Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän juominen huolestuttaa

Vierailija
16.03.2021 |

Olen muuttanut kotoa jo vuosia sitten opiskelemaan. (Tässä pitää tietää se että vanhempani ovat eronneet). Isä nykyisin tekstailee ja soittelee viikonloppuisin, ja aina kertoo kuinka rakastaa minua jne kännipuheluita. Äitipuoli sanoo ettei ole huolissaan isäni juomisesta, kun olen sen ottanut puheeksi. Ei minua haittaa jos isä olisi sillointällöin pienessä tuiterissa perjantai-iltaisin, mutta kun olen käynyt isän luona, niin isä tissuttelee pitkin viikkoa. Joka viikko. Keskiviikkoisin juo yleensä 1-2 olutta, torstaina saattaa mennä lasillinen viiniä ja yksi olut, ja perjantaina sitten menee useampikin, joskus lauantaisin on myös niin humalassa että nukahtaa telkkarin ääreen laulettuaan ensin balladibiisejä laskukännissä yksin. Mitä tässä oikein voi tehdä? Olen ilmaissut huoleni, ja isä vain toteaa että ei pieni tissuttelu haittaa, ja että huolehdin liikaa asioista: juuri kuten äitinikin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolehdi asioista jotka ei sinulle kuulu.

Vierailija
2/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelma sillä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä yhtä mitään.

Elä omaa elämää.

Vierailija
4/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pe-la juoman määrä kuulostaa isolta, ettei enää tissuttelua. Älä mene sinne viikonlopuksi aikanaan.

Vierailija
5/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin juominen huolettaa mutta ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
6/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, anna isän rentoutua pikkuputkella!

Vierailija
7/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että mun pitäis sit antaa mun isän vaan juoda ja sitten sairaalassa todeta että "en halunnu sekaantua sun asioihin, joten siks annoin sun juoda kunnes saat maksakirroosin"? Kyllä perhe on se tärkein, sitä ei voi mikään korvata.

-AP

Vierailija
8/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Halun raitistua pitää lähteä itsestä.

Vierailija
9/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ajatellut isäni juomista😁

Joo elä oma elämä nuori ihminen ja jos se aiheuttaa jotain huolta tai muuta niin se ei oo sun asia.se on isäs elämä ja hänellä on kumppani siinä auttamassa, en tarkota rumasti sanoa vaan tarkotan että keskity oman elämän laadukkaaseen elämiseen ja pyri olemaan onnellinen,keskity siihen.ajattele vaan että isäs on jo iso poika kyllä se tietää mitä tekee

Vierailija
10/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. En oikeen halua mennä käymään kotona, kun äitini tupakoi (ja se ahdistaa suunnattomasti, sillä hän vanhenee vuodessa 10 vuotta) ja isäni juo aina viikonloppuisin, enkä jaksaisi kuulla kännisiä selityksiä.

Mitäs tässä oikeen tehdä? Olla menemättä vanhempien luokse (jotka ovat aika nuoria noin 50 vuotiaita)? Kumpikin vaihtoehto ahistaa, kylässä oleminen ja jättämättä meneminen. Kumpikaan ei tunnista ongelmaa, vaikka olen asiasta kerran avautunut.

Vierailija
11/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minulla hirveän hyviä neuvoja ole antaa, mutta ymmärrän tilanteesi. Olen samassa tilanteessa oman isäni kanssa. Hän jäi hiljattain leskeksi ja suru hukkuu pulloon välillä siihen malliin, että pelottaa todella. Isä on jo iäkäs ja humaltuminen on kyllä ihan todellinen riski mm. kaatumiselle. Eikä kyllä sovi yhteen myöskään lukuisten lääkitysten kanssa. Sanoisin, että humalaisen kanssa näistä ei kannata keskustella ollenkaan. Mutta kannattaa kokeilla joskus selvän isän kanssa vakavaa keskustelua. Kerro, miltä sinusta tuntuu ja miten huolissasi olet. Voi myös koettaa muistuttaa faktoista, siitä mitä jatkuva tissuttelu tekee terveydelle. Oman työni kautta olen välillä tekemisissä mm. alkoholidementikkojen kanssa ja olen kyllä yrittänyt kuvailla isälle graafisesti, että ei ole hääppöistä vanhuutta sellainen. Ehkä parhaiten on kuitenkin toiminut kiristystaktiikka. En yksinkertaisesti voi kuvitellakaan, että altistaisin omat lapseni humalaiselle isovanhemmalle. Niinpä lapsia ei voi tavata, jos homma ei ole lapasessa. 

Vierailija
12/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaista isovanhempaahan on mukava kahtella ja kuunnella!

Sanoo totuuksia ja pistää mukavia vitsejä tulille!

Viekää lapsia katsomaan ja kuuntelehmaa suvun tarinoit kuntarajain takkaa.

Perinnetietuva!

Vierailija
13/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että mun pitäis sit antaa mun isän vaan juoda ja sitten sairaalassa todeta että "en halunnu sekaantua sun asioihin, joten siks annoin sun juoda kunnes saat maksakirroosin"? Kyllä perhe on se tärkein, sitä ei voi mikään korvata.

-AP

Huolehtiminen vai pahentaa tilannetta. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin se että alkoholisti ottaa huolehtimisesta itse vastuun.

Vierailija
14/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, anna isän rentoutua pikkuputkella!

Joo.mä oon käyny keskusteluja ammattilaisten kanssa ja ollaan samaa. Mieltä.liika käyttö ja alkoholi ongelma ei ole sama asia,liika käyttö voi olla tilapäistä.mut käytön pystyy lopettamaan oikeesti ja olla kuosissa kun pitää olla jossain.eli ei ole muodostunut riippuvuutta psyykkistä tai fyysistä..se on enemminkin ajan kuluttamista .toi monesti ei oo ihan linjassa että kovin nopeesti leimataan joku alkoholistiksi vaikka sitte ne puhujat vetää samat ite himassa,mahdollisesti myös pössyttelijöitä tai muuten vaan lääkkeiden tai muiden huumausaineiden viihde käyttäjiä jotka ei näe mitään vikaa siinä että käyttää laittomia aineita et kolikon kaksi puolta.toki on nekin jotka ei käytä mitään mut jos meinaat ihmisen alkoholistiksi niin täysraittiilla on salaisuus nimeltä ongelma se ei pysty ottaa mitää jäämättä siihen koukkuun.siks ne yleensä on ne jotka vaahto suussa julistaa ihan kaiken ongelmaks

Vierailija
15/15 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sinun syysi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi