Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeutumistyylin muutos, vinkkejä?

Vierailija
22.03.2021 |

Olen pian 40 vuotias ja haluaisin muuttaa tyyliäni hieman naisellisempaan suuntaan. Tämän hetkistä tyyliäni voisi kuvailla sanalla rento. En kulje missään lökökollareissa ihmisten ilmoilla, mutta tyylini on enemmälti urheilullinen. Esim mustat farkut, gantin huppari/joku rento neule ja niken tennarit. Talvella sama setti mutta kengät esim timberlandit ja takkina peakin joku untsikka. Voin lähteä kauppaan myös vaikka niken treenitrikoissa, peakin hupparissa ja jossain tennareissa.

Olen normaalivartaloinen, en omista lantiota vaan sellainen pötkylä lähinnä. Ihan kivan näköinen kun kevyt meikki, naturellina näytän kaverilta joka vetää muutakin kuin pulkkaa joten pakko aina vähintään silmänaluset meikata. Hankin vaatteita aika harvoin. Ostan merkkiä ja yritän tsekata aina laadun (materiaalin ja suosittelujen perusteella). Kun olin äitiyslomalla, tyylini oli hetken aikaa mekkolinjalla mutta kun palasin töihin niin huomasin taas pukeutuvani mahdollisimman lämpimästi ja mukavasti. Töissä minulla aina työvaatteet, en siis oikeastaan näyttäydy kenellekään kun kotoa parkkipaikalle ja autolta työpaikalle kävellessä noin 300m 😄 Senkin takia ei ole jaksanut ”panostaa” pukeutumiseen. Ja koin hankalaksi sen, että aina kun päällä oli mekko niin tuntui että on pakko vähän enemmän laittautua. Treenivaatteissa kulkiessa kukaan ei ihmettele jos olet peittänyt vain mustat silmänaluset. Mutta siis. Haluaisin muuttaa tyyliäni. Ei mikään muumimamma ole toiveissa mutta naisellisempi. Onko vinkkejä, mistä palasista alan tätä työstämään, mitkä olisivat ensimmäisiä hankintoja joista olisi helppo koostaa kokonaisuuksia? Ja merkkisuosituksia ehdottomasti. Toiveissa ajaton ja laadukas garderooppi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä?

Vierailija
2/8 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissiä ja persettä vaan esiin, jos naisellinen haluat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät vähän tunikamaisempia mekkoja, joko legginsien tai paksujen sukkahousujen kanssa, hiusten ja meikin ei tarvitse olla niin laitettuja.

Vierailija
4/8 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit ihan hyvin olla edelleen naisellinen farkuilla ja neuleilla, mutta sun pitää valita oikean maalliset farkut , jotka on juuri sun päällä naisellisen ja istuvan malliset, ja sellainen neule, joka on pehmeä ja vähän muotoiltu - sellainen, missä on tilaa rinnoille ja joku sisääoton tapainen vyötäröllä. Jos haluat korostaa naisellisuutta, valitse pehmeämpiä materiaaleja. Housuvalikoimaa voi myös päivittää rennoilla kangashousuilla. Nykyään on tarjolla paljon leveämpipunttisia kangashousuja, jotka antavat farkkuja ”pehmeämmän”, muodokkaamman ja naisellisemman tyylin.

Vaihtoehtoisesti voit käyttää niitä mekkoja edelleen. Ne on lämpimiä, jos panet alle villasukkahousut.

Sun kengätkin on ihan ok. Tennarit ja timberlandit on ihan naisellisia. Mutta älä kävele niillä silleen gorillatyyliin kahta eri linjaa ja hartiat kolmatta ja neljättä, vaan pane jalat nätisti toinen toisen eteen ja vedäolkapäät taakse.

Vierailija
5/8 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitää tietää oman kropan muoto. Sehän se määrää, mitkä vaatteet sopivat.

Vierailija
6/8 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin tein joskus tietoisen valinnan että en koskaan pue päälleni samaan aikaan hupparia ja käsilaukkua niin siitä on sunkin varmasti hyvä alkaa. 

Ja toisena ei lenkkareita ilman urheiluvarusteita tai korkkareita tuulihousujen kanssa jne.

Vierailija
7/8 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kokeillut vaihtaa farkkuja mukaviin mutta siistin näköisiin housuihin, esim onlyn poptrash (suht korkea vyötärö ja paita housun sisään) ja esim klassinen raitapaita seuraksi. En koe korkeissa housuissa oloani mukavaksi johtun ruumiinrakenteestani. Olen normaalipainoinen mutta huomattavan omenavartaloinen. Kaikki ylimääräinen kertyy keskivartalolle ja sitä vyötäröä ei tosiaan ole 😒 Siksi ajattelin että mekoilla olisi helppo hämätä ja olo ei olisi niin epävarma.

Tilasin eilen hirmuisen määrän erityylisiä mekkoja. Täytyy sovitella ja ottaa joku vaikka väkisin käyttöön, siitähän se lähtee. Ja hyviä vinkkejä nuo ei käsilaukkua huoparin kanssa tai lenkkareita ilman urheiluvaatteita 👍

-Ap

Vierailija
8/8 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tennareiden sijaan voisit kokeilla neuleen ja farkkujen kanssa aitoja nahkasaappaita. Korkoa ei tarvitse olla, vaan matalapohjaiset ovat mielestäni myös hyvin naisellisia.

Itse olen tiimalasi ja minun on vaikea löytää pukeutumistyyliä, joka olisi naisellinen JA tyylikäs. Kaiken pitäisi olla todella tyköistuvaa, mikä esim mekkojen kohdalla on aika lohdutonta.