3v 10kk poika aloitti tänään uudessa kerhoryhmässä.
Kun tuli kerhosta niin ja kysyin mitä siellä tapahtui niin poika vaan karjui" ei mitään!" ja selvästi oli tympääntyneen oloinen. Viime syksystä kevääseen oli toisessa kerhossa ja siellä kerhotädit sanoivat ettei poika leiki muiden kanssa...On muuten ihan kiltti ja muuta. Kotona poika on tosi eloisa ja riehaantuu vähän väliä. On aika mustis pikkuveljelleen yms. Muistan kun aina kerhon jälkeen edellisessä paikassa poika oli vaan naama nyrpeänä ja karjui samalla tavalla jos jotakin kysyi päivän tapahtumista. Poika kertoo vaan leikkineensä aina leluilla muttei mistään muusta suostu kertomaan että mitä laulettiin tai askarreltiin. Tykkääköhän poika yhtään olla siellä kerhossa? :/
t: neuvoton
Kommentit (4)
Kotona poika turhautuu kun vauva vie niin paljon huomiota. Olen ajatellut että kerho olisi jotakin vaihtelua ja lisävirikettä tuon ikäiselle mutta poika haluaisi vain minun 110% huomion...ei kenenkään muun. :/ Tekee sitten ilkeyksiä koko ajan pikkuveljelle jos vähänkin " unohdan" hänet. Suoranainen vauvavaihe vaivaa esikoista eikä suostu pukemaan itse eikä mitään mikä helpottaisi minua. Jos vaaditaan jotakin niin menee vaan tappeluksi mitä en jaksa. Kerhossa vaaditaan kuitenkin jo varmasti tuon ikäiseltä jo jonkinmoista omatoimisuutta vai vaadinko minä liikaa? :/ Olen koittanut tehdä asioiden opettelusta hauskaa leikkiä muttei poikaa vaan kiinnosta kuin leikkiä autoilla ja muuta. Ei tykkää laulaa, mutta piirtelee kyllä kotona silloin tällöin. Ei tykkää pukea vaatteita. Kavereita ei lähimailla ole juurikaan kun tässä talossa ollaan asuttu vasta vajaa vuosi ja kaikki talon lapset ovat jotenkin etäisiä. Tuntuu ettei poika ole vaan oppinut sosiaaliseksi tai sitten ei ole kovin sosiaalinen luonne. Iloinen on kun saa huomiota osakseen muttei osaa jakaa asioita kovin hyvin.
Olin muuten kotona iloinen ja normaali ja koin olon turvalliseksi. Koulussa en tykännyt olla yhtään ja minua kiusattiin aina kun olin niin hiljainen. Pelkään nyt samaa kohtaloa pojalleni. :(
ap
Kun perheeseen syntyy uusi vauva. Siihen ei saisi puuttua vaan pitäisi mennä lapsen ehdoilla. Jos hän käyttäytyy kuin vauva kohtele häntä kuin vauvaa. Kerro tästä myös kerhotädeille että osaavat suhtautua lapseen oiken. Järjestä päivittäin teille kahdenkeskeitä tekemistä ilman vauvaa.
Kyllä kai tuon ikäinen jo osaisi itsekin kertoa. Kysy vaikkapa vasta seuraavana päivänä jos on pahalla tuulella heti kerhosta tultuaan.