Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä nimellä lapset kutsuvat äitipuolta?

Uusioperhe1001
03.05.2021 |

Kiinnostaisi kuulla millä nimellä pienet lapset kutsuu äitipuolta, jonka kanssa ollaan oltu tekemisissä jo pidempään? Olen kuullut, että jotkin ovat ottaneet käyttöön mamma-sanan tms. Vai mennäänkö ihan etunimellä vaan? Käytetäänkö joissain uusioperheissä jopa "kahdesta äidistä (biologisesta ja äitipuolesta)" molemmista äiti-nimitystä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. En muista koskaan mieheni lasten puhutelleen minua, mutta ihan etunimellä minusta puhutaan. Yhdessä 7 vuotta.

Vierailija
2/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. En muista koskaan mieheni lasten puhutelleen minua, mutta ihan etunimellä minusta puhutaan. Yhdessä 7 vuotta.

Siis eivät koskaan kutsu sinua millään nimellä?! Onko miehesi lapset olleet paljon teidän kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä tietenkin.

Vierailija
4/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä kaikissa mun tietämissä uusioperheissä lapset puhuu isän/äidin uudesta puolisosta.

Vierailija
5/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä. En ole mieheni lasten äitipuoli. Äiti olen omille lapsilleni, muille en edes puolikas.

Vierailija
6/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän hoito.

Vierailija
7/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä tietenkin.

Ulkopuolisille esim isän vaimo.

Vierailija
8/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä. Äitipuoli ja isäpuoli sanoissa on semmoinen Disney-elokuvan pahisklangi, että lapsena olisi puoliorpo ja leskeytynyt vanhempi on mennyt uusiin naimisiin.

Vierailija
9/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperhe1001 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eivät koskaan kutsu sinua millään nimellä?! Onko miehesi lapset olleet paljon teidän kanssa?

Ovat 2-4 vrk kuukaudessa. Isä hoitaa lapsensa, mutta en nyt muista, että he kauheasti kutsuisivat isäänsäkään. Tulevat luokse, jos on asiaa.

Vierailija
10/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä tietenkin.

Ulkopuolisille esim isän vaimo.

Näin meilläkin. Miehen lapsenlapset ovat sen sijaan oma-aloitteisesti alkaneet kutsua mummiksi, vaikka kaikki muut kutsuvat etunimellä.

Vierailija
11/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä. Tai joskus sanovat hei kuule , ihan ilman nimeä.

Vierailija
12/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä. Tai joskus sanovat hei kuule , ihan ilman nimeä.

Vierailija
13/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille ihmisille puhuin teininä mutsipuolesta, että tajusivat kenestä on kyse mutta itse tätä faijan vaimoa kutsuin/kutsun etunimellä. Äitejä minulla on vain yksi. (se biologinen).

Vierailija
14/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 oli Maija, 2020 Kirsi ja nykyään Teija.

Vierailija
15/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan lapsi suostuu kutsumaan äitipuolta äidiksi. Poikkeuksena voi olla jos lapsen äiti on menehtynyt, tai ei muuten ole lapsen elämässä.

Vierailija
16/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat 2-4 vrk kuukaudessa. Isä hoitaa lapsensa, mutta en nyt muista, että he kauheasti kutsuisivat isäänsäkään. Tulevat luokse, jos on asiaa.

Sama se meillä on. Lapsi tulee perjantai. Menee omaan huoneeseensa ja hänet saa sieltä nippa nappa syömään. Vessaankin menee luurit päässä ja kännykkä kädessä.

Vierailija
17/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä maximi aika mitä miehen kakaroita jaksaa nurkissaan kattoo. Silloinkin pyrin tekemään omia juttujani, käymään lenkillä tai viinillä ystävien kanssa. Hoitakoon isä lapsensa, minulla on oma elämä. Laittaisin heti stopin jos mitään äitiin viittaavaa nimitystä minusta rupeisiva käyttämään.

Vierailija
18/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Juttelin hänelle viimeksi lapsena ja olen nyt 32v.

Vierailija
19/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isin (nimi) naisystävä

Ei siis minään äitinä

Vierailija
20/23 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan lapsi suostuu kutsumaan äitipuolta äidiksi. Poikkeuksena voi olla jos lapsen äiti on menehtynyt, tai ei muuten ole lapsen elämässä.

Mies kutsui äiti puoltaan äiti puoleksi tai mutsiksi.

Sana äiti oli varattu hänen oikealle äidilleen, joka kuoli miehen ollessa 1.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä