Mikä on liikaa?
Jos mies ostaa keskimäärin 12-24 olutta joka viikko. Lehdessä luki, että miehen riskiraja on 16 viikossa eli minun pitäisi sietää se, että mies juo 2 olutta vaikka joka päivä. Jota ei tietty tee, vaan säästää juomahalut vapaapäivälle ja vetää kahdessa päivässä ne kaljat. Kävi taas "vapaaehtoisesti" kaupassa ja kuitissa oli tietysti 24 laatikko olutta. Menetin hermot ja sanoin, että jos meinaa taas juoda, nostan kytkintä. Ja mitä mies siihen, "sen kun menet, lähde vaikka heti jos haluttaa". Mies siis mielummin näemmä juo, kuin pitää minut vierellään.
Kommentit (8)
Tuo vaan pahenee ja lopulta saat mustan silmän kun "kehtasit" puuttua miehen "oikeuteen" juoda. :(
Itse aikani katselin vastaavaa ja monesti sanoin, että mä lähden, jos touhu ei lopu. Poika oli silloin kaksi ja liiankin pitkään odotin, että isä lopettaisi ja alkaisi arvostamaan perhe-elämää.
Sit kun lähdin, niin kehtasi jälkeenpäin sanoa, ettei koskaan ajatellut minun olevan tosissani ja muutti tapansa siinä toivossa, että palataan yhteen. No, se oli myöhäistä meidän parisuhteen kannalta, mutta pojan kannalta oli hyvä, että isä oli sit selvinpäin tapaamisissa ja ovat saaneet rakennettua kunnon suhteen keskenään.
minäkin olen huolissani erään ystävän miehestä... kun viikonloppuna menee käymään niin Aina on se kalja kuorassa. ei oo kovasti päissään mutta jatkuvaa tissuttelua nämä viikonloppu illat. ko. perheessä yksi 3v lapsi, jota tissuttelu ei häiritse eikä ole kyllä muillekaan tuottanut ongelmia. mutta tuntuu on riski että alkaa tuo juominen lipsua...
Antakaa nyt hyvät rouvat niiden miesraukkojenne edes ne oluensa rauhassa nauttia, jos eivät teitä ja teidän nalkutusta muuten jaksa.
sinuna ottaisin kehotuksen todesta ja lähtisin nyt. Toivottavasti teillä ei vielä ole lapsia, ja jos on ja hän silti sanoo että senkun lähdet, niin selvästi arvostaa teitä niin vähän että parempi on ilman.
niin keskustele suorasanaisesti. Sano vaikka miehellesi, että "täytyyhän siihen olla jokin syy, että alkoholi mastuu noin liikaa. Onko se vaan alkoholin hyvyys? Helppo tulla riippuvaiseksi siitä? Vai onko se tylsä tasapaksu elämä? Jokin muu syy tyytymättömyyteen elämässä? Haluaako vaimon vaihtoon vai muutosta elämäänsä muuten?" Älä nalkuta, vaan puhu suoraan. Hyväksy vastaus ja keskustele jatkotoimista.
erityisen suurelta. Kuinka monta olutta hän siis kerralla juo, noin keskimäärin? Väkevät viinat on jotenkin salakavalampia sillä määrät ja humaltuminen ja sen myös riippuvuuden syntyminen ja ikävät seuraukset voimistuvat paljon helpommin.
minusta on, mun ukko tai minä itsekään ei juoda joka viikko alkoholia, vaan se on enempi satunnaista, kun on juhlia tai muita menoja...eli siis saunassakin käydään ilman juomia.
Siltähän tuo näyttää, että mieluummin juo kuin sinut pitää.