Kerro joku ”tuntematon” herkku! Siis sellainen mikä ei ole laajasti tiedossa ja on mahtavaa!
Mun suosikit Lidlin antipastot (paprikoiden sisällä fetaa, sellaisia napostelusnackseja) ja sitten popped cheese ”poltetut” juustonpalaset, Cittarin naksuhyllyltä. Mahtavia!
Kommentit (1381)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näyttää vastanneen väärään ketjuun, ovat siis luetelleet erikoisia makuyhdistelmiä tai muuten vaan omia tavallisia lempiruokiaan lukematta ketjun otsikkoa.
Muutamia ihan mielenkiintoisia erikoisuuksia tästä ketjusta kuitenkin löysin :) Itselläni ei tule nyt mieleen ehdottaa mitään.
Tätä ketjua lukiessa tuli aivan sama mieleen. Mun "tuntematon" on kuorimattomat auringonkukan siemenet. Tosi yleinen naposteluruoka maailmalla, mutta suomessa harvempi näitä syö, tai sitten ei vain tule puheeksi ikinä.
Maustamaton jugurtti, hunaja ja mantelirouhe tai cashew-pähkinä. Myös maustamaton jugurtti lakka- tai kirsikkahillolla.
Säilykemaissit uunipellille, ja siihen päälle halvinta salaattifetaa murusina. Maissit karamellisoituu ja tulee ihana suolaisenmakea yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei kuulosta kai mitenkään herkulliselta mutta mulle se on lohturuokien ykkönen. Leikkaan maalaisleivästä kuutioita jotka paistan runsaassa oliiviöljyssä kunnes alkaa tulla hieman rusketusta, vähän merisuolaa päälle, minkä jälkeen rikotaan siihen pannulle vielä 2 kananmunaa ja sekoitetaan kunnolla puukauhalla kunnes munat kypsyvät, öljyä voi tarvittaessa lisätä vähän. Uskomattoman hyvää.
Mun mielestä ainakin kuulostaa herkulliselta. 😋
Tämä ei kyllä ole minun herkku, mutta erikoinen kyllä. Tästä tykkäsi yksi vaelluskaveri vuosia sitten sekä vaellukaella Lapissa että kotonaan.
Näkkileivälle voita/margariinia ja päälle vuollaan herkekeittopurkista sellaisia sentin paksuisia viipaleita. Siis kylmää hernekeittoa, purkki pitää avata molemmista päistä, että saa työnnettyä ulos sellaisen "pötkylän", josta viipaleet sitten leikataan näkkärin päälle.
Itsellä salainen herkku, jolle monet tökkivät, on on pop corn maidon kanssa, syötynä siis murojen tapaan.
yum yum bowl, ja ennenkaikkea cafe yumm sauce, on niin pitkä resepti, että en viitsi tähän kopioida, löytyy googlettamalla
Laurikaisen (valmistaja) Lörtsyt
Pakastettu Brunberin suukko. Koostumus muuttuu kivan tahmeaksi.
Vaniljajäätelö ja Ketjap manis -soijakastike.
Vierailija kirjoitti:
MIKÄÄN näistä ei ole harvinaisuus! Ettekö te āmmãt todellakaan pysty parempaan?!?
Varo nyt ettei verisuoni katkea päästä
Vierailija kirjoitti:
Mochi pallot erilaisilla makeilla täytteillä on herkkua. Itse teen mochipalloja azukipapu, maapähkinä ja vihreä tee täytteellä riisijauhoista. Löytyy myös etnisistä kaupoista jos ei jaksa itse leipoa.
Mochipakkauksia saa ainakin Lahden Launeen Citymarketista. Makuja pakkauksissa on esim. punapaputahna (sama kuin azukipapu), maapähkinä, vihreä tee, musta seesami ja oliko yuzu hedelmä. Olen myös nähnyt pusseissa maitomocheja ja hedelmämocheja siellä, mutta näitä ei vissiin ole koko ajan.
Paahdetut auringonkukansiemenet + Kotimainen maustamaton jogurtti.
Aivan loistava ja helppo terveellinen välipala.
Lapamato graavisiian jäljiltä. Mukavaa vaihtelua ja pientä eksotiikkaa! Oisin mieluummin jättäny väliin jälkiseurauksien takia mutta oli hyvää siikaa eikä matoa edes huomannut ennen kuin jälkikäteen. Maussa ei moittimista eli kait voi laskea "tuntemattomaksi" herkuksi.
Todella surullista, jos jonkun mielestä Aura on parasta sinihomejuustoa. Herkuttelujuustot kannattaa hankkia kunnon juustotiskistä, eikä marketin valmispakkauksena. Tässä muutamia itseäni miellyttäviä makuherkkuja: Cabrales, Valdeon, Roquefort, Saint Agur (irtomyynnistä 2 kilon juustotahkosta leikattuna. Ei pehmeä purkkiversio).
Vierailija kirjoitti:
Porilaiset
Kuinka nopesti on Kustavissa?
Nuoren neitsyeen p-i-l-l-u-n mehut
Pakastetut viinirypäleet, hellepäivien herkku.
Metwurstin kantapalat paistettuna nuotiolla makkaran tapaan, yllättävän hyvää! Siitä katoaa enimmät rasvat ja suolaisuus, kannattaa kokeilla.
Suurin osa näyttää vastanneen väärään ketjuun, ovat siis luetelleet erikoisia makuyhdistelmiä tai muuten vaan omia tavallisia lempiruokiaan lukematta ketjun otsikkoa.
Muutamia ihan mielenkiintoisia erikoisuuksia tästä ketjusta kuitenkin löysin :) Itselläni ei tule nyt mieleen ehdottaa mitään.