Miten miljonääristä tuleekin Roope Ankka eli maailman pihein ihminen, onko tämä tyypillistä?
– [Veli] oli kerran reklamoinut apteekkiin silmätippapullosta, jossa ei ollutkaan ollut niin monta silmätippaa, kuin pakkauksessa oli annettu ymmärtää. Hän oli siis laskenut tippojen määrän ja kun tippoja ei ollut tarpeeksi, koki hän itsensä huijatuksi, asianajaja kirjoittaa kanteessa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Silloin juuri helposti kertyy säästöjä jos on hyvin tarkka rahankäytössään.
Reklamoimalla silmätipoista? Joopa joo, kyllä tuollainen ihminen on jo neuroottinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reklamoimalla silmätipoista? Joopa joo, kyllä tuollainen ihminen on jo neuroottinen
Juurikin. Sai varmaan uuden ilmaisen silmätippapullon. Sitäpaitsi ehkä siinä reklamoidussa pullossa oli ainetta selvästi alle normaalin, esim. vaan puolet normaalista. Olisin minäkin maininnut asiasta apteekissa.
Onko hänellä tylsä elämä? Jos kaipaa vähän jotain säpinää... Tosin vauvapalstalle veljen silmätippareklamaatiosta kirjoittaminenkin kielii samankaltaisesta tylsyydestä
Kyllä se korrelaatio menee niin päin, että pihistä tulee miljonääri. Ihan tavalliselle keskiluokkaiselle mahdollista, laskekaa vaikka ite.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se korrelaatio menee niin päin, että pihistä tulee miljonääri. Ihan tavalliselle keskiluokkaiselle mahdollista, laskekaa vaikka ite.
No jaa, pihejä on kahdenlaisia; niitä jotka ymmärtävät kokonaisuuksia ja niitä jotka ei.
Esimerkiksi jos ajaa jonkun 10 sentin hintaeron vuoksi toiseen kaupunkiin ostamaan jotain niin jää tappiolle.
Asianajaja?
Toki asianajaja kirjoittaa silmätipparekalamaation, siitähän maksetaan, mutta paljonkohan siinä sitten säästää sen jälkeen kun on maksanut tuon asianajajan palkkion?
Itse huomasi itsessäni orastavaa pihiyttä, kun monien köyhänä kituutettujen vuosien jälkeen aloin saada kunnolla palkkaa ja oli mahdollisuus saada jotain säästöönkin, siitä säästämisestä tuli vähän pakkomielteistä. Olin ensimmäiset vuodet äärimmäisen tarkka rahoistani ja sydäntä raastoi, kun jouduin ottaa säästöistäni rahaa isompaa hankintaa varten. Luultavasti siksi, etten ole pohjimmiltani nuuka ihminen, asenteeni alkoi kuitenkin tasoittua, kun huomasin, ettei kaikki romahda, vaikka jouduinkin osaa rahoistani käyttämään ja lisääkin tulee tilalle.
Mieheni on työllään rikastunut ja penteleen pihi. Ruokaa ostetaan -30% laputettuna, vaatteet käytetään aivan loppuun saakka ei nyt sentään sukkia parsi mutta ei muutakaan. Kuivia juustosiivuja ei heitetä roskiin ne syödään vaikka hampaat irvessä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vielä olennaisempaa: on kiinnostunut vain raha-asioista. Ajattelee koko ajan omia tulojaan ja menojaan, vähät välittää mistään muusta. Tuolla mielenlaadulla rikastuu ehkä 80 prosentin varmuudella. Jos ajattelee vaikka taidetta, urheilua tai seksiä ( muuten kuin mahdollisina bisneksinä), mahdollisuudet heikkenevät rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on työllään rikastunut ja penteleen pihi. Ruokaa ostetaan -30% laputettuna, vaatteet käytetään aivan loppuun saakka ei nyt sentään sukkia parsi mutta ei muutakaan. Kuivia juustosiivuja ei heitetä roskiin ne syödään vaikka hampaat irvessä jne.
Sanoo henkilö, joka ei ole työtä tehnyt, mutta haluaisi tuhlata toisen tienaamat rahat heittämällä ruokaa roskiin? Miehesi rahat ovat hänen, eivät sinun, joten hän sää omilla rahoillaan toimia kuten itse parhaimmaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut nuuka lapsuudesta, mutta jos ei tienaa, niin ei vaurastu. -Vuokralta olen sentään päässyt pois. Vuokralta kannattaa yleensä pyrkiä eroon, (ellei joudu muuttamaan usein.)
Asiasta, kuten vajaista pakkauksista ja vääristä tuotetiedoista pitää reklamoida! Ei tuotteen valmistaja muuten viitsi laittaa pakkauslinjastojaan kuntoon. Toisin sanoen, reklamoija auttaa yritystä parantamaan tuotettaan, tekemään siitä kuluttajan silmissä luotettavamman ja siten parantaa tuotteen myyntiä.