Muuttunut avioliittoni
Mulla on ihana aviomies, ollut jo 20 vuotta.
Jostain syystä miehen kanssa on alkanut tuntua siltä, että olen jotenkin yksin vastuussa kaikesta "eteenpäin" menemisestä.
Siis hän tekee kyllä töitä ja on tunnollinen, tekee kotitöitä, osallistuu nuorten kasvatukseen ja on hyvä mies.
Mutta jotenkin se olen minä joka meitä potkii eteenpäin. Keksin edes joskus jotain kivaa tekemistä meille ja pyydän jonkun kylään. Ehdotan uutta ruokaa tai että lähdetään lenkille jonnekin ihan muualle.
Hyvin arkisia asioita siis.
Mieheni käyttää kaiken energian töihin ja illalla istuu zombina sohvalla. Nauttii rauhallisesta elämästä, minäkin kyllä.
Keskusteluyhteys on, seksielämä on, tulevaisuuden haaveita on. Lapset on fiksuja ja itsenäisiäkin.
Mutta onko tällainen zombiintuminen normaalia 45-vuotiaalla miehellä?
Mitä voisin tehdä, että olisi aktiivisempi tai innostuisi edes joskus tekemään jotain?
Jos nyt kuvitellaan että lähtisimme matkalle, niin minä päättäisin päivän, varaisin matkat (tai pyytäisin häntä varaamaan), järjestäisin koiran hoitoon, pakkaisin, miettisin, suunnittelisin kaiken. Hän lähtisi ja nauttisi varmasti reissusta, mutta voisi yhtä hyvin olla kotonakin ihan tyytyväisenä sohvalla.
Kommentit (9)
Jos hän on tyytyväinen noin niin saatte aikaan vaan riitoja ja pahaa mieltä jos lähdet painostamaan että pitää olla aktiivisempi. Mitä jos mies päin vastoin vaatisi että sinun pitäisi viihtyä enemmän siellä kotisohvalla, ahdistavaa? Miksi et voi tehdä niitä suunnitelmia välillä yksin tai ystävän kanssa? Sinulla olisi lapsille ja koiralle vahti valmiiksi kotona, helppo lähteä :)
Minä varmaan menisin vaan sinne sohvalle miehen viereen zombittamaan...
Voi apua. Sulla on mies joka nauttii rauhasta ja perhe-elämästä. Sä olet suorittaja, joka jyrää miehensä. Rentoudu, niin teillä kaikilla on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Sulla on mies joka nauttii rauhasta ja perhe-elämästä. Sä olet suorittaja, joka jyrää miehensä. Rentoudu, niin teillä kaikilla on kivaa.
Ei se ole suorittamista jos ei halua istua zombi a sohvalla. Vapaa-ajalla voi puuhailla mielekkäitäkin asioita ilman, että siitä ottaa paineita.
Voi myös olla kyse miehen andropaussista. Aikaiselta kuulostaa mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on tyytyväinen noin niin saatte aikaan vaan riitoja ja pahaa mieltä jos lähdet painostamaan että pitää olla aktiivisempi. Mitä jos mies päin vastoin vaatisi että sinun pitäisi viihtyä enemmän siellä kotisohvalla, ahdistavaa? Miksi et voi tehdä niitä suunnitelmia välillä yksin tai ystävän kanssa? Sinulla olisi lapsille ja koiralle vahti valmiiksi kotona, helppo lähteä :)
No kun mä ihan tosissani viihdyn mieheni kanssa hirveän hyvin. Ja sohvalla kyllä istutaan 95% illoista. :)
Ongelma on juuri siinä, että haluaisin kivoja kokemuksia MEILLE.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvän" analyysin teit minusta ihmisenä yhden aloituksen perusteella...
Hirmu monet miehet on tuollaisia peressä vedettäviä ja naiset itse ottaa tehtäväkseen sen vetämisen.
Mä itse aloin vain tekemään suunnitelmia niin, etten huomioinut miestä niissä. Ainoo mitä kysyin, oli ootko silloin lasten kanssa, jos minä ole paikassa x, y tai z. Siitä se reipastui ja alkoi kysellä, eikö joskus voitaisi tehdä jotain perheenä.