Tällaisten vastuuttomien vuoks koko Suomen pitäis uhrautua
Eli etelän välinpitämättömiä ja täysin vastuuttomia hunsvotteja halutaan palkita sikailuistaan priorisoimalla ja rokottamalla heidät ennen muuta väestöä.
O tempora, o mores.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bb2f609d-2dcf-49b9-b7dc-52ac5a5d…
Kommentit (16)
Pitäs vähän nyrkein ja pesäpallomailoin käsitellä. Päälle linnatuomio. 5v sopiva kesto.
Yli 50 tartuntaa viikonloppuna – nuorten illanistujaisia ei saada kuriin Kymenlaaksossa: "Ei tunnu olevan ihan selvää, mitä karanteeni ja eristys tarkoittavat"
Kymenlaakson koronaryhmä linjaa keskiviikkona, pitääkö esimerkiksi kuntosaleja sulkea alueella
Koronavirusinfektioon myöhemmin sairastunut perhe.
Perhe oli käsittääkseni oireeton? Minun mielestäni pitäisi laittaa matkailu tauolle. Lappiin ei saisi lähteä lomalle.
Jaa artikkeli Facebookissa1824
Jaa artikkeli Twitterissä
Ensi tiistaina alkavat kirjoitukset, juhliminen ja pelko koronasta kiristävät abiturienttien välejä Hämeenlinnassa.
Viime viikolla järjestetyt bileet olivat perjantaihin mennessä johtaneet ainakin viiteen koronavirustartuntaan ja lukuisiin altistumisiin. Sosiaalisessa mediassa leviää nyt lista, jossa kaikki juhlijat sekä tartunnan saaneet abit on nimetty.
Yle pyysi paikallisilta abeilta kommentteja asiaan. Yhteydenottoja tuli muutama. He eivät esiinny jutussa nimillään aiheen arkaluontoisuuden vuoksi.
Abit kertovat, että hiihtolomaviikolla eli viikolla yhdeksän järjestettiin kahdet juhlat. Alkuviikon bileet olivat pienemmät, enemmän illanistujaiset, Yleen yhteyttä ottanut abi kertoo.
– Olin ensimmäisissä bileissä. Siellä oli paikalla yhtä kaveriporukkaa.
Tyhmä uhraa elämänsä jonkun toisen puolesta. Olipa avoliitossa taikka koronassa. Kannattaa elää se oma elämä.
Enkä tietenkään käytä naamavaippaa.
Poliisi joutui puuttumaan nuorten aikuisten juhlintaan Kemissä lauantain vastaisena yönä. Keskuspuistokadulla sijaitsevassa kerrostalon vuokratilassa oli poliisin mukaan 50-60 nuorta.
Juhlijat pitivät niin kovaa meteliä, että se häiritsi lähialueen asukkaita, joten poliisi tyhjensi tilan.
Toistaiseksi ei ole tietoa siitä, aiheutuuko nuorille seuraamuksia kokoontumisrajoituksen rikkomisesta. Koronaepidemian vuoksi Länsi-Pohjan alueella kokoontumisrajoitus yleisötilaisuuksissa on tällä hetkellä kuusi henkilöä.
Tätähän sitä on yritetty koko ajan toitottaa. Että edes kotimaan matkailuakaan ei pitäisi suosia nyt kun koronatilanne on mikä on. Tämä siitä on pahimmillaan seurauksena, vaikka kuinka oman perheen kesken ja oireettomana matkustellaan. Ilmeisesti kyseinen perhe saanut tartunnan reissussa, jos kerran oireet ilmenneet vasta myöhemmin?
Muutenkin ihmisten halu noudattaa ohjeita ja suosituksia on varsin olematon.
Ja varsinkin nuorten aikuisten/Teinien porukoissa tuntuu edelleen olevan tapana että pyöritään ilman maskeja isoina laumoina joko kaupungilla tai kavereiden luona.
Samoin vaihto-opiskelijat. Asun isohkossa kaupungissa jossa paljon ulkomaalaisia opiskelijoita. Erottuvat massasta kun eivät käytä maskeja tai pidä turvavälejä.
Mä en kyllä tunne ketään joka haluaa edes tota rokotetta. Meillä rokotetaan kaikki työpaikalla jos haluaa, mutta ei ole kuin alle 10 mennyt, ja kuitenkin monia satoja töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä tunne ketään joka haluaa edes tota rokotetta. Meillä rokotetaan kaikki työpaikalla jos haluaa, mutta ei ole kuin alle 10 mennyt, ja kuitenkin monia satoja töissä.
Niinhän se on, että monella ei järki riitä ottamaan vastaan oikeaa tietoa rokotteesta vaan mieluummin luetaan facebookista, instagramista ja tokentubesta valeuutisia ja uskotaan ihan lampaana mitä trollit huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä työpaikasta on kyse, eli millaiseen työhön tuon tasoinen järki riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on, että monella ei järki riitä ottamaan vastaan oikeaa tietoa rokotteesta vaan mieluummin luetaan facebookista, instagramista ja tokentubesta valeuutisia ja uskotaan ihan lampaana mitä trollit huutelee.
Thl onkin pahin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa olet töissä ja millä toimialalla?
"koronavilkku"
Piti tarkistaa että linkattu uutinen oli tältä vuodelta.
Pääkaupunkiseudulla ja Turussa asuvat ihmiset eivät näytä jääneen koteihinsa, vaikka hallitus on varoittanut koronaviruksen leviämisestä ja valmistellut alueille liikkumisrajoituksia. Tämä selviää teleoperaattori Telian matkapuhelintiedoista, joiden perustella kymmenet tuhannet suomalaiset ovat viime viikkojen aikana matkustaneet pois kotiseudultaan.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ja Turussa asuvat ihmiset eivät näytä jääneen koteihinsa, vaikka hallitus on varoittanut koronaviruksen leviämisestä ja valmistellut alueille liikkumisrajoituksia. Tämä selviää teleoperaattori Telian matkapuhelintiedoista, joiden perustella kymmenet tuhannet suomalaiset ovat viime viikkojen aikana matkustaneet pois kotiseudultaan.
Puhelimet on voineet unohtua jonkun toisen auton takapenkille tms.
On törkeys huipussaan. Todellakin.