Rullaverho lasitetulle parvekkeelle, suosittele hyvää!
Etelään antavien parvekelasien sisäpuolelle pitäisi saada lämpöä heijastava ja pakkasta/kosteutta kestävä rullaverho, joka olisi helppoa pitää puhtaana. Suosituksia?
Kommentit (7)
Kokemuksesta voin suositella säleverhoja. Niitä löytyy kapeaprofiilisina 16mm ja noin 12 mm.
Kestää hyvin Suomen talvessa. Vaikka on muovista koneisto. Toki itse vältän kääntämistä ralvella ettei mikään murtuisi mutta vaimo kääntää aamulla ja illalla.
Säleverhon etuna on ettei sitä tarvitse nostaa tai laskea jolloin be joko on tai ei ole käytössä.
Huonoin on Visorin vekkikaihdin. Ei kestä käytössä.
Kunnon kiskot ja tavalliset verhot ulkokäytön kestävästä kankaasta parhaat.
Eikö se rulla mene siellå tiiviillä rullalla homeeseen?
Mulla on Lumonin aurinkosuojaverhot ja ne on kyllä tosi kätevät. Ei tarvitse pelata minkään narujen solmimisen kanssa kun saa helposti sopivalle korkeudelle magneettien avulla. Myös helpompi puhdistaa kuin mitään säleverhoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Lumonin aurinkosuojaverhot ja ne on kyllä tosi kätevät. Ei tarvitse pelata minkään narujen solmimisen kanssa kun saa helposti sopivalle korkeudelle magneettien avulla. Myös helpompi puhdistaa kuin mitään säleverhoja.
Onko nämä ne ns. vekkikaihtimet? Ovatko olleet kauan käytössä?
Rullaverho ei usein sovi ainakaan Lumonin lasituksen kanssa, koska nuo parvekelasien sisäpuolelle yläreunassa sojottavat n. 10 cm pitkät ulokkeet estävät rullaverhon asennuksen tarpeeksi lähelle lasia.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaiset on ja suositteln kanssa.
Millaiset parvekelasit? Onko Lumonin lasit missä "piikit" yläreunassa sisäpuolella?