Jos julkkiksen kohdalla ei mainita kuolinsyytä, mikä syy itsellesi tulee ekana mieleen?
Monestihan mainitaan esim pitkän sairauden uuvuttamana tms
Kommentit (24)
No riippuu vähän sen julkkiksen iästäkin.
Nuorella itsemurha, vanhemmalla koronaroke
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn
Jos on alle 40 niin joko itsari tai hyymeet. Sen yli niin sairaudet, esim. syöpä.
Nuoren kohdalla pohtii erilaisia vaihtoehtoja, onnettomuuksia, itse aiheutettua, joku "häveliääksi" koettu sairaus. Vanhemmalla ihmisellä voi olla melkein mikä vaan, niin en sen kummemmin mieti asiaa.
Riippuu iästä ja päihdehistoriasta.
Riippuu iästä ja siitä, mistä julkkis on kotoisin/asuu. Esim. nuori jenkkiläinen? Huumeiden yliannostus, ehkä itsemurha. Suomalainen vanhempi henkilö? Syöpä tai sydänkohtaus
Jos syy olisi esim syöpä, niin miksi sellainen jätettäisiin kertomatta?
Nuorella itsemurha tai liikenneonnettomuus, vanhuksella infarkti tai keuhkokuume.
Esim tuosta tuoreimmasta julkkiksesta ei kerrottu syytä.
Joku kuitenkin sanoi, että hän soitti vielä sairaalasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos syy olisi esim syöpä, niin miksi sellainen jätettäisiin kertomatta?
Joku saattaa pelätä vahingoniloa?
Mun sukulaisen kuolinilmoitusta ei ollut lainkaan lehdessä. Arvelen, että oli vainajan toive. (hänen puolisostaan oli aiemmin suuri ilmoitus) Rahasta ei ollut kiinni. Lapsen kustansivat valtavan kalliin hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Nuoren kohdalla pohtii erilaisia vaihtoehtoja, onnettomuuksia, itse aiheutettua, joku "häveliääksi" koettu sairaus. Vanhemmalla ihmisellä voi olla melkein mikä vaan, niin en sen kummemmin mieti asiaa.
Häveliäs tarkoittaa kainostelevaa, nolostelevaa ihmistä tai käytöstä. Ehkäpä etsit sanaa nolo tai häpeällinen.
Jos ihminen on juuri kotiutettu sairaalasta niin asia selvitetään, joten kerrottavaa ei ole.
Saunasolmu oli liikaa ja aiheutti niskan katkeamisen.
Yliannostus, jos on kovin nuori.
Jos sanotaan "pitkän sairauden uuvuttamana", niin syöpä.
Koronarokotus