Kun on syönyt parsaa
Virtsa haisee paljon normaalia pahemmalta. Mistähän se johtuu?
Kommentit (18)
Parsan sisältämän sulfurin takia. Opin äskettäin, että läheskään kaikki eivät itse haista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Parsan sisältämän sulfurin takia. Opin äskettäin, että läheskään kaikki eivät itse haista sitä.
Sulfurin? Tarkoitatko rikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Se on geenijuttu, joillakin ihmisillä haisee toisilla ei. Vähän sama, kun joillakin tuore korianteri maistuu saippualla. Mutta se on siis eri geeni kuitenkin.
Itse asiassa tuo haju kyllä tulee kenellä tahansa, mutta se riippuu henkilöstä haistaako sen vai ei.
Söin tänään paistettua parsaa ja paistettua
Halloumia.
Olen lukenut että parsa on erittäin kuitupitoinen rehu joka rensaa kropan virtsatessa, koko vessa haisee taas parsalle😀
Virtsaan erittyvän parsahapon (sis. rikkiä) haistaa 40% ihmisistä.
Kielsin mieheltäni parsan syönnin, sperman maku muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuiko yhtä pahasti kuin virtsan haju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuiko yhtä pahasti kuin virtsan haju?
muuttui, eka kerta kun en niellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on geenijuttu, joillakin ihmisillä haisee toisilla ei. Vähän sama, kun joillakin tuore korianteri maistuu saippualla. Mutta se on siis eri geeni kuitenkin.
Itse asiassa tuo haju kyllä tulee kenellä tahansa, mutta se riippuu henkilöstä haistaako sen vai ei.
Ei tule kaikille, osa on parsapissi positiivisia, osa ei. Haju johtuu parsan sisältämistä rikkiyhdisteitä, joista osa syöjistä saa aikaan tuon "tuoksuvan" yhdisteen - metaanitiolin
tarkemmin tuolla sivulla
Parsapissa haisee kyllä kamalalle. Huomasin sen hajun vasta tänä keväänä, vaikka aiemminkin olen parsaa syönyt. Ei tekisi enää mieli syödäkään, mutta ehkä ne muutamat pissat kestää, kun parsa on kuitenkin niin herkkua.
Pissaatteko kaarella nenän ohi vai miten sitä tuoksuttelette? Pää pöntössä?
Mullekin tulee tuo, samoin miehelleni. Eipä se estä parsaa syömästä. Ei se pissa enää seuraavana päivänä haise.
Molemmilla on myös tuo, että korianteri maistuu ihan saippualla. Eli sitä yrttiä ei meidän talouteen osteta.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tulee tuo, samoin miehelleni. Eipä se estä parsaa syömästä. Ei se pissa enää seuraavana päivänä haise.
Molemmilla on myös tuo, että korianteri maistuu ihan saippualla. Eli sitä yrttiä ei meidän talouteen osteta.
Kyllä siihen korianteriin oppii, vaikka se korianterigeeni olisikin. Olen itse opetellut, eikä noissa maissa jossa sitä paljon käytetään kukaan sille nyrpistele. Nykyään korianteri on yksi lempiyrteistäni.
Vierailija kirjoitti:
Haju on niin paha ja voimakas, että ei tarvitse erikseen tuoksutella, kun koko vessa löyhkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen korianteriin oppii, vaikka se korianterigeeni olisikin. Olen itse opetellut, eikä noissa maissa jossa sitä paljon käytetään kukaan sille nyrpistele. Nykyään korianteri on yksi lempiyrteistäni.
Okei, mielenkiintoista tietää. Jotenkin vain hyvin hankala kuvitella omalle kohdalle, kun se Fairyn maku puskee niin pahasti kaikesta ruoasta läpi, mihin on korianteria laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haju on niin paha ja voimakas, että ei tarvitse erikseen tuoksutella, kun koko vessa löyhkää.
Minä ripustan vessanraikastimen häpläriin aina parsan syömisen jälkeen. Ei ole hajut haitanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mielenkiintoista tietää. Jotenkin vain hyvin hankala kuvitella omalle kohdalle, kun se Fairyn maku puskee niin pahasti kaikesta ruoasta läpi, mihin on korianteria laitettu.
Niin se minullakin maistui kaikesta, mutta söin väkisin kun pidän thaityyppisestä ruoasta. En oikein itsekään tiedä missä vaiheessa fairyn maku katosi. Vai katosiko se ensinkään, ehkä se vaan muuttui päässä hyväksi mauksi.