Montako ihmistä pitää kanssasi yhteyttä nyt korona-aikana?
Minulla on noin kymmenen ystävää/kaveria, joiden kanssa tulee viestiteltyä tai soiteltua.
En ole edes yrittänyt ottaa yhteyttä niihin, joiden kanssa ystävyys on ollut sitä, että itse pitää olla se aloitteen tekijä tai toisesta ei kuulu mitään. Eikä heistä tosiaankaan ole kuulunut viestin viestiä, ei edes jouluna. Puhumattakaan ystävänpäivänä.
Tunnen itseni vähän typeräksi. Olenko ollut näille ihmisille ärsyttävää ja huonoa seuraa?
Kommentit (20)
Säännöllisesti 5 ihmistä. Samat, jotka pitivät ennen koronaakin.
Miten korona liittyy tähän asiaan?
Tän vuoden puolella olen nähnyt vain isääni. Äiti asuu kaukana joten ollaan puhelimitse yhteydessä lähes päivittäin. Samoin veljeni. Yksi ”ystävä” on jota olen nähnyt viimeksi yli vuosi sitten vaikka asuu noin 6 km päässä, ollaan yhteyksissä puhelimitse. T. Erakko(ko?)
Useampikin eri whatsapp-ryhmä, joissa viestitellään lähes päivittäin ja lisäksi tavataan porukalla nyt baarien kiinniollessa lautapelien parissa jonkun kotona 2-3kertaa viikossa. Joku 10-15 ihmistä kenen kanssa viestitellään, n.10 ketä tulee tavattua normaalisti.
Ihan kaikki ihmiset, joiden kanssa oon pitänyt yhteyttä ennen koronaakin. Pidän yhteyttä vain oikeisiin ystäviin ja tärkeisiin läheisiin.
Jos omaa perhettä (mies ja 2 lasta) ei lasketa, niin lyhyt on lista: oma äiti, anoppi, 1-2 kaveria. Töissä juttelen päivittäin ehkä 5-10 henkilön kanssa tauoilla niitä näitä. Somen kautta olen tekemisissä työporukasta osan kanssa myös vapaalla ja joskus kommentointia on puolin ja toisin muidenkin tuttujen kesken.
Yksi ystävyys ilmeisesti katkesi, kun jouduin oireiden vuoksi perumaan tapaamisen. Toinen ystävyys katkesi siihen, että minut ignoorattiin jatkuvasti ja minulla tuli mitta täyteen. Tämä ei liittynyt suoraan koronaan, mutta kyllähän viestit ovat nousseet nyt tärkeämpään asemaan, kun emme voi nähdä.
Yksi ystävä, jonka kanssa satunnaisesti viestitellään. Vanhaan isään olen satunnaisesti yhteydessä, pitäisi varmaan olla useammin, mutta kun hän kelaa aina niitä samoja juttuja ja minun kuulumiset ei oikeasti kiinnosta häntä pätkääkään. Aviomies pitää yhteyttä omiin sisaruksiinsa ja täysi-ikäisiin lapsiinsa, aina siis hän soittaa, lapset eivät soita elleivät ole jonkin avun tarpeessa.
Naapurien ja harrastustuttujen kanssa muutama sana vaihdetaan jos satutaan näkemään.
About 10 läheistä ystävää, vanhemmat ja työkaverit. Ystävien kanssa soitellaan paljon. Ystävistä tapaan vain muutamaa, loput asuu toisilla paikkakunnilla (pääkaupunkiseutu, Tampere).
Noin 30. Ennen pandemiaa noin 20. Elämääni on palannut ihmisiä, joista en ollut kuullut mitään yli kymmeneen vuoteen.
2, ystävä ja äitini tuttu. Lisäksi oma perhe ja työkaverit joiden kanssa oon tekemisissä.
Veljen kanssa viestitellään jos on asiaa, siis ehkä kerta vuoteen tai vähemmän. Omat vanhemmat ja tädit yms kuolleet. Mies hoitaa yhteydet omaan sukuunsa, teini hoitaa yhteydet kavereihinsa, ja sopii kyydit tms (on saanut tavata koulu- ja harrastuskavereita vapaallakin, niitä joiden vanhemmat tiedän täyspäisiksi).
Mä olen kyllä niin nauttinut tästä kissanristiäisyttömyydestä!
Lapsuudenystävään olen ollut viimeksi yhteydessä 2 vuotta sitten. Tarvitsin häntä vaikeassa elämänjaksossa (en pyytele jatkuvasti apua) ja hän jätti minut yksin. Itse kaipaan häntä, mutta en halua olla aina se joka ottaa yhteyttä. Hän ei ole välittänyt kysyä minun perääni.
Toisen tärkeän ystävän kanssa ollaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 30. Ennen pandemiaa noin 20. Elämääni on palannut ihmisiä, joista en ollut kuullut mitään yli kymmeneen vuoteen.
Mulla on käynyt samoin. Monet sukulaiset ovat alkaneet esimerkiksi somessa olemaan enemmän kuin ennen ja sitä kautta on tullut vaihdettua kuulumisia muutenkin. Tätini kirjoitti mulle taannoin ihan vanhanaikaisen kirjeen ja postitti sen. Minä kirjoitin takaisin ja nyt ollaan oltu etanapostin kautta kirjeenvaihdossa jo muutama kuukausi. Mä olen suunnitellut ostavani jonkun söpön kirjepaperisetin, kun tästä on tullut niin kiva harrastus! 😃
Yksi kysyy kävelylle noin kerran kuukaudessa.
1 kaukana asuva lapsuudenystävä, 1 ystävä, ja 4 kaveria. Sitten lisäksi työkaverit joiden kanssa lähettelemme illat typerä vitsejä/videoita toisillemme. Kaikki olemme lopen kyllästyneitä työhön joten kai tämä on jotain stressin lievitystä :D
Kaikkien niiden kanssa kuin normaalistikin. Olen ties miten monessa Whatsapp-ryhmässä ja soittelen ihmisten kanssa aivan kuin normaalistikin. Yhteydenpito on ennemminkin lisääntynyt kuin vähentynyt, kun muut aktiviteetit on vähentynyt.
Ei ole puhelin yhteyksiin korona vaikuttanut yhtään. 3-6 tuntia/viikko. Lähi naapureita tapaan harvemmin kun kuuluvat riskiryhmään.
kahta naapuria tapaan lähes päivittäin ja kahden muun kanssa olen tekemisissä töissä. on siis tosi pikku firma duunipaikkana. Puhelimella soittelen viidelle ja netissä, ties kuinka monelle annan peukkuja