Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino-ongelma?

13.08.2006 |

Kuinkas ollakaan tuli punnittua vaavelia kotona ja hämmästys oli suuri, kun 6 vko:ssa ei painoa ollut tullut kuin 600g! Olin kuvitellut, et maitoa piisaa ja vauva on ollut kyllä tyytyväinen tapaus. Tietääkö kukaan onko mitään suosituksia kuinka paljon painoa pitäis kertyä/vko? Nyt tyttelillä on ikää 8 vko ja painoa 5,3kg. Syntymäpaino oli 4080. Ihan ensikertalainen ei mun pitäis näissä asioissa olla, pari sisarusta kotona jo on, mut silti vähän neuvoton olo...Neuvola on runsaan viikon kuluttua, mut kertokaa ajatuksianne!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis sairaalassa annettiin sellainen ns. sääntö,et 20g päivässä painoa on riittävä. Eli 140-150g/viikko olis ok. Mut eiväthän lapset koneita ole :) Välillä painoa tulee vähempi tai enempi.

Vierailija
2/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo painon nousu, mut jossain ollu viitteitä, että 125g-300g/vko olis normaalia.

Eli älä suotta huolestu, jos lapsi muuten tyytyväinen :)

Lisa & V 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se paino aluksi ylseensä putoa kun vauva käyttää sitä kohdussa keräämäänsä vararavintoa. sitten painon pitäisi nousta 2 viikon päästä takaisin syntymäpainoon. Sen jälkeen 20g/päivä on kai se minimi.

Mun käsitykseni mukaan paino on noussut " oppikirjojen rajojen" mukaan riittävästi, mutta kyllä se ihan alarajoilla menee.

Eikös nämä lapset ole aina yksilöllisiä tuossakin suhteessa?

Tosin voihan sinne neuvolaankin aina soittaa. Tuo on kyllä ihan hyvä syy.

Vierailija
4/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvalle saa antaa niin paljon maitoa kun se haluaa... ja painosta ei kannata huolehtia... meilläki paino on noussu hirveetä vauhtia mutta neuvolassa sanottiin vaan että kiinteää ruokaa ei saa alkaa antaa ko vasta puolen vuoden jälkeen... että paino alkaa tasaantumaan... ja silloin meillä alko paino nousta kun jäi rinnalta pois ja alko korvikkeelle... eli ei kannata mietiskellä semmosta...

t. mamma ja äitin pikku " possu" 2kk ;)

Vierailija
5/5 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut että noin pienen pitäis kasvaa semmoset 500g/kk tai 100-150g/vk. Jos vauva on tyytyväinen niin älä huolestu, kyllä ne neuvolassa sanoo jos kasvua ei oo tullu riittävästi!

Hyppäsi silmille kun joku tuossa sanoi että neuvolasta oli sanottu että vauvalle ei saa antaa kiinteitä kuin 6 kk iässä. Saa antaa aikaismminkin jos vauva tarvitsee lisää ruokaa ja toiset vauvat todellakin tarvitsevat jo 3-4 kk iässä!