Noilla Helsingin polkupyöräkaistoilla ei ole nimeksikään käyttäjiä, mutta silti niitä rakennetaan
Esim. Hämeentien pyöräkaistat jotka maksoivat miljoonia:
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3214348
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4128595
Miksei Helsingissä voisi olla vaan kevyen liikenteen väyliä niin kuin muualla Suomessa? Vähät polkupyöräilijät (pääkaduillakin vain muutama sata päivässä) mahtuisivat hyvin jalankulkijoiden joukkoon. Ei heitä varten kannata rakentaa mitään kallista erillistä väylää joka vielä vie tilaa muulta liikenteeltä. Esim. Hämeentieltä jouduttiin kieltämään henkilöautoilu pyöräkaistojen takia.
Kommentit (9)
Ja nämä sähkölautailijat sun muut wolttikuskit ajavat kävelytiellä, vaikka pyörätie on tien sivussa. Pellejä.
Antaa helsinkiläisten olla mitä ovat ja ansaita mitä äänestävät.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä sähkölautailijat sun muut wolttikuskit ajavat kävelytiellä, vaikka pyörätie on tien sivussa. Pellejä.
Trikoopellet vetää ajokaistojen tukkeina jopa taaja-alueiden ulkopuolella 60-100km/h väylillä, vaikka vieressä menisi hyvä pyörätie. Erityisen ongelmallista silloin, jos kyseessä on mutkainen väylä jossa ei ole ohituspaikkoja.
Kyllä kai niillä jotkut viherhipit painaa ja sitten yksi Jussi.
Spandexpeppu saa enemmän huomioo autokaistalla.
Ihan hyvä eritellä omille väylilleen autoilijat, pyöräilijät ja jalankulkijat etteivät ole toistensa tiellä.
Enkä usko sekuntiakaan etteikö noille ole käyttöä.
Stadissa on ärsyttävä kävellä kun tomppelipyöräilijät ajavat missä sattuu ja jotkut järjetöntä vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä eritellä omille väylilleen autoilijat, pyöräilijät ja jalankulkijat etteivät ole toistensa tiellä.
Enkä usko sekuntiakaan etteikö noille ole käyttöä.
Ainakaan talvella niillä ei aja juuri kukaan. Yksikin päivä oli aamulla tullut lunta, ja Mannerheimintien eteläpään pyöräkaistalla ei vielä puoliltapäivinkään ollut kuin muutamat renkaanjäljet.
Vihreää unelmaa.