Jalat kipeytyy kävellessä.
Jalkapohjien ulkosyrjästä ja sääristä. Ostin jopa uudet kengät, mutta kivut vaan jatkuu ja iteasiassa pahenee. Uutena kipuna nyt kipu akillesjänteen kohdalla ja pohjekipu. Kävelyn jälkeen myös lonkkakipua.
Eipä tee mieli mennä kävelylle.
Kommentit (19)
Ethän ole hiljattain syönyt mitään antibioottikuuria, jotkut niistä altistavat jännevaurioille.
Varaa aika terveyskeskuksen fysioterapeutille, joka tutkii jalkasi. Minä sain terveyskeskuksen piikkiin tukipohjalliset.
Voisi olla myös selkäydinkanavan ahtauman oireita. Entä tupakoitko, voisiko olla alaraajojen valtimokovettumatautia?
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla myös selkäydinkanavan ahtauman oireita. Entä tupakoitko, voisiko olla alaraajojen valtimokovettumatautia?
Selkä kyllä romuna mutta selkäydinkanavan ahtaumaa ei ole mutta pieni välilevynpullistuma löytyy lannerangasta (hermojuuri vapaa). Selkä kuvattu vajaa kuukausi sitten. Tätä vaivaa ollut lähemmäs 20vuotta.
Tupakoin kyllä mutta sama vaiva oli vaikka olin pitkään polttamatta.
Yhdet pohjalliset tehtiin joskus vuosia sitten, mutta ne oli todella kovat ja epämukavat ja niitä en saanut kuin yksiin kenkiin. Eivät edes auttaneet yhtään.
Ap
Aivan samaa vaivaa minulla. Tosin harrastan juoksua. Nyt on juokseminen jäänyt ja yritän saada jalat kuntoon jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä kyllä romuna mutta selkäydinkanavan ahtaumaa ei ole mutta pieni välilevynpullistuma löytyy lannerangasta (hermojuuri vapaa). Selkä kuvattu vajaa kuukausi sitten. Tätä vaivaa ollut lähemmäs 20vuotta.
Tupakoin kyllä mutta sama vaiva oli vaikka olin pitkään polttamatta.Ap
Eihän ne tupakoinnin seurauksena kovettuneet ja ahtautuneet valtimot mihinkään palaudu, vaikka tupakoinnista pitää taukoakin. Kun aloitit uudelleen, tilanne vain etenee. Googleta katkokävely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoin kyllä mutta sama vaiva oli vaikka olin pitkään polttamatta.Ap
Eihän ne tupakoinnin seurauksena kovettuneet ja ahtautuneet valtimot mihinkään palaudu, vaikka tupakoinnista pitää taukoakin. Kun aloitit uudelleen, tilanne vain etenee. Googleta katkokävely.
Suurin kipu on säärissä ja jalkapohjien ulkosyrjällä. Uutena tuo akillesjännekipu ja pohjekipu. Jalat eivät tunnu väsyneiltä tai puutuneilta ja kipu voi kestää vielä pitkään pysähtymisen jälkeenkin. Sen jälkeen jalat todella jäykät. En siis epäile katkokävelyä.
Ap
Sä kävelet väärin, mene kävelykurssille.
Onko sinulla ylipainoa? liikuntaa taustalla vai liikkumattomuutta?
Minulla kipeytyi toinen jalka pohkeesta aina, mutta se loppui kun aloin venyttelemään ennen lenkkiä. Helposti meinaa kuitenkin unohtua jos ei ole venyttelijätyyppiä.
Toivottavasti ei mitään sairautta. Auttaiskohan paljasjalkakengät?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei mitään sairautta. Auttaiskohan paljasjalkakengät?
Tai Skinners-sukkakengät, joista on hyviä kokemuksia.
jos olet diabeetikko jalkaongelmia tulee ennenpitkää. pyydä terkkarista lähete jaikaterapeutille se on parempi kuin fysiot.
Lattajalaltahan tuo kuulostaa. Hanki kunnolliset tukipohjalliset.
Samaa vaivaa. Penikkatautia eli säärilihakset jumittaa ja kipeytyy. Jalkapohjan kivut voi johtua monesta asiasta.
Hierontaa, venyttelyä, aloita kävely rauhallisesti, minulla kaikkia noita kipuja helpotti erittäin pehmeällä/joustavalla pohjalla olevat kunnolliset lenkkarit.
Muutama rauhallinen muutaman kilometrin lenkki alkuun viikossa.
Lyllyl lyrrerö lyrreltää, siinä jalat kippeytyy.
Pyöräile.