Miten pärjäätte jo kevät ulkoiluvaatteilla?
Monilla lenkkeilijöillä ja ulkoilijoilla on jo ohuet toppaamattomat kevätpuvut käytössä. Maassa on kuitenkin vielä lunta ja tuuli on tosi koleaa ja se pureutuu tehokkaasti ohueen kankaaseeen. Kun sää on epävakainen voi saada lisäksi sadekuuron niskaansa. Rännän sekainen vesisade on jääkylmää ja ohut ulkoilupuku kastuu hetkessä läpimäräksi. Eikö teillä ole kylmä ja märkä olo? Ja siis kyse ihan ulkoilijoista rauhallisessa liikunnassa, juostessahan tietysti pysyy helpommin lämpimänä vaikka tulisi vettä niskaan vihmovan vastatuulen kanssa.
Kommentit (17)
Tänään oli kangatakki alla fleece ja pitkähihanen. Hyvin tarkeni. olisko ollu 2 astetta lämmintä ja aurinko paistoi. pk-seutu.
Täällä oli tänään melkein 9 astetta lämmintä! Mulla oli vaellushousujen alla villakalsarit, ohut villapaita, vuoriton ulkoilutakki ja sen päällä toppaliivi. Jalassa oli talvivaelluskengät ja ohuet villasukat, ja jalkoihin tuli kyllä kuuma.
Mulla on ohuen tuulitakin alla merinovillaa. Liikkuessa tarkenen kyllä. Jos lähden vaan seisoskelemaan, puen enmmän
Lenkkeilin tänään pk-seudulla vaunujen kanssa. Tuli niin lämmin auringossa että lopulta otin toppatakin kokonaan pois ja olin suurimman osan ajasta ohuessa hupparissa.
Toki vaunujen työntäminen loskaisessa maastossa käy kyllä hikijumpasta.
Meinaaatko että tulee sellainen fiiilis että kehtaaako enää laitta toppatakkia ja toppahousuja pääälle.
Miten pärjäätte? Jo kevät. Ulkoiluvaatteilla.
Miten? Pärjäätte jo, kevät. Ulkoiluvaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten pärjäätte? Jo kevät. Ulkoiluvaatteilla.
Miten? Pärjäätte jo, kevät. Ulkoiluvaatteilla.
:D
Vierailija kirjoitti:
Meinaaatko että tulee sellainen fiiilis että kehtaaako enää laitta toppatakkia ja toppahousuja pääälle.
Juuri sitä! Mutta kun tuuli ja kosteus menee läpi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ohuen tuulitakin alla merinovillaa. Liikkuessa tarkenen kyllä. Jos lähden vaan seisoskelemaan, puen enmmän
Mulla ei ohut tuulitakki pidä kovaa tuulta eikä kosteutta senkään vertaa.
Mä oon pitänyt syksyn ulkovaatteita läpi talven, eiköhän tässä jaksa kesään asti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pitänyt syksyn ulkovaatteita läpi talven, eiköhän tässä jaksa kesään asti.
Eikö märkä räntä ja viima tunnu läpi kostean kalsealta?
Käytän toppatakkia, täällä tulee aika ajoittain koska meri . Seuraava takki on maihari kunhan lämpenee.
Kevyttoppatakki oli tänään kauppareissulla, ja hiki tuli. Täytynee kaivaa taas ohuempaa takkia käyttöön.
En käytä toppavaatteita ikinä jos joudun vähänkin kävelemään. Syystakki riittää mainosti. Olen lämminverinen ihminen. Ei, en ole läski.
Nyt on jo syystakkikin liikaa, vaihdan huomenna kevyeen "kesätakkiin".
Tänään kävelin kauppaan 3 km
Revityissä farkuissa, hupperissa, tennareilla ja farkkutakilla, hyvin pärjää täällä asteita tänään päivällä 9-10+
Tavallinen tuulipuku ei pidä kovaa tuulta eikä vettä. Siksi sillä ei pärjää kevään ja syksyn huonommilla keleillä.
Minulla ainakin on käytössä toppavaatteet joiden vahvempi pinta kestää paremin myös tuulta ja vettä.