Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuloisitko villasukat 20 eurolla sisältäen langat?

Vierailija
01.04.2021 |

Neuloisitko sinä pitkähkövartiset villasukat, hieman kirjoneuletta / kuvioita varressa, jos saisit palkaksi 20 euroa. Lankojen osto olisi myös sinun tehtäväsi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon ihan ilmaiseksikin, joten miksi ei?

Vierailija
2/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pidänkö ihmisestä. Parhaille kavereille teen pelkkien lankojen hinnalla. Työkaverille tai vaativalle ihmiselle en lähtisi tekemään alle 30e. Yleensä kyllä pyydän ihmistä itseään hakemaan langat, jotta tulee mieluisat värit

Vierailija
4/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Johan ne langat maksaa tuon verran.

Vierailija
5/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieraille. Minulle on jäätävä tuntipalkka. Jokainen määrittelee oman tuntipalkan.

Vierailija
6/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP viitannee tähän uutiseen

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8049c74e-51ee-4060-a33d-19c4a3ec32df

Se mikä mielestäni tuossa on kummallista, että on haluttu työllistää tuolla vain kolme neulojaa. Ilmeisesti tarvittava sukkien määrä on tosi pieni.

Vierailija
7/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos taas henkilö hankkisi itse ne langat joista haluaa minun sukat kutovan, niin kyllä.

Vierailija
8/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin tutulle voisin tehdä. Neulon lahjaksi silloin tällöin. Mutta jos ryhtyy laskemaan hintaa, niin jo langat pitkävartisiin maksavat varmasti vähintään kympin. Siten parikymppiä on tosi vähän. En siis ansiomielessä tekisi tuolla rahalla. 50 e olisi jo jollainlailla kohtuullinen korvaus.

Vierailija
9/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälle voisin neuloakin, mutta en kunnan ahneille päättäjille. Toki neulon perheelle ilmaiseksi.

Vierailija
10/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Eihän palkkaa makseta muistakaan harrastuksista, vaan itse pitää maksaa pelit ja pensselit.

Vierailija
11/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä jäisi tuntipalkaksi käteen?

Paltamon kunta on näin runsaskätinen neulojia kohtaan, liikelahjoiksi tarvitsevat.

Uutinen ainakin Ylen sivuilla.

Vierailija
12/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieraille. Minulle on jäätävä tuntipalkka. Jokainen määrittelee oman tuntipalkan.

Nimenomaan, jäätävä  tuntipalkka kyseessä!

Vierailija
13/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävälle tai perheenjäsenelle voisin tehdä lankojen hinnalla. Tai no, poikaystävälle voisin maksaa ne langatkin. En usko että kukaan vähemmän tuttu tai täysin vieras multa mitään sukkia edes haluaisi, koska en erityisesti harrasta neulomista, siis laatu ei olisi priimaa ja aikaakin menisi kauan. Saisin kyllä käyttökelpoiset sukat neulottua ja kuviotkin, eipä siinä, mutta en niin hyviä että ne olisi ammattilaisen tasoa eli vähän niin kuin ruoka...osaan tehdä kelvollista ruokaa, mutta ei siitä kukaan maksaisi tai palkkaisi mua sitä tekemään.

Jos jostain syystä joku kuitenkin haluaisi minut tekemään sukat, saisi tuoda langat mulle ja maksaa vaikka öö...30 euroa? Riippuu vähän siitä, kuinka isotöiset sukat olisi kyseessä. Toki jos mun tulisi tienata sillä eli maksaa verotkin, niin sitten puhutaan paljon suuremmasta summasta, en alle satasella tekisi.

Vierailija
14/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuloisin

15/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpalkka 25 euroa plus langat.Kuviolliset kun on ....

Vierailija
16/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyysi 35 euroa, ja mielestäni sekin oli tosi edullinen hinta. Olisin maksanut siis enemmänkin. 

Vierailija
17/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa neulotaan tällä hetkellä niin valtavasti villasukkia, että niitten arvo on kärsinyt inflaation. Ongelma alkaa olla jo löytää kaikille sukille käyttäjiä.

20-30 euroa sukkaparista omistakin langoista tehtynä on ok, koska suurimmalle osalle kyse on harrastuksesta. Noitten kuntasukkien malli ei ole edes kovin monimutkainen.

Vierailija
18/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö paikalliset ely keskukset ole antanut tukea näihin "uusiin" innovaatioihin FORSSAN seudulla yritys sai tukea kun keksi kolmi kulmaisen pyörän. sekin spedeltä varastettu idea. forssassa siitäkin sai 100000e tuen  se kun on eeeekoloookista VÄHEMMÄN TIETÄ KULUTTAVAA PINTAA????

Vierailija
19/19 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä järkeviä kommentteja tällä kertaa. Yleensä aina tällaisiin keskusteluihin tulee joku, jonka mielestä harrastajaneulojien pitää saada vähintään 20 euroa tunnissa palkkaa harrastuksestaan, työn laadusta riippumatta.

Itse olen sillä linjalla, että harrastukset ja ansiotyö on hyvä pitää erillään. Liikelahjoilta olisi suotavaa odottaa myös ammattilaistason laatua. Itse Paltamon kunnan markkinointihenkilönä tilaisin vaikka Helsingin villasukkatehtaalta kauniita metsänvihreitä sukkia, joihin yhdistäisin vaikkapa kauniin kortin. Käyttöä voi olla paljon enemmän kuin amatööritason kirjoneuleelle.

Ja kyllä, neulon itse paljon ja vaativia malleja, mutten rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme