Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, palkasta käteen 64%

Vierailija
19.03.2021 |

Ihan jäätävä tämä Suomen kokonaisveroaste. Jos ennakonpidätysprosentti on vaikka 27, niin saat pistää siihen vielä 10 prosenttiyksikköä lisää, että kaikki mahdolliset maksut on pidätetty.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma maksaa...

Vierailija
2/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi autoilun verotus, avl, ylevero, kiinteistövero ym. Menee joillain se 50% veroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Mulla palkka nousi vuosi sitten työpaikan vaihdon myötä 2000 -> 3500. Kuulostaa isolta erolta, mutta nettona alle tonni lisää. Kun laskee että päivähoitomaksut sitten nousi myös, niin käytännössä tulot parani ehkä 800 euroa/kk. Karua.

Vierailija
4/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pienet tulot ja isot vähennykset, niin veroprosentti on vain 10%. Mutta tuleehan sitten vielä yli 8% niitä eläkemaksuja ja muita siihen päälle.

Kauheinta olisi, jos palkkakuitissa näkyisi se koko palkka, missä olisi mukana myös se työnantajan maksama eläke. Sehän on ihan jäätävä summa! Itse ainakin miellän sen osaksi palkkaa, vaikkei se palkkakuitilla näykään. 

Vierailija
5/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vähän kuin ennaltaehkäisevä sakko. Rahanmeno on ainoa ohjeistus jonka suomalainen ymmärtää.

Vierailija
6/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Mulla palkka nousi vuosi sitten työpaikan vaihdon myötä 2000 -> 3500. Kuulostaa isolta erolta, mutta nettona alle tonni lisää. Kun laskee että päivähoitomaksut sitten nousi myös, niin käytännössä tulot parani ehkä 800 euroa/kk. Karua.

Tuo on se juttu, mitä monet ei tunnu tajuavan. Että jo ihan pienilläkin tuloilla se rajaveroaste on jotain järkyttävää. Itse tienaan jotain 2500€/kk bruttona ja saan sen tienata sillä 10% verolla. Mutta tuosta jos menee yli, heti pamahtaa 27% vero kehiin.

Vierailija
7/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se noinkin. Mutta on tuo 800€/kk julmettu määrä rahaa. Kun se tulee vieläpä joka kuukausi tästä eteenpäin eikä vain kertaluonteisesti.

Vierailija
8/27 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on se juttu, mitä monet ei tunnu tajuavan. Että jo ihan pienilläkin tuloilla se rajaveroaste on jotain järkyttävää. Itse tienaan jotain 2500€/kk bruttona ja saan sen tienata sillä 10% verolla. Mutta tuosta jos menee yli, heti pamahtaa 27% vero kehiin.

Ei muuten pidä paikkaansa tuo. 30t vuosituloista eli 2500/kk menee veroa yli 10%. Toisaalta jos tienaat 31t niin ei siitä koko summasta mene 27% veroa

Vierailija
9/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosiaaliturvamenoista 40% menee eläkeläisiin ja 8 % työttömiin.

Tuo eläkeläisten 40% sosiaaliturvamenoista sisältää kansaneläkkeet, takuueläkkeet, kodinhoitajat ja hoitokodit. Pelkät hoitokodit maksoivat viime vuonna 5 miljardia eli sama raha mitä maksetaan työttömyyskorvauksia. Tuohon lisäksi maksetaan eläkeläisille 27 miljardia työeläkkeitä. Työeläkkeet maksetaan nyt eläkkeellä oleville nykyisten työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista ja osa 200 miljardin rahastosta. Tuo 200 miljardin rahasto riittäisi vain 7 vuotta, jos ei nyt työssäkäyvien palkoista otettaisi. Kun maksat palkastasi eläkemaksua ja työnantaja vielä lisäksi niin menee siitä 6% sinun eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä oleville. Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä.

Vierailija
10/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 4700, netto 3100.

T: iloinen veronmaksaja

Vierailija
11/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sosiaaliturvamenoista suurin osa menee terveydenhoitoon eli palkkoihin, jota saavat sairaalassa esim. Lääkärit, sairaanhoitajat, lähihoitajat, laitoshuoltajat, toimistohenkilökunta jne.

Maksamme verorahoista myös lääkkeitä ja kelatakseja eläkeläisille kuin muillekin. Eläkeläiset ovat kyllä suurin asiakaskunta julkisen puolen lääkäreissä.

Moni työssäkäyvä kun käyttää työterveyshuoltoa.

Suuret ikäluokat alkavat kohta tarvita lisää hoitoa, on puhuttu jopa 30000 hoitajan lisäyksestä, heidän palkat rahoitetaan verorahoista.

Vierailija
12/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti joku Sami Hedberg maksaa 60% veroa tuloista.

Se se vasta onkin ihan sairasta.

Satasesta jää käteen 40€.

Varmasti miettii onko tässä työnteossa mitään järkeä.

Ja turha kertoa että tienaa enemmän kuin 3000 kuussa. Sillä ei ole väliä. Minusta on väärin että valtio vie 60% ja antaa sen Italiaan ja hakee isänvaimot eikä huolehdi että se paska virus pysähtyy rajojen ulkopuolelle. Selittelee vaan ettei saada pysäytettyä. Varmasti saa kun kaikilla on 14vrk karanteeni.

Vierailija
13/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se noinkin. Mutta on tuo 800€/kk julmettu määrä rahaa. Kun se tulee vieläpä joka kuukausi tästä eteenpäin eikä vain kertaluonteisesti.

Ettäkö 1500 kun jää 800 käteen niin se on kohtuullista?

Ohiksena olen eri mieltä.

3500-2000=1500 josta 800 käteen.

Vierailija
14/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä pienet tulot ja isot vähennykset, niin veroprosentti on vain 10%. Mutta tuleehan sitten vielä yli 8% niitä eläkemaksuja ja muita siihen päälle.

Kauheinta olisi, jos palkkakuitissa näkyisi se koko palkka, missä olisi mukana myös se työnantajan maksama eläke. Sehän on ihan jäätävä summa! Itse ainakin miellän sen osaksi palkkaa, vaikkei se palkkakuitilla näykään. 

Yrittäjänä maksat eläkkeenkin kokonaan itse. Itse maksan kuukaudessa eläkettä tuplasti sen mitä veroja, ja silti kertyy ihan minimieläke (=puolet palkasta). Eläkemaksuun nähden tuntuu verot aika pieneltä kustannukselta... kiitos vaan suuret ikäluokat.

Vierailija
15/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on vuositasolla 9600 e. En tajua miten sä pärjäät /s

Vierailija
16/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä maksat eläkkeenkin kokonaan itse. Itse maksan kuukaudessa eläkettä tuplasti sen mitä veroja, ja silti kertyy ihan minimieläke (=puolet palkasta). Eläkemaksuun nähden tuntuu verot aika pieneltä kustannukselta... kiitos vaan suuret ikäluokat.

Sen eläkemaksun voi maksaa myös firma jolloin se on yrityksen kulu.

Sun kannattais mieluummin sijoittaa osakkeisiin vakuutuskuoren sisään kuin maksaa isoa Yeliä.

Ihan vaan vinkkinä.

Vierailija
17/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin myös huomiota siihen, että eläkemaksut vie palkasta melkein yhtä paljon kuin verot. Hieman ottaa päähän, sillä 90-luvulla syntyneenä en näillä näkymin pääse itse ikinä eläkkeelle enkä näin ollen hyödy mitään näistä eläkemaksuista

Vierailija
18/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mieti joku Sami Hedberg maksaa 60% veroa tuloista.

Se se vasta onkin ihan sairasta.

Satasesta jää käteen 40€.

Varmasti miettii onko tässä työnteossa mitään järkeä.

Ja turha kertoa että tienaa enemmän kuin 3000 kuussa. Sillä ei ole väliä. Minusta on väärin että valtio vie 60% ja antaa sen Italiaan ja hakee isänvaimot eikä huolehdi että se paska virus pysähtyy rajojen ulkopuolelle. Selittelee vaan ettei saada pysäytettyä. Varmasti saa kun kaikilla on 14vrk karanteeni.

Sä unohdit että Hedberg saa osinkoja firmastaan. Eikä taatusti maksa 60% veroa.

Vierailija
19/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on vuositasolla 9600 e. En tajua miten sä pärjäät /s

Huonosti kirjoittavana ohiksena pitäisi jäädä vielä enenmän.

Tulon nousu on 1500 josta jää käteen vaan 800 eli melkein puolet menee veroihin. Mielestäni pitäisi jäädä 1200 niin olisi edes jotenkin kohtuullista.

Vierailija
20/27 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin myös huomiota siihen, että eläkemaksut vie palkasta melkein yhtä paljon kuin verot. Hieman ottaa päähän, sillä 90-luvulla syntyneenä en näillä näkymin pääse itse ikinä eläkkeelle enkä näin ollen hyödy mitään näistä eläkemaksuista

Osake-yms. sijoittaminen pienessäkin mittakaavassa kannattaa paremmin kuin eläkkeen kerryttäminen kun aikajana on 20-30 vuotta . Tuotot kumuloituvat paremmin kun itse päättää mihin firmaan ne laittaa. Rahastot, ulkomaiset osinko-osakkeet, pieni osa kasvuyhtiöihin. Tuolla reseptillä olet taloudellisesti riippumaton jo kauan ennen virallista eläkeikää. Parillakympilla kuukaudessa pääsee alkuun. Unohda auton hankkiminen kunnes sijoituksissa on vähintään 10 000 euroa.Saa suorittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan