Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirvittävä paha olo

Vierailija
14.04.2021 |

Olen kahdelle ihmiselle tänään itkenyt hirvittävää pahaa oloani. Molemmat sanoneet että olet juonut vain alkoholia. Joo, olen sortunut siihen tissutteluun montavuotta mutta en tänään eikä syy ole siinä. Olen vain hirvittävän uupunut henkisesti. Itken nytkin ja mietin mihin soittaisin. Ei ole ketään. Yritän selvitä yön yli ja soittaa aamulla terveyskeskukseen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketään, ja kahdelle olet jo valittanut. Itsesäälinen juoppo

Vierailija
2/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea tilanne. Sun pitää funtsia onko paha olo henkistä vai fyysistä. No molemmat melkeinpä yhtä pahoja mut fyysisesti jos on niin siihen ensin hoitoa. Toivon että löydät apua ja kriisikeskuksen voi soittaa akuutissa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää. Toivottavasti tämä virtuaalihali vähän auttaisi iltaasi... Tuosta tuommoinen lämmin hali 🤗 laitetaan pieni pusu vielä otsalle, nuin 😚, niin tulee parempi olo 😊

Vierailija
4/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketään, ja kahdelle olet jo valittanut. Itsesäälinen juoppo

Niin. Ei tosiaan ole ketään. Nuo jolle sanoin tuskaisesta olostani eivät ole itsekään ihan kunnossa. Ap

Vierailija
5/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, se auttaa. Jumala kuulee jokaisen rikkinäisen ihmisen rukouksen. Kokemusta on.

Vierailija
6/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on sekoittanut sun aivokemian. Lopeta se tissuttelu niin paranet.

Vierailija
7/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin uskon, että sun kauhee ahdistus on nyt aivokemiapohjaista. Vaikka et olisi pitkään aikaan juonut, menee toisaalta ihan ällistyttävän kauan ennen kuin viina lakkaa haittaamasta aivojen toimintaa. Lisäksi kaikki syyllisyydet, ahdistukset, häpeän tunteet, niin olo on hirveä. Älä juo enää. Itse en ole juonut enää vuosiin, enkä aiemminkaan koskaan ollut hirveän usein kännissä. Mutta vasta kun lakkasin juomasta mitään, tajusin, kuinka ällistyttävän pitkiä morkkikset ovat ja miten ne jylläävät tuolla päänupissa niin pitkään, ettei niitä edes tajua viinan aiheuttamiksi.

Oletko kuitenkin työelämässä vai joudutko ihan ilman turvaverkkoja ja tuollaisia säännöllisen elämän tukipilareita kärsimään?

Vierailija
8/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi masentaa.

Vierailija
9/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hetkessä kaikki on aina hyvin.

Vierailija
10/10 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin uskon, että sun kauhee ahdistus on nyt aivokemiapohjaista. Vaikka et olisi pitkään aikaan juonut, menee toisaalta ihan ällistyttävän kauan ennen kuin viina lakkaa haittaamasta aivojen toimintaa. Lisäksi kaikki syyllisyydet, ahdistukset, häpeän tunteet, niin olo on hirveä. Älä juo enää. Itse en ole juonut enää vuosiin, enkä aiemminkaan koskaan ollut hirveän usein kännissä. Mutta vasta kun lakkasin juomasta mitään, tajusin, kuinka ällistyttävän pitkiä morkkikset ovat ja miten ne jylläävät tuolla päänupissa niin pitkään, ettei niitä edes tajua viinan aiheuttamiksi.

Oletko kuitenkin työelämässä vai joudutko ihan ilman turvaverkkoja ja tuollaisia säännöllisen elämän tukipilareita kärsimään?

En ole työelämässä. Lähipiirissä paljon ongelmia ja murehdin ja tuen niissä. Nyt tuntuu että voimavarani alkavat olla lopussa. Olen yksinäinen ja epätoivoinen. Ei ole ketään tai mitään mistä itse ammentaisin voimia. Nyt alkaa olla tosi paha olla. Itken paljon ja juurikinturvaudun alkoholiin saadakseni hetkeksi rauhallisen olon. Onnrksi tajuan tilanteeni. En vain tiedä mistä lähden hakemaan apua. Ap