3 kk tupakatta ja nyt kauhee himo,
luinkin jostain, että pahat paikat olis 3kk, 6 kk ja vuosi. Apua, ei huvittais ja silti huvittais...
Kommentit (18)
ainahan voi yhden viikossa polttaa. Ei se haittaa mitään. Siten taas uutta taukoa päälle.
Hei, kiitos ystävällisyydestä ja tsemppauksesta, se jo auttoi, en mee pihalle!
Tsemppiä! Itse kamppailen saman asian kanssa.
Tuttu tunne. Itse olen ollut nyt 5kk polttamatta. En kadu päätöstäni. Rahaa jää enemmän käytettäväksi, tuntuu kun saisin happea paljon paremmin ja enään ei vaatteetkaan tupakalle haise :)
Lääke tuohon on se, että mieli pitää saada pois tupakasta. Jotain muuta aktiiviteettia tilalle.
Klisee ehdotus on meditointi.
Minä lopetin polttamisen käyttämällä nikotiini korvaajia. Nikotiini purukumia.
Sitten pääsin irti siitäkin. Mutta edelleen toisinaan kun joskus juhliessa tulee sellainen halu, että nyt savuke maistuisi, niin pistän nikotiinipurukumin suuhuni.
Minulla on aina pakkaus varalta käsilaukussa noita hankalia hetkiä varten.
Yhtään ainoa savuketta en ole sen jälkeen polttanut kun päätin lopettaa.
Mutta siis nikotiinia olen käyttänyt. Ei ole kuitenkaan niin vaarallista, kuin ne henkeen vedetyt savukkeet.
Myös ihon kunto parani näkyvästi, sameus lähti ja iho virkistyi.
Mulla tuli nyt 13kk savuttomuutta täyteen. Ensin vähensin ja sit lopetin kokonaan. Zonnicilla sätkin pahimpien hetkien yli. Kovasti tsemppiä ja älä vaan anna periksi. Harhauta ajatukset muualle tai syö/juo jotain. Savuttomuus on mahtava juttu
Ihan samoin täällä.Tekee mieli kun hajun tuntee mutta yritän pinnistää. Kilot lisääntyy. Se on ikävä.
Mulla on ollut nyt rahat niin vähissä, että olen joutunut olemaan vähillä röökeillä. Kiroan joka kerta kun joudun ostamaan askin.
Vaikka mulla on koko ajan nikotiinipurkka suussa niin silti on pinna kireällä, kunnes saan tupakoida. Inhottavaa olla koukussa.
Eikö teillä ole hermot riekaleina?
Vedä rööki!
Mitä sitten? Lähinnä mua alkoi veetuttaa tupakanpoltossa se hirveä hinta. Melkein on kympin halvimmatkin askit.
Mutta jos sulla on varaa savukoimaan, niin ihan kannustan siihen. Terveyshaittoja liioitellaan. Jos liikkuu ja syö hyvin, niin kummasti elää siinä missä tupakoimattomat. Tilastoissa on kyse siitä, että tupakoitsijat yleensäkin elävät epäterveemmin, ovat useammin alkoholisteja jne. Toki sitten näyttää, että ovat niin KAUHEASTI sairaampia.
Toki se on epäterveellistä, en sitä sano. Mutta niin on moni muukin asia ja paljon enemmänkin.
Joku kysyi, onko hermot riekaleina, ei oo enää! Tää tupakan himo iski ihan puskista, olen siis ap. Alku oli helskuttia, nyt menee ihan hyvin, hämmästytti vaan tää äskeinen himo. No se meni ohi, kiitos teidän!
Lopetin 11 vuotta sitten. Mua helpotti oudosti kun joku sanoi, että 15 ekaa vuotta on vaikeimmat. Se auttoi hyväksymään, että lopettaminen on hankalaa. Sanoisin, että mulle 7 ekaa vuptta oli kamalimmat. Käytin laastareita ensimmäiset 3 vuotta. Lääkäri totesi, että se on parempi kuin polttaa. Neljäntenä vuonna vierottauduin laastareistakin. Nyt olen jo iloinen silloisesta päätöksrstä. Vielä tulee joskus tunne, että haluaisi tupakan, mutta jertoja on enää muutama vuodessa. Toivon, että jollei nyt vielä, niin jonain päivänä onnistut.
Yritän lopettaa nyt itsekin. Jo kolmannetta kertaa. Jotenkin vaan on niin hemmetin heikko itsekuri, että lankeaa aina uudelleen polttamaan, kun elämässä tulee vastoinkäymisiä.
Viimeksi olin 2 vuotta ilman tupakkaa ja olin niin tyhmä, että silti aloitin uudelleen.
Hassua kyllä, itse lopettamisprosessi on itselleni helpohko, mutta sitten on tämä ongelmani..
Sama homma. Välillä tuntuu karmialta, mutta tunne ei kestä kauan. Sinnittele ja jos lankiat jatkat vain lakkoa lankeamisen jälkeen. Kyllä se siitä.
mies53v
Mä olen ”lopettanut” päivittäisen tupakoinnin noin 10 vuotta sitten. Saatan kuitenkin polttaa askillisen joskus juodessani enkä ole jäänyt siihen enää koukkuun siten että sitä pitäisi olla kokoajan polttamassa. Viimeksi poltin varmaankin 2v sitten askillisen.
Ainoa keino päästä siitä irti on inhota sitä. Inhota sitä hajua ja makua, ja muita oireita. Jos rakastat tupakkaa, et pääse siitä irti.
Nikotiini on pirullinen, ette te uudellen "langenneet" heikkoja ole , vaan ne nikkisreseptorit on viekkaita. Yhdenkin polttaminen, lopettamisen jälkeen herättää ne kaikki pirun reseptorit sarvet ojossa vaatimaan lisää nikotiinia. Eli helpompi olla sitä ekaa kuin tokaa.
Hej! 38 vuotta olin ihan koukussa röökiin. En voinut kuvitella että joku päivä lopettaisin. Tällä hetkellä ainut/ensinmäinen lapsenlapseni täytti viime lokakuussa 1 vuotta. Mikä faffan synttärilahja hänelle? Tupakanpolton lopettaminen :-) Se oli kerrasta poikki. Ei mitään apukeinoja. Ymmärän oman tilanteeni. Olen niin riippuvainen että en voi leikkiä edes ajatuksella yhdestä tai kahdesta. Röökipiru istuu olkapäällä ja odottaa minun ratkeavan :-( Kiva kuin sain purkaan tuskani :-)
Koita keksiä joku korvike
purkkaa?
kahvia/teetä
sipsejä
sähkötupakka (ilman nikotiiniä)
jotain