Onko luokanopettajan helppo saada Turusta / Turun seudulta töitä?
Haluttaisiin palata sinne, mutta mietityttää työtilanne. Siellä on kuitenkin luokanopettajan koulutusta, mikä yleensä vaikuttaa asiaan... Paljonko yhtä paikkaa / virkaa kohden hakijoita? Entä erityisluokanopen?
Kommentit (11)
En tiedä Turusta mutta Oulusta tosi vaikea saada paikkaa.
En tiedä yhtään paikkakuntaa, mistä olisi helppo saada töitä. Taitaa joka paikkaan olla todella paljon hakijoita. Jotain lyhyitä sijaisuuksia varmaan saa, mutta pidempiä vaikea saada ja virkaa lähes mahdoton.
Pääkaupunkiseudulta olen saanut ihan helposti vuoden sijaisuuksia. Virkaa en ole edes yrittänyt
Paljonko Turussa suunnilleen hakijoita yhtä virkaa kohden? Oulussa saattaa olla yli 200!
Kansakouluntäteistä on ylitarjontaa.
Tosi vaikea saada pysyvää paikkaa, lyhyitä sijaisuuksia vain.
Yliopistokaupungeissa on varmaan kaikissa ylitarjontaa opettajista. Itse olen kieltenope Turusta, sijaisuuksia ja osa-aikaisia töitä kyllä riittää minulle ihan kivasti, mutta virat ovat kiven alla. Itseäni se ei oikeastaan haittaa, kun pidän vaihtelusta eikä töiden määrän ennalta-arvaamattomuus/ajoittainen työttömyys näin yksin elävänä stressaa minua niin paljoa.
Vinkkinä antaisin, että kannattaa katsella töitä edes vähän Turun ulkopuolelta, jos vaan on rahkeita liikkua hiukan kauemmas hommiin. Jo naapurikunnissa ja etenkin maalaiskunnissa tunkua on paljon vähemmän, eli kannattaa ehdottaa itseään myös Turun ulkopuolisten koulujen sijaislistoille.
Niin, mä mainitsinkin Turun seudun (n.30km) säteellä. Miten Kaarina, Lieto, Raisio, Naantali?
ap
Tukalaa on aineenopettajien ja luokanopettajien tilanne tällä seudulla. En suosittele tulemaan tänne, jos ei mikään pakko ole. Olen 15 vuotta ollut pätkätöiden ikeessä ja nyt opiskelen kokonaan toista alaa. Sellaista, jossa on erinomainen työtilanne.
T: Kieltenopettaja
Saa, housut pois ja suu auki.