Yksityiset PPH:t
Paljonko otatte kokopäiväisistä hoitolapsista maksua? Entä onko summa sama oli kyse alle 3v. tai yli 3v.?
Kommentit (9)
Poika täytti 3v ja ilmoittauduin työnhakijaksi eli olen siis työtön tällä hetkellä. Olen hakenut paikkaan, johon luultavasti pääsen. Hoidossa olemista pitäisi alkaa harjoittelemaan. Jos en saakkaan tätä työpaikkaa, niin mitä maksan hoidosta yksityiselle pph:lle? Siis tarkoituksena harjoitella hoidossa olemista. Poika on kovin riippuvainen minusta, ei helpolla jää hoitoon. Vuosi sitten harjoiteltiin päiväkotiin jäämistä, mutta siitä ei tullut mitään. Poika ei sopeutunut ryhmään. Silloin olin 0 maksuluokassa. Jäin sitten itse vielä kotiin hoitamaan poikaa.
Ei yksityisellä pph:lla ole mitään 0 maksuluokkia!
Itse teen ihan kirjalliset sopimukset joissa tämäkin on määritelty.
siis tarkoituksena pojan harjoitella hoidossa olemista lyhennetyllä päivällä ja minä sen ajan etsimässä työ- tai opiskelupaikkaa. tiesin ettei 0 maksuluokkaa heillä ole, mutta mitä siis hoito maksaa ajalta, kun etsin työpaikkaa ja olen vielä työtön? jos siis en saa ensin mainitsemaani paikkaa.
maksu on sama kaikille, jotka hoidossa ovat? siis, ettei yksityisellä hoitajalla ole mitään eri taksoja sellaisille joilla ei töitä ole/eivät saa palkkaa??
kunnan hoitopaikka on sitten eri asia!
miksi et ap hae kunnallista hoitoa mielummin, paljon edullisempi sinun tilanteellesi!
vakituinen kokopäiväinen on jonottamassa paikkaa. Yksityinen voi valita asiakkaansa.
Mistä tuo 500 e koostuu? Kuntalisästä (esim. 250 e) ja yksityisen hoidon tuesta (133 e) + hoitajan määrittelemästä palkastako (117 e)?
Ap
ja kyselee tietämättömänä. Kaikki vinkit tervetulleita!
Ap
Joku vaikka ulkomaalainen voi maksaa kokonaan omasta pussista ja toinen saa kotihoidontukea, kolmas yksityisen hoidon tukea.
Tukiasiat on periaatteessa perheen haettava, vaikka tietenkin siitä mullekin paperityötä tulee. Kulukorvaukset saa verovähennyksinä jälkikäteen. googleta "yksityiset perhepäivähoitajat", heillä on hyvät sivut ja kun liityt jäseneksi saat käyttää heidän sopimuspohjia jne.
Poika täytti 3v ja ilmoittauduin työnhakijaksi eli olen siis työtön tällä hetkellä. Olen hakenut paikkaan, johon luultavasti pääsen. Hoidossa olemista pitäisi alkaa harjoittelemaan. Jos en saakkaan tätä työpaikkaa, niin mitä maksan hoidosta yksityiselle pph:lle? Siis tarkoituksena harjoitella hoidossa olemista. Poika on kovin riippuvainen minusta, ei helpolla jää hoitoon. Vuosi sitten harjoiteltiin päiväkotiin jäämistä, mutta siitä ei tullut mitään. Poika ei sopeutunut ryhmään. Silloin olin 0 maksuluokassa. Jäin sitten itse vielä kotiin hoitamaan poikaa.