Miksi ihmisiä kiusataan ja haukutaan pelkän ulkonäön perusteella?
En nyt sano että kiusaaminen muista syistä olisi mitenkään enemmän oikein, mutta oli todella outoa kouluaikoina kun en ollut koskaan edes puhunut tietyille ihmisille ja tuli vaikka mitä haukkuja päin naamaa ja selän takana. Olin kyllä ruma ja olen edelleen. Mitä psykologisia tutkimuksia kiusaamisesta on tehty? Kiinnostaisi vilkaista
Kommentit (9)
Katsopa etteivät ne kiusaajat olleet kovin kauniita itsekään. Halusivat siirtää huomion pois siitä.
Osalla kiusaajista voi olla alkoholistivanhempi, vanhemmalla joku luonnehäiriö kiusaa omaa lastaan tai muu kotikasvatuksen puute, väärä kaveripiiri, vaiko väärät videot /pelikaverit esimerkkinä. Jos opettajan käytös on huonoa, sekään ei kiva.
Voi olla itse epävarma, ja kateellinen että toinen uskaltaa esim pukeutua erikoisesti tai olla tyytyväinen kehoonsa lihavana tms yleisestä ihanteesta poikkeavana
Älkää jaksako jauhaa kiusaajan huonoista kotioloista. Yleensä on pikku kermaperse. Syy miksi kiusaaja kiusaa on, että "siitä saa nautintoa."
Vierailija kirjoitti:
Katsopa etteivät ne kiusaajat olleet kovin kauniita itsekään. Halusivat siirtää huomion pois siitä.
Kauniitakin kiusataan. Usein kiusaajat heitä rumempia.
Vierailija kirjoitti:
Älkää jaksako jauhaa kiusaajan huonoista kotioloista. Yleensä on pikku kermaperse. Syy miksi kiusaaja kiusaa on, että "siitä saa nautintoa."
Pakko sekin on ottaa huomioon, koska osalla on niin ja se voi vääristää luonnetta - ei toki kaikilla tee sitä. Teineillä kiusaaminen voi paheta jos tulee alkoholisti tai muu käyttö, eikä se jääkään pariin siideriin. Toki on varmaan olemassa niitä jotka nauttivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sekin on ottaa huomioon, koska osalla on niin ja se voi vääristää luonnetta - ei toki kaikilla tee sitä. Teineillä kiusaaminen voi paheta jos tulee alkoholisti tai muu käyttö, eikä se jääkään pariin siideriin. Toki on varmaan olemassa niitä jotka nauttivat.
Kiusatuilla ne yleensä ovat ja saavat päälle vielä kiusaamisen, koska kiusaajat tietävät, että kukaan ei välitä tai puutu. Jos on huonot kotiolot ja kiusaa niin sitten on sen kyllä ansainnutkin.
Niillä on varmaan joku outo pakkomielle, mitkä lie kotiolot tai äiti/isäsuhde.