Nautin työttömyydestä
Haluaisin kuulla muidenkin nauttivan, anyone? Ihanaa kun ei tarvitse mennä minnekkään ja voi tehdä mieleisiä asioita milloin haluaa ja miten haluaa. AH ELÄMÄ ON IHANAA!
Kommentit (28)
Minä myös. Toki pyrin työllistymään ja meinaan vaikka kouluttautua työvoimapula-alalle työllistyäkseni. Ihan rahan takia. Muuten en kaipaa työyhteisöä enkä työn tuomaa päivärytmiä kiireineen.
Olin tulla hulluksi, 3kk nukuin lähes ympäri vuo kun ei töitä ja koronan takia ei voi matkustaa tai nähdä ystäviä.
Minä myös. Aikanaan tuli painettu hommia, säästettyä ja sijoitettua. Nyt elää osingoilla ja korvauksilla ihan mukavasti.
Sama täällä. Jokainen päivä on loma-/harrastelupäivä ja mikäs sen mukavampaa. Kun ei ole liian perso rahalle, niin tämmöinen tieten työttömyys on unelmaelämää.
Parasta olla vaan ja harrastaa liikuntaa
Ehtii kehittää itseään lukemalla ja opiskelemalla
Ei turhaa kiirettä ja hosumista
Korona-aika on ollut ihanaa, kun TE-toimisto on antanut olla kerrankin rauhassa. Viimeisen kerran soitti virkailija perään ja tenttasi jatkanko työnhakua HEINÄKUUN ensimmäisenä perjantaina. Tiesi tasan tarkkaan niin monien aloittavan silloin loman, että työtönkin saattaa siinä siivellä lomailla. Todella törkeää kun työttömällä ei saisi koskaan olla kesälomaa.
Kuulun siihen kolmannekseen työttömistä, jotka eivät oikeasti ole työkuntoisia, mutta lääkärit ei suostu tekemään lausuntoa kelaan.
Mihin teillä muka on työttöminä varaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hienoa siinä on.
Onko sinulle tehty lobotomia vai mihin mielikuvituksesi on kadonnut?
Onhan se mukavaa niin kauan kun terveenä pysyy. Älkää sitten itkeskelkö kun huomaatte, ettei kunnallisen puolella varsinkaan työttömänä saa mitään hyvää ja nopeaa hoitoa.
Mä saan rusinat molemmista. Teen 3-4 päivää viikossa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mukavaa niin kauan kun terveenä pysyy. Älkää sitten itkeskelkö kun huomaatte, ettei kunnallisen puolella varsinkaan työttömänä saa mitään hyvää ja nopeaa hoitoa.
Läheskään kaikilla töissäkäyvillä ei ole mitään sairauksia hoitavia työterveyshuoltoakaan. Vain pakollinen töihintulotarkastus ja 5 vuoden välein sen jälkeen.
Jep. Kivaa on. Saa ITSE käyttää aikansa mihin haluaa. 2 viimeistä päivää olen käyttänyt tällä palstalla ilmiantamalla vihapuhetta työttömiä kohtaan. Se oli pieni harrastus. Ja tuottaa tulosta :-) :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikilla töissäkäyvillä ei ole mitään sairauksia hoitavia työterveyshuoltoakaan. Vain pakollinen töihintulotarkastus ja 5 vuoden välein sen jälkeen.
Niin, mutta jos on toivottavasti vähän työtöntä enemmän rahaa töistä, niin voi ostaa vakuutuksen. Niinhän ne työtä tekemättömät yleensä tekevätkin, jotka eivät ole peeaa vaan elävät omilla rahoillaan, esim. sijoitukset. Mutta kunnallisella puolellakin työllinen saa kyllä työtöntä parempaa hoitoa.
Tykkään myös. Ainut mikä pännii on ihmisten asenne. Olet heti epäonnistunut luuseri jos et tee töitä. Voisin mä tehdä kyllä, mutta mikään ei vaan kiinnosta niin paljoa, että työkseni tekisin. Moni tekee työtä mistä ei pidä, eli vain rahan ja yleisen asenteen takia. Mikä järki siinä on, että tuhlaat elämäsi tehden jotain mistä et pidä? Joo saat rahaa tehdä mitä haluat, mutta enemmän aikaa kuluu töissä silti.
Olen maksanut vuosikymmeniä niin paljon veroja, että nautin hyvällä omalla tunnolla nykyisestä työttömyydestäni.
Elämän parasta aikaa ehdottomasti.
Voin taas joskus mennä töihin, mutta olen tehnyt päätöksen olla työskentelemättä päivääkään
niiden mulk kkujen kanssa, joihin väistämättä törmäät työelämässa.
Niin paljon ei voi minulle rahaa antaa, että heidän joukkoonsa palaan.
Pärjäilkää keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee, kun tilaan ajan työmarkkinatukitöissä ollessa. Työnantaja ei voi odottaa kauaa, että palaat töihin, sain ajan fysioterapeutille samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään myös. Ainut mikä pännii on ihmisten asenne. Olet heti epäonnistunut luuseri jos et tee töitä. Voisin mä tehdä kyllä, mutta mikään ei vaan kiinnosta niin paljoa, että työkseni tekisin. Moni tekee työtä mistä ei pidä, eli vain rahan ja yleisen asenteen takia. Mikä järki siinä on, että tuhlaat elämäsi tehden jotain mistä et pidä? Joo saat rahaa tehdä mitä haluat, mutta enemmän aikaa kuluu töissä silti.
Niinpä! Miksi tätä on alapeukutettu? Joku köyhä taas miettii veroeurojaan?
Ketään muita?