Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa perheneuvolasta heti apua

Vierailija
16.04.2021 |

meidän perhe-elämä on ollut rankkaa, minulla on diagnosoitu tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus ja keskivaikea masennus ja lapsi koettelee hermojani päivittäin olemalla vain hankala. Ei tottele minua tai isäänsä yhtään vaikka ärähdän ja joskus tilanne eskaloituu niin että raivoan kuin raivohärkä. Lapsi purskahtaa itkemään ja pitää minua sitten pahana ihmisenä. Syyllisyydentunteet ovat päällimmäisenä minulla riitojen jälkeen kun en taaskaan pystynyt pitämään hermojani lapsen kanssa.

Soitin perheneuvolaan että olisin varannut ajan että pääsisimme juttelemaan niin soittaakin kahden viikon päästä minulle uudestaan... tilanne on ollut oikeasti paha, lapsi on hyvin aggressiivinen suuttuessaan (perinyt varmaan minun geenit) ja saattaa lyödä. Olen laittanut tiukat ehdot asialle että jos lyö niin tulee rangaistus. Lapsi on 8-v. tyttö.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystävälle sosiaalityöntekijälle

Vierailija
2/6 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvolaan on todennäköisesti kymmeniä, ellei satoja muitakin menijöitä. Ei muiden aikoja voi perua siksi, että tulee mahdollisesti kiireellinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voiskohan tohon järjestelmään kehittää sellasen yhden vuorokauden ”ensiapuhoitotakuun”. Moni ottaa yhteyttä vasta kun voimat on aivan loppu, eikä jaksaisi enää päivääkään. Hyvä jos siinä kohtaa saisi asiaa vähän jo eteenpäin, että jaksaisi oottaa sen pari viikkoa. Että pääsisi pahimmasta epätoivon tunteesta ja kokisi toivon pilkahduksen.

Vierailija
4/6 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pks-seudulla neuvola suoraan sanottuna yrittää väkisin tarjota palveluja, joita ei haluaisi, joten ihmettelen, miten on mahdollista, että aikoja ei saa.

Vierailija
5/6 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan jonotat perheneuvolaan, sillä sieltä teidät tullaan ohjaamaan lasten ja perheiden palveluihin aka lastensuojeluun, että saatte apua kotiin. Lapsi reagoi sun sairauteen. PErheneuvola voi tarjota vuorovaikutusta arvioivia ja parantavia terapioita (MIM-arvio, Theraplay-hoidot), mutta mistään ei ole apua, ellei sun sairautta saada hoitotasapainoon. Varaudu jo nyt siihen, että tilaamanne avun painopiste ei tule olemaan lapsen huono käytös.

Vierailija
6/6 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itsesi kuntoon. Vai onko sulla jo oma hoitokontakti? Juuri tuo raivoaminen ylläpitää lapsen huonoa käytöstä. Sinun on saatava itsesi kuntoon, niin lapsi hoituu kuin itsekseen siinä ohessa. Jos siis ajoissa saatte apua. Lapsi on kuin peili, hänen käytöksensä heijastaa sinun omaa huonoa vointiasi. Mutta ilmeisesti siis ymmärrätkin tämän kun olet jo ollut yhteydessä perheneuvolaan. Yritä sen lisäksi päästä itse dialektiseen käyttäytymisterapiaan. Sinun on opittava uusia käyttäytymismalleja tilanteisiin joissa olet turhautunut/ stressaantunut. Raivoavaa lasta ei saa rauhoitettua raivoamalla itse, kuten olet jo huomannutkin. Oma rauhallisuus ja ennakoitavuus on ne taikakeinot, ja tarvitset apua niiden opettelemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi