Määräaikainen työsoppari päättyi ja työnantaja väittää mun irtisanoneen itteni
Oon häkeltyny tilanteesta koska en oo sanonu ittiäni irti.
Kommentit (7)
Ei voi olla edes mahdollista määräaikaisen sopimuksen ollessa kyseessä.
Työnantajalla on varmaan näyttää kirjallinen irtisanoutumisilmoitus jonka olet lähettänyt. Toisaalta jos työsopimuksesi on määräaikainen ja työ loppui sopimuksen mukaan niin asialla ei pitäisi olla mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on varmaan näyttää kirjallinen irtisanoutumisilmoitus jonka olet lähettänyt. Toisaalta jos työsopimuksesi on määräaikainen ja työ loppui sopimuksen mukaan niin asialla ei pitäisi olla mitään väliä.
Voiko kyseessä olla TE-toimistolle, kassalle tai Kelalle toimitettava todistus töiden päättymisestä? Jos työnantaja kirjoittaa siihen ”työntekijän irtisanoutuminen” eikä ”määräaikaisen työn päättyminen” niin kyllähän se vaikuttaa oikeuteen saada työttömyysetuutta.
No lähetät työsopparin jossa näkyy määräaikaisuus. Toki olet pulassa jos työnantajalla on kirjallisesti näyttää että sanoit ei jatkolle
Te-toimistolle riittää, että kerrot kyseessä olleen määräaikaisen sopimuksen ja liität työsopimuksen selvitykseen. Minulla oli sama, jostain syystä työnantaja oli ilmoittanut, että olin irtisanoutunut vaikka kyseessä oli määräaikainen työsopimus. Asia oli tällä selvä.
Tarjottiinko sinulle jatkoa? Sanoiko ei?
Asia on helppo todentaa. Jos jostain löytyy allekirjoittamasi paperi jossa irtisanoudut, olet irtisanoutunut. Muuten et.