Ällöttääkö muita kaupasta ostettu ruoka?
Kun ei tiedä mistä se on todellisuudessa tullut, kuka tahmatassu sitä on käsitellyt ja millaisissa oloissa jne.
Vaikea pitää kaupasta ostettua ruokaa puhtaana ja säästänkin rahaa, jotta pääsen asumaan niin, ettei tarvisi ostaa kaupasta mitään tai lähes mitään.
Kommentit (18)
Mua ällöttää vähän kaikki ruoka, mieluummin en söisi lainkaan.
Minua ällöttää ruoanlaitto. Laitoin viikonloppuna kalaa, jossa oli sellaisia geelimäisiä kohtia, jotka eivät paistuneet. Heitin ne sitten pois. Ällötti koko kala.
Kyllä ällöttää mutta monet sakot joutunut maksamaan. Pakko kumminkin jotakin ostaakkin kun vartija pyörii perässä koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Mistä se ruoka sinulle silloin tulee?
Maasta, vedestä ja ilmasta tietysti.
Mitä sä luulet, että mistä se ruoka ja raaka-aineet ruokateollisuuteen tulee?
Ketä ei ällötä ne ostaa ja ketä ällöttää keksii toisen ratkaisun. Amen
Enemmän ällöttäisi ryhtyä torppariksi kasvattamaan omat muonansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi yläpeukkua?
Oletteko oikeasti näin tyhmiä?
Luulette varmaan, että ruoka tulee kaupasta :D
Ap, tulet huomaamaan, että se peltosi köyhtyy nopeasti ilman lannoitusta. Mitä se luomu-lannoitus sitten on? Metsän marjojenkin päälle hirvet ja ketut yms väki ovat kusseet ja paskoneet. Ällöttääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi yläpeukkua?
Luulette varmaan, että ruoka tulee kaupasta :D
Ap ei vaikuta viestinsä perusteella ihan siltä, että tuosta vaan alkaisi pyydystämään lihaa syötäväkseen ja kasvattamaan viljaa jne. Siinä ruoan alkutuotannossa on todella monta ällöttävää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tulet huomaamaan, että se peltosi köyhtyy nopeasti ilman lannoitusta. Mitä se luomu-lannoitus sitten on? Metsän marjojenkin päälle hirvet ja ketut yms väki ovat kusseet ja paskoneet. Ällöttääkö?
En mä mitään peltoa aio viljellä.
Eikä ällötä yhtään, että metsän marjojen päälle on eläimet ulostaneet.
Kyllähän minä nykyiselläänkin käyn marjassa ja syön saaliini. Tai otan puusta hedelmän.
Myös eläinten ruumiit ja niiden käsitteleminen on tuttua.
Ja tietysti voin hankkia ruokaa myös tuttavilta, ei kaikkea tarvitse itse tehdä.
Torilta ostaminenkin on paljon kivempaa kuin jostain marketista/Alepasta muoviin pakattua rahtitavaraa minkä vaiheista ei voi tietää oikeasti mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi yläpeukkua?
Luulette varmaan, että ruoka tulee kaupasta :DAp ei vaikuta viestinsä perusteella ihan siltä, että tuosta vaan alkaisi pyydystämään lihaa syötäväkseen ja kasvattamaan viljaa jne. Siinä ruoan alkutuotannossa on todella monta ällöttävää asiaa.
Oletuksia oletuksia. Minua ei ällötä tippaakaan vaikkapa metsästäminen tai kalan perkaaminen.
On täällä kyllä typerää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi yläpeukkua?
Luulette varmaan, että ruoka tulee kaupasta :DAp ei vaikuta viestinsä perusteella ihan siltä, että tuosta vaan alkaisi pyydystämään lihaa syötäväkseen ja kasvattamaan viljaa jne. Siinä ruoan alkutuotannossa on todella monta ällöttävää asiaa.
Oletuksia oletuksia. Minua ei ällötä tippaakaan vaikkapa metsästäminen tai kalan perkaaminen.
Sitähän minä kysyinkin, että miten hommaat ruokasi, jollet osta sitä kaupasta. Mikset voinut heti kertoa, että pyrit omavaraisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään peltoa aio viljellä.
Eikä ällötä yhtään, että metsän marjojen päälle on eläimet ulostaneet.
Kyllähän minä nykyiselläänkin käyn marjassa ja syön saaliini. Tai otan puusta hedelmän.
Myös eläinten ruumiit ja niiden käsitteleminen on tuttua.Ja tietysti voin hankkia ruokaa myös tuttavilta, ei kaikkea tarvitse itse tehdä.
Torilta ostaminenkin on paljon kivempaa kuin jostain marketista/Alepasta muoviin pakattua rahtitavaraa minkä vaiheista ei voi tietää oikeasti mitään.
Mua ällöttää, että saan kypsentämättömistä marjoista ekinokokin.https://youtu.be/23uJnD70LNQ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi yläpeukkua?
Sitähän minä kysyinkin, että miten hommaat ruokasi, jollet osta sitä kaupasta. Mikset voinut heti kertoa, että pyrit omavaraisuuteen?
Oletin, että sen ymmärtää tekstistä ilman erillistä ilmoitustakin.
Näistä kommenteista täällä saa sen kuvan, että teidän maailmassa ruoka tulee kaupasta tai ei ollenkaan.
”Mistä sinä sitten ruokaa saat, jos et kaupasta?”
Noh, ilmeisesti kommentit ovat vain turhaa vänkäystä ja viisastelua, eikä todellinen katsaus vastaajien maailmankuvaan.
Olin isossa marketissa töissä, myymälän ja varaston puolella lattialla vilisti sokeritoukkia ja kiinatekstiililaatikoiden mukana tulleita torakoita, oksetti! Työkaveri vaan naureskeli ja vapaa-ajallaan täytti ostoskärryään.
Todella ällöttää! Ruokaa en enää osta "sekatavarakaupasta", enkä paperipussitavaraa. "Yllätykset" saa pääsiäismunasta.
Ällötti vielä enempi syödä ostettua ruokaa kun joutui raakana syömään. Onneksi vihreät ilmoitti että sähköä saa seinästä se avittaa kypsentämistä kun olivat jotkut summeritkin laittaneet. Heti kun tein nuotion niin alkoi hirmu piipitys kuulumaan