Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä haette vuokraasuntoa? Varsinkin asunnottomat huom!

Vierailija
10.04.2021 |

Olen viime kymmenen vuoden aikana etsinyt vuokralaista pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa sekä yksiöön, että vuokrahuoneeseen. Hakijoita on yllättävän vähän. Olen ilmoitellut Facebookissa ja Oikotiellä. Lähes kaikki hakijat ovat korkeatuloisia, jotka joskus jopa maksaisivat puolen vuoden ennakkoon, mutta aika usein on kuitenkin jäänyt vain yksi vaihtoehto vuokranhakijan epäsosiaalisuuden vuoksi. Lähes kaikille vuoden kuukausille olen täpärästi saanut vuokralaisen.

Missä te asunnottomat ja toimeentulotuella elävät asunnonhakijat olette? Siten haluaisin tehdä gallupin. Esim top 4 (mutta ei pakko) mistä ensisijaisesti haette vuokra-asuntoa. Itsellä se olisi 1.facebook 2.oikotie 3.tori.fi 4. kaupungin asunnot.

Itse ottaisin mielellään myös asunnottoman tai Kelan tuilla elävän. Kyllä sen näkee, että kuka on tunnollinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

&&

Vierailija
2/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä, että käykää katsomassa Facebookissa eri ryhmiä joissa vuokra-ilmoituksia. Saman ilmoitukset ovat siellä kuukausi jopa vuositolkulla. Hakekaa sitä asuntoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoja taitaa olla tarjolla enemmän kuin vuokralaisia. Veikkaan, että monet katsovat oikotietä tai vuokraovea.

Vierailija
4/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkajaisiksi, hae vuokra-asuntoa.

Vierailija
5/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi

T. Luottotiedoton työtön luuseri remontoidussa rivarikämpässä

Vierailija
6/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraovi.com

Vierailija
7/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seurakunnilla. Heillä voi olla tarjolla väliaikaisasuntoja.

Vierailija
8/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ETSII vuokralaisia eikä asuntoa itselleen, lukekaa pahvit aloitus. Vastaus aloittajan kysymykseen on tori.fi

Vierailija
9/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ihan tajunnut..

-mutta aika usein on kuitenkin jäänyt vain yksi vaihtoehto vuokranhakijan epäsosiaalisuuden vuoksi.-

Vierailija
10/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JO ON LORDI PIHALLA YKSIÖÖN , VUOKRA HUONEISTOON. HUONO PROVO ILMEISESTI JETRON TEKEMÄ. SOPII HÄLLE NARSISTI KORONA TUKIA HAKEVA PELLE

Vierailija
11/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista itse aina etsin, laitoin oman ilmoituksen ja melkein heti sain joka kerralla asunnon (olen muuttanut muutaman kerran). En tosin asunnoton ole ollut, mutta tt-tuella elävä työtön ja koirallinen. Nyt viimeisimmäksi muutin yhteen luottotiedottoman puolisoni kanssa ja jännitti että saadanko kämppää ollenkaan, mutta ensimmäinen katsomamme kaksio saatiin, luottotietoja ei kysytty.

Vierailija
12/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilta ja muista ARA-kohteista tietenkin.

Vierailija
13/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vuokranantaja kirjoittaa "vuokraasunto"? Ei ainakaan sellainen jolla on oikeasti tarjota vuokra-asuntoja.

Vierailija
14/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti asunnottomia ei ole hirveästi. Ne uutisoidut jutut vessoissa ja veneiden alla nukkuvista narkkareista tai vanhoista höpperöistä on markinaalitapauksia. Toinen asia on se, että asunnottomuutta ei synny korkeista vuokrista taikka asuntopulasta vaan siitä ettei tietyssä elämäntilanteessa tai tietyt henkilöt osaa hakea tukia taikka viitsi hakea asuntoa niin monta kertaa, että saisi asunnon. Jos on huono käytöksinen ja epämääräinen voi olla, että pitää käydä lähes sata kertaa, että saa sen asunnon. Asuntoja on aina vapaana niin, että kaikki asunnottomat saataisiin niihin, mutta ongelma on se että he eivät jaksa nähdä tarpeeksi vaivaa taikka ovat voimattomia ja kykenettömiä siihen. 

Päättäjien tulisi ymmärtää se fakta, että muutama prosentti on kykenemätön huolehtimaan itsestään puutteiden takia mitkä eivät ole diagnisoitu sairauksiksi. Se muutama prosentti on vain, niin kauniisti kun sen osaan sanoakkaan, niin vähä-älyisiä ja voimattomia, etteivät tule itse toimeen. Jokaisessa maassa on omat tapansa ottaa huomioon ihmiset, jotka eivät tule toimeen aikuiselämän haasteissa. Asunnottomien asuntolat, joissa olisi työtoimintaa helposti järjestettynä olisi minusta ratkaisu tähän ongelmaan tässä maassa.

Vierailija
15/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista näkyy kyllä jo koronalama pelottavasti

Itse hakisin kaupungilta (paitsi en pääkaupunkiseudulla) tai oikotie, etuovi mitä näitä on.

Vierailija
16/16 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feisbookin edut on, että näkee paljon tietoa nopeasti vuokralaisesta, mutta en pitäisi ideaalina vuokralaisena paljon facea käyttävää. Oikotie on varmaan sellanen mitä melkein kaikki käyttäisi eri elämänvaiheissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi