Ovulointiongelmia? Muilla?
Eli onko kenelläkään ollut vastaavaa;
Olemme yrittäneet lasta vajaan vuoden (mikä sinällään normi aika), ja kk-kiertoni on ollut aina ns. täydellinen, eli tasan 28 päivää, joista 4-5pv vuotoa. Ovat itse asiassa alkaneet aina tunnin tarkkuudella jne.
Mutta nyt kierto on muuttunut puolen vuoden aikana 38 päivään (vuoto edelleen 4-5pv), ja kun mainitsin tästä lääkärilleni, hän vihjaisi että se saattaisi olla merkki siitä, etten ovuloi ollenkaan, koska kierto noin pitkä...!!!???!!!
Nyt olen varannut ajan gynekologille (yksityiselle), sillä haluan hieman selvyyttä tähän asiaan, ja ehkä saisin myös tietoa siitä, kuinka kauan mahdollisesti yritämme vielä luomuna, kunnes voimme hakeutua tutkimuksiin jne.
Mutta onko kenelläkään kokemusta tällaisesta " ihme kierrosta" ? Aika vasta ensi viikolla, joten olisi ihan mielenkiintoista tietää muiden kokemuksista.
(olemme mieheni kanssa ihan normaalissa lapsentekoiässä, eli minä 25v ja mieskin vielä alle 30v... vaikka miehen iässä nyt ei pahemmin väliä lapsen teossa ole. niin, ja normaalipainonenkin olen, eli liikakiloista ei ovulaatio-puutteeni myöskään voi johtua.)
Kommentit (3)
Mutta nyt viimeisen puolen vuoden ajan mitä ilmeisemmin en enää ole ovuloinut (en ole myöskään testännut, kun ei tullut mieleenikään ettenkö enää ovuloisi). Pitkä kk-kierto kuulemma merkki siitä...? Eli mistäköhän se mahtaa johtua?
Mikä siis muuttaa elimistö yht`äkkiä ns. " ei-toimivaksi" ?
Elämä ollut ihan samaa, tasaista, ei stressiä, ei paineita, ei suuria muutoksia jne...
ap
clomeilla (lääke) voidaan saada ihan hyviä tuloksia. Siis vaikka sulla ois ovulaatiovaikeus voi, olla että se saadaan ratkaistua tosi helposti. Hyvä kun menet lääkäriin, olet luultavasti taas askeleen lähempänä äitiyttä sen ansiosta.
niitä saa ilman reseptiä apteekista ja antavat ihan hyvin osviittaa. on muuten kuulemma ihan tavallista ettei ihan joka kierrossa ovuloi...