Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette saaneet päätöksiä kesän 2021 tuetuista lomista?

Vierailija
02.04.2021 |

Ja jos on jo tullut, niin miltä järjestäjältä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa. Kuinka kauan noissa päätösten tulemisessa kestää yleensä? Korona-aikana vois kuvitella olevan paljon hakemuksia.

Vierailija
2/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ilmaiseksi lomallekin.

Vierailija
4/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle millä perusteella näitä saa. Miten esim vanhempani joilla ei ole velkaa vaan kymmenien tuhansien omaisuus, saavat näitä tuettuja lomia? Ovat he eläkeläisiä joo, mutta eläkeläiset onkin nykyään aika vauras ryhmä.

Vierailija
5/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuettu loma? Ketkä saavat tukea lomailuun, ja miten systeemi toimii?

Vierailija
6/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuun loppupuolella yleensä tulee! Hold your horses!

Vierailija
7/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole lomamatkojen aika, korona tulee jylläämään vielä syksylläkin.

Vierailija
8/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuun aikana viimeistään lupasivat ilmoittaa. Nythän voi olla aika paljon hakemuksia.

Vierailija
9/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole hakeneet koskaan ja varsinkaan tänä vuonna emme hae. Emme tahdo varsinkaan lapsiamme millekään leirille, jossa voi hukkua, voi altistua pervolle, valvojana voi olla kokemattomia tai saada koronan. Periaatekysymys. Itse hoidetaan ja itse maksetaan!

Menemme mökille (vanhat sukulaiset tarjoavat, koska he eivät enää itse jaksa mökkeillä), pyörämatkalle, uimaan, kalaan, marjaan ja telttailemaan ihan itse.

Vierailija
10/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa ei lähdetä lomalle. Oppiipahan ihmiset säästämään.

Ihme loi sintaa ap. Sulla on ollut vuosi aikaa säästää ja sen lisäksi vielä kuvittelet ettei voi lomailla käymättä jossain. Ihan hyvin voi lomaa viettää kotikaupungissakin. Ei se loma ole mikään etuoikeus, se pitää ansaita.

Ja sehän jää sitten niiden järjestöjen päätettäväksi, että onko hyvät perusteet tuetulle lomalle. Sitä ei av-raati ratkaise. Laput pois silmiltä.

Vierailija
11/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset hyväntekeväisyysjärjestöt noita lomia antaa.

Matkat pitää maksaa itse ja henkilöä kohti omavastuu n. 120 euroa. Lapsilla pienempi.

Siellä on usein ohjattua toimintaa, ja lomapaikat ovat kauniissa maisemissa.

Ihana 5 päivän loma sellaiselle, jolla ei muutoin ole koskaan mahdollisuutta päästä esim. maaseudulle kesällä.

Vierailija
12/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkat pitää maksaa itse ja henkilöä kohti omavastuu n. 120 euroa. Lapsilla pienempi.

Ihana 5 päivän loma sellaiselle, jolla ei muutoin ole koskaan mahdollisuutta päästä esim. maaseudulle kesällä.

Kiitos tiedosta. Tämä ei siis ole yhteiskunnan tukemaa toimintaa? Ovatko valintaperusteet taloudelliset?

Vierailija
13/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöillä on liikaa jaettavaa, jotta saavat oikeutettua omat palkkansa ja olemassaolonsa. Joskus ovat keränneet varallisuutta pois tavallisilta ihmisiltä ja palauttavat vain pienen osan. Tämä maa on köyhä. Ihmiset ovat köyhiä. Kaikesta on tehty tarkoituksella liian monimutkaista. Röyhkeimmät saavat hakemisen vaivalla ilmaiseksi. Emme hae. Periaate. Jos ei ole itse varaa maksaa itse, voi muuttaa toiseen maahan, jossa verojakin maksetaan vähemmän.

Ymmärrän jonkun seuran omistaman ja jäsenilleen edullisemmin vuokraaman, mutta että ilman, että olisi tehnyt työtä koko puljun eteen, menisi vain ottamaan avustuksena vastaan! Esim. omaishoitajille kyllä pitäisi kustantaa lomia, kun tekevät niin tärkeää työtä, naurettavaa tukea vastaan vs yhteiskunnan kulut, jos ei toimisi omaishoitajana!

Vierailija
14/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettuja lomia voi hakea esim.potilasjärjestön tai jonkun muun yhdistyksen kautta. Tai suoraan järjestävältä liitolta. Eri lomille on erilaisia perusteita, mutta kaikkiin on yleensä jonkinlaiset tulorajat. Keskiverto lapsiperheiden tulot jää helposti alle rajojen. Nyt on syksyn hakuja vielä käynnissä. Lomaa voi hakea ja järjestö päättää saako sen vai ei. On paljon helpompi saada loma johonkin vaatimattomaan kuin kylpylään. Matkat joutuu itse järjestämään ja maksamaan ja omavastuuosuuden.

Ja ne on tarkoitettu koko perheelle, ei siellä ollaan itse katsomassa ettei "lapset huku tai pervot käy kimppuun"

Vierailija
15/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestöillä on liikaa jaettavaa, jotta saavat oikeutettua omat palkkansa ja olemassaolonsa. Joskus ovat keränneet varallisuutta pois tavallisilta ihmisiltä ja palauttavat vain pienen osan. Tämä maa on köyhä. Ihmiset ovat köyhiä. Kaikesta on tehty tarkoituksella liian monimutkaista. Röyhkeimmät saavat hakemisen vaivalla ilmaiseksi. Emme hae. Periaate. Jos ei ole itse varaa maksaa itse, voi muuttaa toiseen maahan, jossa verojakin maksetaan vähemmän.

Ymmärrän jonkun seuran omistaman ja jäsenilleen edullisemmin vuokraaman, mutta että ilman, että olisi tehnyt työtä koko puljun eteen, menisi vain ottamaan avustuksena vastaan! Esim. omaishoitajille kyllä pitäisi kustantaa lomia, kun tekevät niin tärkeää työtä, naurettavaa tukea vastaan vs yhteiskunnan kulut, jos ei toimisi omaishoitajana!

Jos kaupassa on tarjous, haluat ostaa täydellä hinnalla? Jos hotelliin saa alennuksen, niin haluat ostaa täydellä hinnalla? Miksi ihmeessä ei saisi käyttää tarjoty8a lomaetua, jos sellaiseen on mahdollisuus? Sehän olisi ihan tyhmää kieltäytyä ja sitten ostaa sama loma täydellä hinnalla. Noissa on vielä loma-ohjaaja ja halukkaille aktiviteettia. Ei tarvitse yksi perheen kanssa kököttää, koska voi mennä ohjattuun ulkoiluun, leikkiin, peliin yms.

Vierailija
16/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Tämä ei siis ole yhteiskunnan tukemaa toimintaa? Ovatko valintaperusteet taloudelliset?

Niissä on usein muitakin painotuksia, mutta tietyt tulorajat. Ne ei helposti ylity, jos on lapsia.

Vierailija
17/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yleensä tarkoitettu vähävaraisille, esim sairaus tai työttömyys voi aiheuttaa edellä mainittua, joten mistään loi simisesta ei ole kysymys. Suomalainenhan on tunnetusti kaikesta kateellinen, mutta varmasti jokainen mieluummin ansaitsisi niin paljon rahaa, että itse voisi rahoittaa matkansa esim etelän rannoille kuin johonkin syrjäiseen kylpylään tai lomakeskukseen kotomaassa. Tuetut lomat eivät ole ilmaisia. Kadehtikaa ihan rauhassa.

Vierailija
18/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuetut lomat eivät ole ilmaisia

Vierailija
19/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroilla. Voi h** vetti.

Vierailija
20/24 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuetut lomat ole ilmaisia. Silloin, kun meillä oli rahat tiukalla, katsoin noita tuettuja lomia. Totesin, ettei meillä ole niihin varaa, koska itse maksettavaksi jää niin paljon. Toki siinä on eroja, mitä järjestö maksaa, ja mitä jää itselle maksettavaksi. Mutta aina vähintään matkat pitää maksaa itse. Eli kaikkein köyhimmillä ei niihin ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan