Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bioanalyytikko vai röntgenhoitaja? Yhteishaku HELP

Vierailija
30.03.2021 |

En tiedä kumman laittaisin ensimmäiseksi. Onko täällä näistä aloista tietäviä paikalla? Haussa varma työllistyminen mutta mielellään myös mahdollisimman monipuoliset tehtävät. Tavalliseksi sairaanhoitajaksi en halua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitajalle ääni!

Vierailija
2/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja ykköseksi ja bioanalyytikko kakkoseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä röntgenhoitajassa vetää voiton?

Vierailija
4/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän röntgenhoitaja kohta korvata koneella.

Vierailija
5/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki kohta korvaka koneella?

Vierailija
6/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Aika menee niin nopsaan. Huomenna on jo vika yhteishaun päivä ja minä kuvittelin tietäväni siihen mennessä mitä haluan :/

Vierailija
7/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja!

Sairaanhoitajana haluaisin mielummin sinne nyt opiskelemaan.

Vierailija
8/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän röntgenhoitaja kohta korvata koneella.

Ei. Sehän on sen koneen käyttäjä, neuvomassa kuvattavaa oikeaan asentoon jne.

Vierailija
9/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitaja!

Sairaanhoitajana haluaisin mielummin sinne nyt opiskelemaan.

Miksi sinne?

Vierailija
10/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen haluttiin lakasinlakasinkoneen kuljettajaksi. Nykyään röntgenröntgenkoneen hoitajaksi.

Edistystä.

Vierailija
11/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bioanalyytikko mikrobiologian laboratoriossa. Tykkään! Bioanalyytikolla on monia suuntautumisvaihtoehtoja esim. näytteenotto, hematologia, patologia, mikrobiologia... lisäksi yksityisellä sektorilla on työmahdollisuuksia. Vain taivas on rajana!

Vierailija
12/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko, lapsesta tulee.

Vierailija
13/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko innokas opiskelemaan?

Vierailija
14/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikkien bioanalyytikkojen ottaa verinäytteitä? Mua periaatteessa kiinnostaa ala, mutta pelottaa tökkiä toisia neuloilla. 

Vierailija
15/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysien määrä on viime vuosina kehittynyt valtavasti.

Niin toki myös se teknologia, mutta luulen, bioanalyytikoilla on töitä myös tulevaisuudessa.

Itseäni voisi stressata se, jos tekisin virheen. Työhön tulee rutiinit, mutta entä jos ne joskus yhden kerran väsyneenä tms pettävät?

Mutta kai kaikessa ihmiseen liittyvässä työssä voi tehdä virheen.

Vierailija
16/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmat työt molemmissa, mutta terveydenhuollon ahdistavat työolosuhteet myös riskinä työssä viihtymiselle ja jaksamiselle. Itsemääräämisoikeus omasta kehosta puutteellinen. Esim. rokotteita on käytännössä pakko ottaa tiheästi vastaan "potilaiden suojelemiseksi", vaikka oma keho panisi vastaan, tulisi voimakkaista oireita ja olisi sairauksia, jotka pahenisivat. Tämä voi tuntua vähäpätöiseltä ongelmalta, kun tällä hetkellä moni tahtoo itselleen koronarokotteen, mutta otapa joka vuosi influenssarokote ja päälle vielä muita rokotteita, niin voit yllättyä siitä, jos kehosi ei siitä tykkääkään. Vuorotyötä jonkin verran. Lähinnä yövuorot ongelmana, että kuka niitä jaksaa mitättömällä korvauksella vs terveyden menettäminen epänormaalista unirytmistä johtuen. Väkivaltaa myös voi kohdata. Neulanpistotapaturmien riski. Mitä enemmän potilaina on sekaisin olevia narkomaaneja sekä sairauden vuoksi sekaisin olevia,  sitä enemmän saa olla kauhuissaan, ellei osaa vain ottaa rennosti, tilantessa kuin tilanteessa Huolelinen ja tarkka saa olla, mutta toisaalta taas huoleton, omasta itsestään piittaamaton ja mielellään työhönsä  alistuva ja marttyyrihenkinen.

Vierailija
17/18 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin sh:na kiinnostaisi röntgenhoitajan ammatti enemmän. On todella monipuolinen ammatti.

Vierailija
18/18 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt potilaana useita kertoja ja ei ole mun hommaa. Siitä saa tylsän vaikutelman.

Enemmän monipuolisuutta, laajaa liikkuvutta, sähläystä ympäristössä, enemmän ihmisiä, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi