Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ohjailla keskustelua ihmisen kanssa, joka tahtoo puhua vain politiikasta ja koronasta ja mahdollisimman kielteiseen sävyyn sittenkin?

Vierailija
16.04.2021 |

Yksi ikisuosikki keskustelunaiheissa on myös "mikä kaikki on vialla ja huonosti amerikanmaalla". Sitten täytyy päivitellä ja vouhottaa jonkin yksittäisen tapahtuman takia ja olettaa, että se kertoo paljonkin asioiden yleisestä tilasta.

Syyllistyin itsekin tuollaiseen nuorempana -koska opin keskustelutyylini tältä mainitulta henkilöltä- kunnes ymmärsin, ettei tuollainen keskustelu saa mitään aikaiseksi, kaikkein vähiten muutosta.

Ylipäänsä olisin kaikkein mieluiten nykyään puhumatta mitään.

Mutta mitä siis tehdä? En ole mikään hyvä keskustelija ja ennen kuin huomaankaan, minut on vedetty mukaan keskusteluun jota en halua käydä. Minä ja tuo ihminen olemme nykyään eri mieltä kaikesta (ennen emme olleet) ja sitten tulee riitaa ja pahaa mieltä, ainakin minulle.

Välien katkaiseminen ei ole vaihtoehto, eikä näkemättä oleminen, koska silloin joutuisin olemaan näkemättä muutamaa muutakin itselleni tärkeää ihmistä.

Tarvitsen siis vain selviytymistrategian niitä tilanteita varten, kun istutaan ruokapöydässä (eli en voi "paeta" tilanteesta" ja tämä aloittaa politiikasta puhumisen. Mitä muuta voin tehdä, kuin olla hiljaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeä puheenaiheen vaihtaminen. Tuostapa tulikin mieleeni ja sitten ratsastat aasinsiltaa auringonlaskuun.

Vierailija
2/2 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitkeä puheenaiheen vaihtaminen. Tuostapa tulikin mieleeni ja sitten ratsastat aasinsiltaa auringonlaskuun.

Minä olen oikeasti ihan hirveän huono keskustelija, joten tuo ei useinkaan onnistu. Koska en keksi mitään.

Parasta olisi, jos saisin pidettyä vaan suuni kiinni. Läsnä on yleensä muitakin, eli joku muu kyllä jossain vaiheessa vaihtaisi puheenaihetta. Ongelma on, että jossain vaiheessa suuni vaan aukeaa ja sieltä alkaa tulla vastaanväittämistä, koska ärryn niin paljon tuosta saakelin jankutuksesta.

Helvetin järkevää ja aikuista: ärryn, koska puhutaan kielteiseen sävyyn asiasta, josta kukaan muu ei tahdo puhua kuin tämä yksi, joten mitä teen: lyön lisää löylyä!

Ehkä minun täytyy alkaa vedota ärtyneeseen suoleeni ja alkaa poistua vessaan kesken ruoan...

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi