Se hassuin/hölmöin vaate, jota säilöt kaapissasi tietäen, ettet käytä sitä enää koskaan
Aloitan. Minulla on kaunis hyvälaatuinen (puoli)hame koko 32, jota käytin 30 vuotta sitten. Ehkä haluan muistella nuoruuttani katsoessani sitä -en tiedä. En taatusti tule mahtumaan siihen koskaan.
Kommentit (4)
Pinkki kotelomekko. Se oli päälläni nuoruuteni juhlissa. Mahdun siihen yhä mutta se on niin kasarimallinen, että tuskin käyttäisin. Kiva säilyttää muistona.
Tiukka, kirjailtu minimekko jota käytin joskus ikävuosina 17-22. Edelleen yksi kauneimmista vaatteista jonka olen nähnyt. En tule enää ikinä mahtumaan siihen enkä muutenkaan enää näin kolmekymppisenä laittaisi niin lyhyttä helmaa. Mutta aina kun teen vaatekaapin siivouksen, ihailen sitä hetken enkä millään raaski laittaa kirppiskasaan.
Elloksesta aikoinaan tilattu mokkanahkainen talvitakki. Karvareunus hupussa ja hihasuissa, paljetteja hihoissa ja helmassa. Kerran olen vain käyttänyt ja sitten jäänyt, kun ei mahdu. Napit ei mene kiinni. Varmaan 10 kg laihdutus, jotta mahtuisi. Ostos on n 15 vuotta vanha.
Vanhojentanssimekko. Yläosa mustaa samettia, puhvihihat ja siniset rusetit napeissa. Alaosa sinistä mitä lie kangasta. Todella vanhan näköinen, tietysti niin oli tarkoituskin. En varmasti mahdu enää siihen, mutta onhan se muistona. Täti sen minulle silloin teki, vuonna 1997.