Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samsung Galaxy A7 (2018) - voiko tämä olla totta?

Vierailija
29.03.2021 |

Minulla on ollut useampia Samsungeja ja nyt on tämä A7 (2018). Miten tästä on tarkoitus nähdä, onko tullut tekstiviestejä, sähköpostia tai muita ilmoituksia? Muissa puhelimissa lepotilassa näkyy pieni sininen valopilkku saapuneen viestin merkkinä, mutta tämä A7 vain möllöttää ruutu mustana. Olen kahlannut ohjekirjan ja puoli internettiä läpi, mutta en löydä muuta kuin sen, että salamavalon saa välkähtämään viestin merkiksi. Minä saatan kuitenkin joskus olla selin tai jopa unessa, kun viesti saapuu.

Onko tähän avuksi olemassa asetuksia tai sovelluksia? Osaisiko joku kiltti neuvoa? :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi olla tällä palstalla ainoa, jolla on tämänmallinen puhelin. Vai voinko? :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta vanha luuri? Ikivanha. Siis viime vuosikymmeneltä.

Ehkä silloin ei ollut vielä tekstareita keksittykään.

Suosittelen vaihtamaan nykyaikaiseen 5G-puhelimeen.

Terveisin

Elisa Saunalahtivalas

Vierailija
4/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.samsung.com/fi/support/mobile-devices/mita-samsung-galaxy-a… Auttaako?

Kiitos yrittämisestä, mutta ei auta. Minulla on tässä vertailukohteena sekä S5 että S6, jossa noissa asetuksissa on kohta "merkkivalo", josta ilmoitusvalon saa päälle, mutta tästä A7:stä se puuttuu.

Minun on vaikea uskoa, että monen merkkivalollisen mallin jälkeen olisi tuotu markkinoille merkkivaloton malli. Toisaalta ei A7:n ohjekirjan kaavakuvassakaan näy muuta kuin etukamera, läheisyys-/valotunnistin ja salama, kun taas S5:n kuvassa on näiden lisäksi "merkkivalo" ja S6:n kuvassa "ilmoitusvalo".

Nyt kai pitää löytää jokin Samsungin omistajien foorumi. Tähän on oltava jokin ratkaisu.

Ap

Vierailija
5/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta vanha luuri? Ikivanha. Siis viime vuosikymmeneltä.

Ehkä silloin ei ollut vielä tekstareita keksittykään.

Suosittelen vaihtamaan nykyaikaiseen 5G-puhelimeen.

Terveisin

Elisa Saunalahtivalas

Kuten sanoin juuri kirjoittamassani kommentissa, minulla on tässä käsillä myös S6 ja jopa ydinpommin, torakkahyökkäykset ja akunvaihdon kestävä S5. En siis ole ihan ensimmäisenä ostamassa uusia puhelimia. Tämän sain lähes käyttämättömänä kaveriltani, ja valojuttua lukuunottamatta tämä on niin hyvä, että valittamista ei ole.

Ap

Vierailija
6/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Huawei, mutta sama juttu, entisessä Huaweissä vilkkui pieni valo jos oli tullut viesti (ja esim. whatsapille ja gmailille eri väriset valot), mutta pettymys oli aika suuri kun tässä uudessa ei tosiaan vilku mitkään valot vaan pitää aina näpsäyttää näyttö päälle, että näkee onko tullut jotain.

Vierailija
7/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung on kyllä kastävä puhelin, ei siinä mitään. Just vaihdoin A21 s-malliin. Tyytyväinen.

Vierailija
8/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Huawei, mutta sama juttu, entisessä Huaweissä vilkkui pieni valo jos oli tullut viesti (ja esim. whatsapille ja gmailille eri väriset valot), mutta pettymys oli aika suuri kun tässä uudessa ei tosiaan vilku mitkään valot vaan pitää aina näpsäyttää näyttö päälle, että näkee onko tullut jotain.

Voi ei. Tämä on siis todellisuutta. Enpä ihmettele, miksi tämä puhelin jäi kaverilta nopeasti pois käytöstä uuden tieltä.

Ap

Vierailija
9/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samsung on kyllä kastävä puhelin, ei siinä mitään. Just vaihdoin A21 s-malliin. Tyytyväinen.

Minulla on "Samsung G870A Galaxy S5 Active for AT&T [Camo Green]", jonka ainoa vika on se, että siihen saa enää vain kiinalaisten akkupuotien jo valmiiksi väljähtäneitä akkuja tai samoja akkuja viisi kertaa kalliimmalla suomalaisista liikkeistä. En ole testannut sillä äskettäin kuulemaani huhua siitä, että verkkopankit hylkisivät näitä vanhimpia älypuhelimia. Tätähän ei saa käyttökelvottomaksi muuten kuin huonontamalla päivityksiä tai lopettamalla ne kokonaan.

Ap

Vierailija
10/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkapuhelinfoorumilla on eri puhelinmallien topiceja, kokeile kahlata sieltä läpi, josko asiaasi löytyisi apu ..

Vierailija
11/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkapuhelinfoorumilla on eri puhelinmallien topiceja, kokeile kahlata sieltä läpi, josko asiaasi löytyisi apu ..

Menenkin sinne katselemaan. Kiitos vinkistä!

Ap

Vierailija
12/12 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menenkin sinne katselemaan. Kiitos vinkistä!

Ap

Sieltäpä löytyikin lyhyt mutta ytimekäs ja paljon tietoa sisältävä keskustelu. Ilmeisesti tämä sama ominaisuus (siis vika) on lähes kaikissa uudemmissa puhelimissa. Akkua syövä ratkaisu löytyi Play-kaupasta, mutta ratkaisu sekin on.

Kiitos vinkistä vielä toistamiseen! :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi