan on yrjö... 😬 Ja se pilaa koko ruoan, eli jos vaikka pizzan päällä on sitä klöntteinä, koko pizza maistuu siltä. Olisi siis kiva ymmärtää miltä se maistuu sellaisen mielestä joka siitä pitää.
Aura on hyvää. Muut eivät maistu. Aura on ihan omanlaistaan. Makua on mahdoton verrata mihinkään.
Auran suolainen maku, joka sekoittuu.. siniseen, sama ilmiö, kuin fazerin sinisessä. Se kutkuttaa makuhermoja. Muissa sinihomejuustoissa en ole saanut samaa makunautintoa.
Tämä on varmasti yksilöllinen juttu, niinkuin minulla kaikki valkoviinit maistuu etikalle, ei niitä ole juotavaksi tarkoitettu.Kiitos, yritän kuvitella :D. Ja hassua, valkkarihan on just hyvää, en tiedä miten siihen saa mitään etikkaan viittaavaakaan... :)
Muuten, tykkäätkö korianterista? Mä rakastan sitä ja voin syödä sitä tuoreena, pelkästään ja vaikka joka päivä. Mutta osa ihmisistä sanoo että se maistuu saippualta.
Korianterissa on vähän saippuamainen maku. Mutta joissain ruoissa sen maku täydentää ja terävoittää ruoan maun, joten sitä tulee aika useesti käytettyä.
Sinihomari on ihanaa, erityisesti Aura. Se vanhempi, nyt kadonnut homekanta oli parempaa kuin nykyinen (alkuperäinen tuhoutui). Stilton ja Roquefort, kaksi tunnettua sinihomejuustoa ovat mun makuun liian rasvaisia. Siksi Aura.
Makuasioista ei voi kiistellä sanotaan, en siltä ymmärrä miten joku saa valkoviinistä etikkaa.
Penkkivelli, Rex-kakku, hämäläinen talkkuna piimän tai mustikoiden kaa - NAM
Vierailija kirjoitti:
Lakritsajogurtti 1 ltr. Nam
Kuulostaa oudolta, maistuu hyvältä. Ostin tarjouksesta ja sen jälkeen aina silloin tällöin. Tähän jää suorastaan koukkuun.
Mateen maksa paistettuna pannulla, savustettu majavanliha ja pannulla paistetut hirven munuaiset. Jäniksen munuaiset olis hyviä, jos niitä sais joskus niin paljon, että kastikkeeksi asti.
Lapsoseni dippailee kalapuikkoja suklaavanukkaaseen. On kuulemma sairaan hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Cheddarjuusto chili pallot. Ne mitä lämmitetään uunissa.
Missä näitä myydään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriKysyn ihan aidosti homejuustosta pitäviltä: miltä se mielestänne maistuu? Olen kokeillut sitä monta kertaa, mutta ainut maku jonka maistan on yrjö... 😬 Ja se pilaa koko ruoan, eli jos vaikka pizzan päällä on sitä klöntteinä, koko pizza maistuu siltä. Olisi siis kiva ymmärtää miltä se maistuu sellaisen mielestä joka siitä pitää.
Aura on hyvää. Muut eivät maistu. Aura on ihan omanlaistaan. Makua on mahdoton verrata mihinkään.
Auran suolainen maku, joka sekoittuu.. siniseen, sama ilmiö, kuin fazerin sinisessä. Se kutkuttaa makuhermoja. Muissa sinihomejuustoissa en ole saanut samaa makunautintoa.
Tämä on varmasti yksilöllinen juttu, niinkuin minulla kaikki valkoviinit maistuu etikalle, ei niitä ole juotavaksi tarkoitettu.Kiitos, yritän kuvitella :D. Ja hassua, valkkarihan on just hyvää, en tiedä miten siihen saa mitään etikkaan viittaavaakaan... :)
Muuten, tykkäätkö korianterista? Mä rakastan sitä ja voin syödä sitä tuoreena, pelkästään ja vaikka joka päivä. Mutta osa ihmisistä sanoo että se maistuu saippualta.
Olen tuo valkkari=etikka, korianteri on häväistys, ei mauste. Ruoka on pilalla, jos siinä on korianteria.
Meillä on siis päinvastaiset makuaistit :D. Olispa hauska tietää onko kielessä ihan joku rakenne-ero vai mistä moinen johtuu. Mutta hei enemmän homejuustoa sulle, ja valkkaria ja korianteria mulle :).
Vierailija kirjoitti:
Ananas ja raejuusto sekoitettuna. En ole suuri anaksen ystävä, mutta tämä makuyhdistelmä on loistava!
Mun herkku on persikka ja raejuusto (säilykepersikka).
bum bum buuum kirjoitti:
Ranskanperunat dipattuna Sunday-pehmikseen ja kastikkeeseen, mieluiten kinuski. On todella hyvä yhdistelmä.
Jee, joku muukin tykkää tästä! On täydellinen makuelämys. T. Aikaisemmin samaa kommentoinut
Vierailija kirjoitti:
Nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen se maku on? Ei tarvi verrata vaan kuvaile. Suolainen? Hapan? Kirpeä? Terävä? Pehmeä? Kermainen? Mikä siinä on nautinnollista? En todellakaan tiedä kun itselleni maistuu vain se yksi asia :D.
Minusta kaikki juustot maistuvat suolaiselta ja kermaiselta/rasvaiselta, joita juusto korostaa tai laventaa omalla tyypillisellä tavalla. Nykyisin sitä kai kutsutaan umamiksi. Voit ehkä kuvitella, jos pidät kermajuustosta, cheddarista, parmesaanista ym. Jokaisella on oma makunsa, joka on jotain muuta kuin rasvaa ja suolaa, vaikka ne päällimmäiset maut ovatkin.
Lasten maissinaksut ja ohuet oltermannisiivut 17% oltermannnilla. Once you pop, you can't stop.
Kahvijogurtti, se ihan Äss-marketista saatava. On ihan paras jogurtti.
Vierailija kirjoitti:
Lapsoseni dippailee kalapuikkoja suklaavanukkaaseen. On kuulemma sairaan hyvää!
Mä oon dippaillut vain ranskalaisia ja chicken fingers, täytyy koittaa kalapuikkojakin! Kaikki suolainen ja rapea sopii :).
Vierailija kirjoitti:
Sipsien dippaaminen pelkkään maustamattomaan jogurttiin, jogurtti sopii myös nuudeleiden sekaan.
Tai sipsien dippaaminen kermaviiliin, jossa ei ole mitään dippijauhetta. On muuten hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Juustokeitto ternimaidosta
Meillä juhannusherkkuna
Hyi miten paljon täällä on juuston ahneita - vihaan juustoa!
Se kalmanhajukin saa yökkäämään.
Ukin tekemä leipäressu ja puolukat!