"Ihmiset ovat pääosin hyviä ja haluavat tehdä hyvää, apua on saatavilla" Missä tällaiset ihmiset ovat
kasvaneet? Jossain pumpulissako? Itse näen kyllä jokaisen kadulla tallaajan potentiaalisena sarjamurhaajana ja ihan syystä.
Kommentit (11)
No, ainakin kosmeettista apua. Että voidaan sanoa et hei mehän yritettiin auttaa.
Itse en näe yhtään mitään. Enää.
Sarjahurmaaminen on yleistä.
Niinpä. Aika moni on periaatteessa ihan hyväntahtoinen., mutta jos pitäisi käytännössä tehdä jotain auttaakseen, vaikka jaksaa kuunnella patatylsän masentuneen juttuja että tällä olisi edes joku kuuntelija, ei kiinnostakaan uhrata aikaansa sellaiseen.
Nykyään apua ei saa vaikka pyytää, anoo, kinuaa, vaatii, uhkailee.
Sanahelinästä ei ole pulaa, eikä avunpyynnön kirjaajista. "Täytyy vain odotella" - jaa sitä, että avuntarve menee ohi?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään apua ei saa vaikka pyytää, anoo, kinuaa, vaatii, uhkailee.
Sanahelinästä ei ole pulaa, eikä avunpyynnön kirjaajista. "Täytyy vain odotella" - jaa sitä, että avuntarve menee ohi?
Nimenomaan eli kuolee.
Sellaiset ihmiset ovat hieman yksinkertaisia. Heikkoja yksilöitä jotka ovat valjastaneet tuon mantran suojakseen. Eivät uskalla eivätkä kykene kohtaamaan kylmää totuutta että ihmiset ovat petoja. Näillä ihmisillä on tapana myös tukeutua kaikenlaiseen self-,derphelp potaskaan.
Auttajat haluavat olla sankareita ja saada teostaan kunniaa. Masentuneen kuuntelemisessa ei ole mitään kunniakasta.
Itse en pidä vastaantulijoita potentiaalisina sarjamurhaajina, mutta elämä on kyllä osoittanut että hyviä ihmisiä ei ole. Useimmat on pohjimmiltaan pahoja ja pelkästään omaa etua ajattelevia, jotka toivovat jopa toiselle pahaa jos siitä on itselle etua. Ne ihmisiä "auttavat" terapeutit ja muutkin tekee työtänsä vain rahan takia. Tokihan sitä tienaisi enemmän vaikka pankinjohtajana, mutta kaikilla ei ole "matikkapäätä" eikä johtamistaitoja.,
Olin psykologilla testeissä, tästä on jo aikaa, ja hän oli kovin huolissaan empaattisesta ja valoisasta ihmiskuvastani. En tietenkään sanonut että puhun täyttä potaskaa vain testin vuoksi.
Hyväosaisia ovat, tuliko se nyt jonain yllätyksenä?
Jouduin homepakolaiseksi ja juuri tuota sanahelinää sain kuunnella. Sossutantta ei noteerannut puheitani miksikään ja olin jo mapissa ööööööö
Ihan viime tingassa saatiin kämppä ja ohjeet alkaa etsiä asuntoa.
Kummallista toimintaa valheineen kaikkineen.
Tänään sitten vanhemmat ymmärsi etten tule mitään fiksua kukkiksilta saamaan ja lupautuivat omalla kustannuksellaan etsimään vuokrakämpän.
Heillä ei ole tilaa ja ovat jo vanhoja ja sairaita. Joku koronakin kuulemma pelottaa.
Näin pahaa tilannetta ei ole vielä ollut mutta tähänkin asti on selvitty.
Viimeksi kymmenen vuotta sitten tarvitsin apua ja turvakoti tuli nähtyä.
Sanon suoraan että paras kun hoitelee tilanteet itse. Kun ei toivo turhia ei petykään.
Laitoin muuten viestiä hymistelijäsossuille että miltäs tuntuu istuksia omassa lukutuolissa viinilasi kädessä kun samaan aikaan ihan lapset, alle 25-vuotiaat, tässä hyvinvointivaltiossa, tuhotaan sossujen paskavammaisen asenteen takia.
Rahaa on laittaa sossujen kulttuurimatkailuun, työssäkäyvien metroon ja nyttemmin koronasairaalaan...
No, mikään ei muutu ja mikäs siinä.
Kakka ei kermavaahdotettuna ja strösselöitynä muuksi muutu.
Minulla on onni kun on jokseenkin järjissään olevat sukulaiset jotka näin viimeisenä vaihtoehtona ennen telttaretkeä metikköön vielä pystyvät auttamaan.
Jos tulee lottovoittoa, osa siittä menee ihan oikeeseen auttamiseen. Ostan omakotitalon jossa asuu joku talonpitäjä ja padat porisee ja sinne voi mennä ja korjata taloa ja puuhistella kaikenlaista.
Kiitin auttajia ja kerroin etten koskaanikinä halua näitten epäauttamista.
Suunnitelma=pysyväisosoite, velkajärjestely, opiskelua ym.
Moni tekee rikoksia että olis edes joku paikka jossa ruoka ja muut edut.
Tekee niin pahaa että nää verovaroin palkatut ei pysty hoitamaan töitään ihmismäisesti.
Häpeän.
up