Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen vahvasti että minulla on adhd. Olen menossa alkuhaastatteluun. Miten kerron oireistani jne?

Vierailija
14.04.2021 |

Olen siis aikuinen nainen ja nyt alkanut ymmärtää syitä ongelmiin. Toki vaikea lapsuus taustalla ja käyn terapiassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman tarkasti. Voit miettiä jo etukäteen esimerkkejä erilaisista tilanteista töissä, kotona, koulussa ja vapaa-ajalla, joissa oireilua ilmenee. Muistele myös lapsuuttasi, erityisesti aikaa ennen kouluikää. Huomasiko joku huoltaja, hoitaja tai opettaja jotain käytöksessäsi. Kannattaa kysellä vanhemmilta näistä, jos he muistaisivat jotain mitä sinä et.

Vierailija
2/6 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella, mitä sinulta kysytään. Keskittyä vastaamaan rehellisesti ja niin hyvin kuin osaat kertoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kömpelö sosiaalisissa suhteissa ja kiinnostuksen kohteet muuttuvat todi nopeasti. Pään sisäinen kaaos haittaa arkea. Olen myös motorisesti kömpelö. Aina sattuu ja tapahtuu. Ap

Vierailija
4/6 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinälläänhän yleensä tällaiset haastattelut on rakennettu niin että niissä käydään läpi asiaan vaikuttavia seikkoja niin että oireesi tulisivat mahdollisimman hyvin esiin. Mutta yleisenä vinkkinä se että ei kannata olla suomalaisen vaatimaton ja mennä sillä asenteella että "ei nämä nyt niin pahoja ole" ja "vähän joskus tuntuu siltä" vaan että tuot esiin oireet selkeästi ja vähättelemättä.

Vierailija
5/6 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat siihen kysymyspatteristoon joka sulle esitetään. Kokeneet ammattilaiset osaavat sitä lukea ja tulkita. Olet ainutlaatuinen oman elämäsi kanssa, mutta oireryhmäläisenä olet ihan niiden asiantuntijoiden asiantuntemuksen piirissä.

Vierailija
6/6 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella, mitä sinulta kysytään. Keskittyä vastaamaan rehellisesti ja niin hyvin kuin osaat kertoa. 

Ja eka kysymys kuuluu: kerro oireistasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi