Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei tue enää

Vierailija
02.04.2021 |

Minulla on ystävä, jonka kanssa ollaan koettu samanlainen kriisi liittyen yhteen tuttavaan, joka teki meille molemmille todella inhottavasti. Tämä ihminen on töissä työpaikassa jossa olin ennen töissä, ja jossa ystäväni on edelleen.

Aikaisemmin ystäväni tuki ja kuunteli minua, nyt parinn viikon aikana alkanut suhtautumaan asiaan objektiivisesti, jopa tylysti. Ei enää kuuntele mitä minulla on asiasta sanottavaa. Häntä siis tuin kun hänellä oli tuo kriisi, jonka tuo yhteinen tuttavamme aiheutti, ja joka aiheutti saman myös minulle. Ei enää puhu asiasta kanssani tai siitä ihmisestä tai sen aiheuttamasta asiasta. Hän itse on saanut asian suhteen ns kostonsa, eli aiheutti ko ihmiselle todella ison haitan.

Mistä tämä yhtäkkinen tuen loppuminen johtuu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei kiinnosta enää. Hän on itse saanut, mitä halusi, joten ei tarvitse sinua enää.

Vierailija
2/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti sinua terapeuttina, itse on asiasta selvinnyt, joten ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan jaksa viikosta toiseen samaa asiaa jauhaa? Asiat puhutaan läpi, ratkaistaan ongelma, jatketaan elämää. Todella rankka ajatus, että pitäisi jaksaa jatkuvasti saman asian ympärillä pyöriä. Etsi nyt muuta puhuttavaa/tekemistä tai menetät ystäväsi kokonaan!

Vierailija
4/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on mennyt eteenpäin eikä jaksa enää kuunnella samasta asiasta. Sinä ilmeisesti et ole päässyt tuosta yli. Hän jatkaa yhä töissä joten en ihmettele ettei hän jaksa velloa enää samassa asiassa. Sinun pitäisi nyt päästää asiasta irti ja vaihtaa puheenaihetta

Vierailija
5/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei enää tarvetta jauhaa asiasta, siksi. Hän on kriisistä selvinnyt, ei tarvitse enää sinun tukea, joten miksi kuuntelisi sinua?

Vierailija
6/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan jaksa viikosta toiseen samaa asiaa jauhaa? Asiat puhutaan läpi, ratkaistaan ongelma, jatketaan elämää. Todella rankka ajatus, että pitäisi jaksaa jatkuvasti saman asian ympärillä pyöriä. Etsi nyt muuta puhuttavaa/tekemistä tai menetät ystäväsi kokonaan!

No, hänellä tuo kriisi kesti monta kuukautta, ja tuin häntä tuon koko ajan.... nyt minulla kriisi vielä jatkuu, niin tuki loppuu.

Vierailija
7/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole enää kontaktissa kyseiseen henkilöön kun ystäväsi taas joutuu olemaan melkein päivittäin. Hän ei jaksa kuunnella tyypistä enää työajan ulkopuolella kun on jo itse päässyt yli.

Vierailija
8/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hänellä tuo kriisi kesti monta kuukautta, ja tuin häntä tuon koko ajan.... nyt minulla kriisi vielä jatkuu, niin tuki loppuu.

Kauanko sulla kestänyt? Ehkä hänkin ymmärsi että olisi mahdollisesti päässyt kriisistä nopeammin eroon, jos olisi lakannut aikaisemmin murehtimasta sitä enempää...

Vierailija
9/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu katselemaan sitä tyyppiä töissä ja vapaa-ajalla pitäisi jauhaa samasta ihmisestä. Kuka tuollaista jaksaa ja ilmeisesti vielä viikkotolkulla?

Vierailija
10/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa olla noinkin järisyttävä kriisi, että työkaveri (tuttava, ei läheinen) onnistuu sen aiheuttamaan useammalle? Joiko kahvimaidot salaa vai pöllikö jopa proteiinipatukat?

Vierailija
11/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häntä ei kiinnosta enää. Hän on itse saanut, mitä halusi, joten ei tarvitse sinua enää.

Nimen omaan häntä ei kiinosta koko aihe enää.Hän todella on saanut mitä itse halusi. Miksi ihmessä kannat mukanasi mennyttä negatiivisuutta? Jos et enää sama työpaikka ole? Anna olla,jatka elämääsi.Asioita tapahtuu,joille ei voi mitään.Parempi ne unohtaa oikeasti.Paskaa kun alkaa kaivaa se kasvaa vain suuremaksi.

Vierailija
12/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs tyyppi. Käytti sinua ilmaisena terapeuttina. Nyt kun hänellä on kaikki hyvin, sinua ei enää tarvita. (Paitsi ehkä sitten kun hänellä on seuraava kriisi, johon tarvitaan kuuntelijaa.) Kannattaa nyt miettiä tarkkaan, onko hän oikeasti "ystäväsi".

Vierailija
13/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs tyyppi. Käytti sinua ilmaisena terapeuttina. Nyt kun hänellä on kaikki hyvin, sinua ei enää tarvita. (Paitsi ehkä sitten kun hänellä on seuraava kriisi, johon tarvitaan kuuntelijaa.) Kannattaa nyt miettiä tarkkaan, onko hän oikeasti "ystäväsi".

Tätä mietin itsekin.

Vierailija
14/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla noinkin järisyttävä kriisi, että työkaveri (tuttava, ei läheinen) onnistuu sen aiheuttamaan useammalle? Joiko kahvimaidot salaa vai pöllikö jopa proteiinipatukat?

Todella paljon vakavammasta asiasta on kyse, todella vakavasta. En nyt valitettavasti voi asiaa tarkemmin avata tässä.

Vierailija
15/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen omaan häntä ei kiinosta koko aihe enää.Hän todella on saanut mitä itse halusi. Miksi ihmessä kannat mukanasi mennyttä negatiivisuutta? Jos et enää sama työpaikka ole? Anna olla,jatka elämääsi.Asioita tapahtuu,joille ei voi mitään.Parempi ne unohtaa oikeasti.Paskaa kun alkaa kaivaa se kasvaa vain suuremaksi.

Minun osalta asia on vielä kesken. Hänen osaltaan ei. Minä tosiaan tuin häntä yli vuoden, autoin ihan konkreettisesti myös. Hän kyllä on kuunnellut, mutta nyt loppui kuin seinään tuo tuki.

Vierailija
16/16 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä ja ystävä. Käyttää todennäköisesti hyväkseen. Käytä sinäkin, siis jatkossa, mutta älä luota. Kyllä hänellekin vielä se kriisi tulee.