Nuorena kerrostalon yleissauna ja pesutupa olivat ihania asioita, kun muutin mieheni luo. Nykyisin
kavahdan molempia. En siis menisi kerrostalon yleissaunaan enkä pesisi pesutuvassa vaatteita.
Onko teillä samankaltaisia muistoja?
Kommentit (10)
Kyllä. Parikymppisenä omassa asunnossa minulla oli saunavuoro ja pyykitupavuoro. Se oli ihanaa.
Nykyään en menisi, kumpaankaan. Ties mitä eritteitä sinne lauteille on läträtty ja pahimmillaan vanhemmissa taloissa joku pääsee saunatiloihin, kun olet siellä!
Pyykkituvissa taas tuntuu olevan ihan järjetön viidakkomeininki ja pyykkejä myös varastellaan.
Olin 17vuotiaana äiti kanssa saunassa kun känniset naapurin ukot änkesivät sinne, huutelivat vain että kyllähän sopu sijaa antaa. Ellen olisi ollut äitini kanssa olisin ollut täydessä paniikissa! Muistan, miten koetin vartaloni peitellen päästä kahden satakiloisen ukon ohi pois saunasta, äitipolo jäi jumiin lauteille tyyppien väliin. Eivät he äidille mitään tehneet, mutta tilanne ei varmaan ollut mikään miellyttävä.
Taloyhtiön pesutuvassa on paremmat koneet kuin kotona kylpyhuoneessa, mutta pyykin tuon aina suosista kotiini kuivumaan. Se on valmiiksi kuivempaakin kuin omalla koneella pestyt.
Käyttäisin ilomielin molempia jos olisi mahdollista, nykyisessä taloyhtiössä ei ole kumpaakaan.. Oli tosi kätevää pestä jopa mattoja taloyhtiön pyykkituvalla, ei tietenkään koneessa vaan käsin.
Taloyhtiömme pesutupa on rakkauteni❤️ petän pesukonettamme sen kanssa kerran viikossa. Se vain on isompi, komeampi ja sen kaveri kuivuri... 😍❤️
Miten joku voi käyttää yleisiä pesukoneita? Pesettekö ensin koneen tyhjänä 90-asteessa, jotta sieltä lähtee edellisen pesijän kalsarijämät?
Mä rakastan sitä kun lauantai-iltana laitetaan kylpytakit päälle ja tohvelit jalkaan ja hipsitään alakertaan saunavuorollamme. Ollaan miehen kanssa omakoti- ja rivitalokasvatteja joten tämä on meille uutta kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi käyttää yleisiä pesukoneita? Pesettekö ensin koneen tyhjänä 90-asteessa, jotta sieltä lähtee edellisen pesijän kalsarijämät?
'
Pitääkö sinun jäljiltä desinfioda pesukone? Entä jalkakäytävä?
Pyykkitupa on aivan luxusta - varsinkin jos siellä on hyvät koneet ja kuivurit. Sekä kuumamankeli: saa ihanat puhtaat & mankeloidut lakanat petiinsä....
Mikä talosaunassa ja pesutuvassa pelottaa? Itse viihdyn paremmin yleisessä saunassa. Siellä on mukava jutella ihmisten kanssa.