Pieni asuntolaina
Hei!
Onko kokemuksia miten tämä nykyään menee? Jos tarve pienelle 30-40t asuntolainalle niin pitääkö senkin kanssa varata erillinen neuvotteluaika? Mietin lähinnä aikataulullisesti kun pankkien lainapuoli ruuhkautunut ja ennen ainakin tuollaisia 30t lainoja pystyi myöntämään tiskiltä oma pankkihenkilö.
Kaikki kokemukset tervetulleita, kiitos!
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No missä pankissa nykyaikana on enää vastaanottotiski ja oma työntekijä?
Et nyt selkeästi saanut kiinni pointista. Ap tarkoitti varmaan nyt vähän eri asiaa.
Kaikki lainat voinee verkossa sopia pankin kanssa. Itselläni on 35000 euron asuntolaina, ja ihan verkkotapaamisella se järjestyi. Allekirjoituksineen ihan kännykän pankkiappsin kautta.
Asuntolainahakemukset tehdään nykyään netissä. Päätös tulee nettiin. Ei siinä mitään aikoja tarvitse varailla mihinkään neuvotteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainahakemukset tehdään nykyään netissä. Päätös tulee nettiin. Ei siinä mitään aikoja tarvitse varailla mihinkään neuvotteluihin.
Meillä kyllä netistä antoivat puheluaikoja, virkailija halusi vielä keskustella puhelimitse, siinä sovittiin sitten lainaturva ja käytiin ehtoja läpi. Kaikki muu tapahtui netin kautta sopimuksineen. Todella sujuvaa.
Täytin verkossa hakemukset 15-35 t asuntolainaa varten. S-Pankista tuli erillinen viesti varata aika, muista pankeista soitettiin tai lähetettiin suoraan sähköposti, että hakemustani ei ole hyväksytty. Tuon ensimmäisen puhelun jälkeen oltaisiin vielä varattu erillinen aika varsinaiseen neuvotteluun, mutta yksikään pankki ei alkukartoituksen perusteella tarjonnut lainaa määräaikaisen työsuhteeni vuoksi.
Itse kans mietin tätä asiaa nyt. En tarvitsisi kuin 15 000€ euroa, mutta tilanteeni on se, että olen vielä yli puoli vuotta opintovapaalla. Aiemmalle alalle en aio palata ja uuden alalle työllistymisestä ei vielä tietoa.
Myöntääköhän pankki yleensäkään lainaa tällaisessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Täytin verkossa hakemukset 15-35 t asuntolainaa varten. S-Pankista tuli erillinen viesti varata aika, muista pankeista soitettiin tai lähetettiin suoraan sähköposti, että hakemustani ei ole hyväksytty. Tuon ensimmäisen puhelun jälkeen oltaisiin vielä varattu erillinen aika varsinaiseen neuvotteluun, mutta yksikään pankki ei alkukartoituksen perusteella tarjonnut lainaa määräaikaisen työsuhteeni vuoksi.
Mulla sama vika, S-Pankki viestitti verkkopalvelussaan ajanvarauksesta lainaneuvotteluun ja myös lista dokumenteista joita mun tulee toimittaa.
Muista 4 pankista tuli heti hylky 30 000 euron lainalle. Syyt: määräaikainen työ, ei säännöllisiä tuloja. OP käyttää jotain hemmetin riskipisteytystä, jossa vaikuttaa moni asia kuten ikä, terveys (jep, sitä lainaturvavakuutusta ei nykyään myönnetä jos on sairaustaustaa eikä ruokakunnassa ole toista ansiotulon saajaa) ja ala jolla työskentelee eli työllisyysnäkymät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama vika, S-Pankki viestitti verkkopalvelussaan ajanvarauksesta lainaneuvotteluun ja myös lista dokumenteista joita mun tulee toimittaa.
Muista 4 pankista tuli heti hylky 30 000 euron lainalle. Syyt: määräaikainen työ, ei säännöllisiä tuloja. OP käyttää jotain hemmetin riskipisteytystä, jossa vaikuttaa moni asia kuten ikä, terveys (jep, sitä lainaturvavakuutusta ei nykyään myönnetä jos on sairaustaustaa eikä ruokakunnassa ole toista ansiotulon saajaa) ja ala jolla työskentelee eli työllisyysnäkymät.
Olin myös yllättynyt, että OP:lta tuli heti hylky määräaikaisen työn perustella vaikka se on oma pankkini, joten heillä on tiedossa säästämistahtini sekä säännölliset menoni. Kyllähän minä sen 15 t voin säästää alle kahdessa vuodessa, mutta kun tarve olisi nyt ja haluaisin välillä sijoittaa ainaisen säästämisen sijaan.
No missä pankissa nykyaikana on enää vastaanottotiski ja oma työntekijä?