Kiina rakentaa 30 uutta lentoasemaa 2025 mennessä - miten voisimme vähentää lentämistä Suomessa?
Vuosikapasiteetti Kiinassa nousee 1,4 miljardista lentomatkasta 2 miljardiin.
Miten EU aikoo pyrkiä vähentämään lentomatkustusta? Voisiko Suomi toimia edelläkävijänä tässä?
Kommentit (33)
Kiinan talous on jo niin suurta ja vientikin sinne mieltöntä, että Usa ja Venäjä tulevat vasta kaukana perässä.
Aloitetaan vihreä siirtymä lakkauttamalla Malmin asema näin alkuunsa.
Jos jotain hyvää koronassa, niin se, että nyt tiedetään, ettei lentäminen saastuta paljoakaan.
Vaikka lennot on pantu lähes nollaan, maapallon kuormitus ei ole juurikaan vähentynyt.
Sellaisesta todisteesta ei voitu ennen uneksiakaan, mutta nyt se on totta. Tavisten lomalennot ovat saaneet synninpäästön.
Nyt se vihreä siirtymä siirtyy lentomatkailun kyydissä. Kätevää!
Raha se on joka tätä maailmaa pyörittää, siinä jää politiikkakin toiseksi.
Joten mitkään lennot ja niiden vähentäminen maihin, joissa tehdään bisnestä eivä tule koskaan vähentymään.
Lennoilla kuljetetaan paitsi ihmisiä myös rahtia.
Suomessa kerosiiniin pitäisi laittaa samanlaiset verot kuin dieselissä on, lentokoneet kuluttavat käsittämättömiä määriä polttoainetta, moottoreissa ei ole mitään saastelaitteita, suomeen rekisteröityihin koneisiin päästöperustainen tai jos päästöjä ei ilmoiteta niin sitten painon mukainen käyttömaksu niin kuin autoissakin.
Turpeen käyttö lopetettava välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain hyvää koronassa, niin se, että nyt tiedetään, ettei lentäminen saastuta paljoakaan.
Vaikka lennot on pantu lähes nollaan, maapallon kuormitus ei ole juurikaan vähentynyt.
Sellaisesta todisteesta ei voitu ennen uneksiakaan, mutta nyt se on totta. Tavisten lomalennot ovat saaneet synninpäästön.
Lähde?
Suomi verottaa kansalaisia hemmetisti ja tekee yhteistyötä Kiinalaisten kanssa, ei taida jäädä ketään jota äänestäisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain hyvää koronassa, niin se, että nyt tiedetään, ettei lentäminen saastuta paljoakaan.
Vaikka lennot on pantu lähes nollaan, maapallon kuormitus ei ole juurikaan vähentynyt.
Sellaisesta todisteesta ei voitu ennen uneksiakaan, mutta nyt se on totta. Tavisten lomalennot ovat saaneet synninpäästön.
Hki - kaukoitä 100000l kerosiinia/sivu/kone, sillä lämmittää ok-taloa yli 30vuotta.
Ei muka saastuta mitään, ihan sama kuin suomen autoilu, mitään eroa ei huomata missään mittauksessa vaikka koko maa pannaan kiinni.
Hah. Tottakai meidän pitää Suomessa miettiä miten me voidaa olla vihreämpiä kun samaan aikaan muut maat tekee tällaisia päätöksiä. Mutta peelottavaa että päättäjät todella ajattelevat noin ja todellisuudessa Suomen talous kärsii koko ajan enemmän ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kiina on erittäin hyvä bisnesmaa suomalaisille.
Toivon että lennot sinne vaan lisääntyvät, sillä ne liikematkat tuovat rutkasti rahaa Suomen kansantalouteen.
Koko läntisen maailman tulisi vähentää riippuvuuttaan ko. yksipuoluediktatuurista.
Kyllähän tuo toteutuu kun ei kenelläkään ole varaa lähteä mihinkään.
Jos kaikilla kiinalaisilla olisi länsimainen elämäntyyli, viisikään maapalloa ei riittäisi. Mutta siihen tässä ollaan menossa. Kiina vaurastuu ja kehittyy kovaa vauhtia. Suurkaupungit paisuu entisestään.
Helppo juttu, suomalaisten pitää tehdä vuodessa miljardi lentomatkaa vähemmän.
Silta Tukholmaan, niin päästään junalla kaikkialle Euroopppaan.
Perutaan kaikki lennot Syyriasta.
Nostetaan kerosiinin hinta pilviin (heh, huomasitteko hauskan sanaleikin) ja ostetaan tilalle sähkölentokoneet.
Kiina on erittäin hyvä bisnesmaa suomalaisille.
Toivon että lennot sinne vaan lisääntyvät, sillä ne liikematkat tuovat rutkasti rahaa Suomen kansantalouteen.